Scalare med finneråte. (side 2)

Fint at du skriver ned hvordan det går, sånn info kan komme til nytte for andre senere
Dag 3 med saltbad-kur. Nettopp satt scalaren i badet sitt (5. gangen), og skal prøve å være i bøtta i nærmere to timer denne gangen.
Det er en liten varmekolbe i bøtta som holder riktig temp mellom bøtta og akvariet.

Kjenner at motet begynner å svinne hen. Det hvite belegget har kommet mer tilbake iløpet av natten, og ser ikke ut til å gi seg med det første. Begynner nå å angripe den delen av ryggfinnen som scalaren bruker for å bevege seg fremover. Hvis denne delen av finnen stryker med tør jeg ikke si hvordan scalaren kan få det. Håper på at intensifisering er nøkkelen.

Har også som sagt Dessa Mor fra Aquarium Munster i saltbadet, i håp om å virkelig drepe jævelskapen som plager scalaren...
tror nok det er i selve akvariet dritten ligger her, når du nå behandler fisken,og så tar den tilbake i akvariet, vil jo de samme bakteriene og soppen fortsatt angripe fisken.
her trengs det litt mere futt en bare saltbad,. prøv medisn mot bakteriell infeksjon..
Furanol funker supert til dette..

det inneholder antibiotika.
fåes kjøpt hos aquamania
Det er en mulig teori. Men det er ingen av de andre fiskene som har symptomer på finneråte. (Som skal være veldig smittsomt) Før jeg behandlet selve akvariet (for hvitprikk) foretok jeg flere vannskift. Skal idag ta ett vannskifte på 40%.

jeg har svært lite lyst til å kysse filteret mitt farvel før jeg har utprøvd alt annet først. Selv sitter jeg med Medi Mor og Dessa mor som er svært kraftige medisiner fra Aquarium Münster.
Scalaren ga opp i dag. Tok scalaren i ett sykdomskar for 2 dager siden og medisinerte med sterke soppmedisiner. Men infeksjonen ville ikke gi seg.
Hater når slikt skjer, men jeg gir meg selv mye av skylden. Jeg burde ha satt opp sykdomskaret for lenge siden, men kom ikke på at jeg hadde det tilgjengelig.

Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap