Hvor kan jeg få skaffet andemat? (side 2)

Linka
Må bare spørre om en ting.. Hvilke fisk er det som spiser denne planten?

De jeg vet om er Gullfisk og vet det er en del Malawi og Tanganyika fisk som spiser de.
jeg fikk med andemat når jeg kjøpte fisk engang. Putta det i sneglekaret. Og har ikke et blad igjen så jeg vil oxo ha mer andemat. Har ikke hatt no problem med for mye i noen av karra. Heller for lite....
ohr
Planter som vokser så hurtig vil bruke svært mye næring fra vannet og dermed hjelpe til å holde det rent. De fleste arter flyteplanter er svært billige eller gratis fordi de vokser så hurtig. Ellers anbefales det å lese: "Ecology of the Planted Aquarium" som også tar for seg flere arters evne til vannrensing.

Vil bare slenge meg på her. Skal man lese kun en bok om akvaristikk, er dette boken over alle bøker.

Men er ikke så negativ til andemat som mange er her inne. Anubiasen kommer til å klare seg helt fint, og det kan være krevende å få vekk igjen andemat om man ombestemmer seg.

Men de er jo egentlig flotte, ingen tvil om det.

Selv driver jeg og fjerner endel andemat, og prøver å stå igjen med kun pistia i mitt Wahlstad kar.
Har slitt med andematpesten i et par år nå, og sliter med å bli helt kvitt den. Plukker bort alt jeg ser, men de dukker opp igjen. Men kjøpte meg noen platyer før påske, og mens de "fiska" opp noen til meg så jeg på noen Flaggtetraer som jeg aldri har prøvd før og fikk lyst til å teste ut. Kjøpte 5 stk, og etter 1 time eller 2 i deres nye hjem, begynner de å glefse i seg andematen til min STORE glede Om andematen ikke blir helt borte håper jeg de vertfall klarer å holde den nede på et visst nivå
Mener dette problemet er litt "oppskrytt", koster ikke mange kreftene å ta ett kjapt sveip med håven når man allikevel er igang med litt vedlikehold, har man stråle med luft eller stråle over vann slik at vannflaten blir brutt vokser de veldig mye saktere...

Jeg kan godt gi bort litt andemat til deg jeg bor i Nittedal..
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap