Filtvatt/svamp, bare tull (side 2)

Skjønner ikke helt dette. Folk fjerner filtervatten fordi den går fort tett. Hvis det går fort tett har man vel virkelig behov for det. Bruker selv filtervatt og bytter/renser det ca en gang i året.
Ok, skal ikke pushe mere på dette emnet skjønner jeg. Men ønsket å få en debatt og kanskje noen svar på dette. Er da så mange rare spørsmål som kommer inn her, at å si det er bare tull synes jeg er litt drøyt. Har iallefall kommet fram til at mange gjør det sånn som jeg og at det funker for mange. Og at så lenge det ikke trengs pga frittflytende partikler er det heller ingen veldig gode grunner for å bruke det. Det er konklusjon god nok for meg, og hvis noen syns det bare er tull så får det stå for deres regning. Jeg syntes det var en hjelpsom konklusjon iallefall. Takk for svar fra alle (er ikke meningen å tråkke på ømfintlige tær)
Ser poenget ditt. Men slike ting kan fort bli litt for "generellisert", da det sikkert finnes like mange behov og meninger som det finnes akvarister.
Men vi er jo enige om at det ikke er nødvendig med filtervatt, om det ikke er behov.
Så dette blir som sagt mer et spørsmål om oppsett og ønske for den enkelte akvarist.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap