My aqua diary. (side 2)

Tusen takk for svar, Sanne, høres flott ut.

Cory aeneus var iallefall greie å få til. Men blir nok ikke mange av disse paleatus'ene likevel, fordi jeg oppdaga idag at mesteparten av eggene er borte. Søkk vekk! Merkelig siden de lå alene i en yngleboks av netting som hang på karet. Men får nu se, hvor mange det egentlig blir.
Indiske Glassmaller er spesielle, de ser nesten forhistoriske ut. Jeg hører ofte at de har et utseende som kun en mor kan elske.. *må bare flire*, men jeg syns de er spennende.

Vi kjøpte 4 stk, men de gjemte seg hele tiden. Disse bør være i stim for trivselens skyld, så vi fikk tak i 5 til. Etter det ble de synlige i karet hele tiden.

De er veldig utsatt for bakterielle sykdommer, men heldigvis har ikke vi hatt noe sånt enda, og håper vi slipper det. Karantenekar er virkelig et 'must'.
Oppdrett er visst meget vanskelig, har ikke hørt om noen som har klart det i det hele tatt. Kjønnsforskjell er umulig å se.
Men spennende er de uansett!

[External Image]
En liten video-snutt av glassmallene våre.

<embed src="http://www.youtube.com/v/iQNWyA3REpo&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed>
Ønsker alle som er innom her ei riktig god helg!
Sirra
Ønsker alle som er innom her ei riktig god helg! :-)

Takk, god helg til deg også!
De glassmallene er snåle fisker, altså. Helt gjennomsiktig, men de har vel et slags fargespill i kroppen allikevel? Gjenskinn sett fra bestemte vinkler?
Du har fått til en bra film av dem.
Heeiii Shiramor, takk for at du er innom her.

Ja, de er skikkelige snåle fisker. Jeg kan sitte med nesa inntil glasset i lang tid for å se dem helt på nært hold. Hehe.. er alltid merker etter snuten til den største hunden vår + meg på glasset.. flirer.
Det er et slags fargespill ja, men vanskelig å forklare.. gjennomsiktig men med noe slags 'frostet' ytterflate.
Utrolig tøffe de glassmallene! har lyst på slike selv
Jepp, de er absolutt noen tøffinger.
Vi fikk ett par Blå Acara for ikke så lenge siden.
Jeg var overrasket over at de la egg så fort, trodde faktisk de var for små for det.. men tydeligvis ikke.

På bildene passer de egg, men eggene fikk jeg dessverre ikke med på bildene.

[External Image]

[External Image]
- Note 30 januar; blå acara-yngelen er frittsvømmende.

Det er bare sååå artig!

<embed src="http://www.youtube.com/v/OqVzMj4zbWY&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed>

Corydoras paleatus
- Note 31 januar;
Hmm.. 4 egg er klekket, men hvor i all verden er resten av eggene?! Det var jo massevis.
Det er helt greit at det sies at paleatus er like lette som aeneus, men det forutsettes at eggene er tilstede vel.. hmmprff!
Titt tei og hallo i luken!

Dette er en fasinerende tråd. Tusen takk for titten.
Hei sveis Merete, takk takk.
Heisann! Måtte inn og snoke på tråden din Så du hadde værål du også. Har 3 stk selv (gull) og liker de veldig godt. Morsomme og nysgjerrige skapninger. Forresten en fin tråd du har her, med mange fine bilder.
Ja, væråler er bare så kule altså.

<embed src="http://www.youtube.com/v/zAHn5BqZkUA&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed>
- Note 1 februar; 8 paleatus-yngel! Wohoo!! ..ler
Fin video, hva gir du de Værålene dine ? de er så søte, er så bamsete i forhold til mine .. mine er bare lange og smale :P
Hei igjen Lene.. hos oss liker de aller best dette fòret som heter diskus bits, men de stjeler også av ciklide-fòret, i tillegg til gullfisk-pelletsen.. ler. Men diskus-fòret er absolutt favoritten.
Jeg har tatt sjansen og bestilt en del planter pr post, de er nok her i slutten av uka.
Plantene er godt emballert og sendes med heatpack, så jeg regner med det går greit. Han som selger er storselger, så han vet nok hva han gjør ang. pakking og sending vinterstid, antar jeg.
Så endelig skal storkaret fornyes litt, er så mange dårlige planter der.
Blir sikkert berre lekkert!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap