Blå acara eggene er klekt, når tar vigler mat? (side 2)
Postet 18.01.10 kl 21:39
filathorden ene ciklida du har bilde av med blå tegninger med gule finner er jo en gullsøm acara,. den er i nær slekt med blå acara,. men er ikke en blå acara,. fin er den i allefall :)) dessuten krysses blå acara og gullsøm ciklider seg
Det var nytt for meg, men denne ble født hos meg og er en jeg har foret opp selv. Den hadde da angivelig 2 Acaraer som foreldre. Den Acaraen som var far til denne hadde riktignok en litt annen farge (kun en illrød stripe på ryggfinnen) men det kan jo selvfølgelig ha blitt videreført gener fra en av foreldrene hvor det har vært en gullsøm inne i bildet fra før. I så fall vil jo denne være en hybrid!
Postet 19.01.10 kl 00:19
Piraya
Leken blir gjerne at de står hoe og hanne side ved side og skjelver og rister og svømmer rundt og gjør seg til for hverandre.
da hannene biter seg fast i bladene og står og røsker og rister på seg.
Hei jan vidar. Har du noe greie på malawi? Jeg lurte på om det du forklarer her og kan være et tegn på lek hos malawi? Jeg ser at spesielt hannen i det leksparret jeg har noen ganger står stille og rister slik du forklarer over. Samtidig så "skyter" han ut finnene og "tøffer" seg. Det er kunn han og en annen fisk jeg har(rød sebra hann, som er sjefen i karret) som gjør dette.
mvh
nils
Nei desverre, malawi har jeg ikke snøring på. Men det du beskriver kan nok stemme det, hvis det er noen hunner tilstede som de tøffer seg for.
Postet 19.01.10 kl 00:23
Pirayaog beklager at dette går litt vekk fra temaet ditt ramona, men var litt morro når jeg kjente igjen dette fra eget karr, da jeg egentlig bare har lurt på hva fisken driver med. Ville bare si det sånn så det ikke virker som jeg "tar over" tråden din med mine spørsmål;)
Det gjør ingenting, å spørsmålene du stiller er greie for meg også å vite svar på. Så bare spør så mye du vill ;o)
Postet 19.01.10 kl 19:21
Nye egg
Nå er det vel 13 dager siden sist acaraene mine la egg. I dag har di lagt nye. Denne gangen tar jeg ut hannen, så får hua prøve seg å være en god mor. Håper hun er det denne gangen.
Ellers så er di andre som klekkte for ca 10 dager siden, friske og raske, tror flesteparten lever enda, for det virker så mange. (ikke enkelt å telle)
Ellers så er di andre som klekkte for ca 10 dager siden, friske og raske, tror flesteparten lever enda, for det virker så mange. (ikke enkelt å telle)
Postet 28.01.10 kl 18:35
Postet 28.01.10 kl 18:43
Jan Vidar NærbyDet er en Blå Acara hann, ble far til mange fine yngel!
Fisken på bildet ditt er en Aequdens rivulatus. Gullsøm, Green terror. Kjært barn har mange navn.
Hybrider med blå acara. A.pulcher kan forekomme, men er ikke vanlig. Skulle gjerne sett resten av slekta til denne.
For å svare på første spørsmål i tråden.
"wigglers" tar ikke mat. De tærer på plommesekken. Når de er frittsvømmende etter ca 4-5 døgn, tar de til seg føde.
Postet 28.01.10 kl 20:30
Endret: 28.01.10 kl 20:32
Postet 28.01.10 kl 21:33
Postet 28.01.10 kl 21:47
Postet 28.01.10 kl 21:48
Postet 28.01.10 kl 21:58
Postet 31.01.10 kl 13:55
Postet 31.01.10 kl 18:27