Kuhlii-ål (side 2)

Har vært så heldig å få til oppdrett på Khuliål.
De går i en 200 liter med sand. Karet er helt igjengrodd av planter. Masse Jawamose og flyteplanter. Tror 'khuliål foretrekker ganske surt vann. Hos meg er det Ph 6.1. Om det er tilfeldig vet jeg ikke, men hos meg begynte de å leke når det var nesten 2 mnd siden vannbytte. Mulig de lever av en del avfallstoffer. jeg vet ikke. Eik og Catapablader vil de sikkert like. Har ikke det selv. Virker også som de elsker at det er masse Jawamose.
Skywalker
Har vært så heldig å få til oppdrett på Khuliål. De går i en 200 liter med sand. Karet er helt igjengrodd av planter. Masse Jawamose og flyteplanter. Tror 'khuliål foretrekker ganske surt vann. Hos meg er det Ph 6.1. Om det er tilfeldig vet jeg ikke, men hos meg begynte de å leke når det var nesten 2 mnd siden vannbytte. Mulig de lever av en del avfallstoffer. jeg vet ikke. Eik og Catapablader vil de sikkert like. Har ikke det selv. Virker også som de elsker at det er masse Jawamose.

Er virkelig interessant at et "glemt" akvarie virker som å trigge kuhliiene i lek!
Skywalker
Har vært så heldig å få til oppdrett på Khuliål. De går i en 200 liter med sand. Karet er helt igjengrodd av planter. Masse Jawamose og flyteplanter. Tror 'khuliål foretrekker ganske surt vann. Hos meg er det Ph 6.1. Om det er tilfeldig vet jeg ikke, men hos meg begynte de å leke når det var nesten 2 mnd siden vannbytte. Mulig de lever av en del avfallstoffer. jeg vet ikke. Eik og Catapablader vil de sikkert like. Har ikke det selv. Virker også som de elsker at det er masse Jawamose.

Er virkelig interessant at et "glemt" akvarie virker som å trigge kuhliiene i lek!

Hva det er som trigger de til lek er et mysterium. Selv tror jeg ikke det er direkte det at man dropper vannbytte. Tror mere det er det at vannet ofte blir surt. Mulig de også spiser en del avfallstoffer. Fisk legger jo fortere egg hvis de vet det er mat til de små. Har hørt en historie. Om den er sann vet jeg ikke. Var en som hadde lagt ned akvariet sitt og satt det i en bod med grus og et par cm vann oppi. Gikk et par år og han tok fram karet igjen. Da var det vist fullt av Kuhliorm oppi der.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap