Oscar og arowana? (side 2)

Når jeg leser disse trådene, er det lett å forstå hvorfor det er regler om alder for å kjøpe dyr.
Pål Laumann
Når jeg leser disse trådene, er det lett å forstå hvorfor det er regler om alder for å kjøpe dyr.

Nå har ikke Kristian oppgitt sin alder - men gutt i tenårene er vel en grei gjetning...... sukk......
Ok
men jeg skal kansje selge paroonen. men min far lurer på en ting han har en utvendig am-top AT-3338 som tar 1200 l t og en innvendig tetratec som tar 1000 L t. det er et 325 l men det er akkurat som det er grått og utydelig å se igjen men så var vi på midtunzoo å kjøpte fint filter så var det to typer. den ene var grønt den andre hvit men vi kjøpte grønt finfilter så tok vi det i utvendigen men ingen ting som skjedde må vi ha det vite fin filteret?
Lurer litt på om du bør ha fisk i det hele tatt!!

- Er red tailen din 5 cm??? Trodde ikke det fantes så små red tail i handelen. Bilder??

- At andre har slik fisk i små kar, betyr ikke at det er riktig.
At andre begynner med narkotika, betyr ikke at det er ok!!!

- Hvilken ormehode har du bestillt?
Channa Micropeltes som er den vanligste, blir som allerede nevnt også for stor til karet ditt, men den trenger lengre tid for å bli så stor. Så det kan gå en tid.
MEN denne fisken kan du ikke ha sammen med andre arter. Den angriper og spiser fisk som er større enn seg selv, og er også en kanibal som spiser sine egne.

- Paroon hai, er en nervøs og skvetten fisk. vil tro at den blir stresset av de andre fiskene dine.

- Uaru burde fått en bedre sjebne enn å ende sine dager i dette karet ditt.

Virker ikke som du i det hele tatt tenker på noe annet enn "tøff fisk" og ikke tenker på fiskevelferd/dyrevelferd. Dette er veldig lite populært i akvarie/dyre miljø, og jeg skjønner ikke at du tør å fortsette på denne måten. Du skal være klar over at det du driver med nå, faktisk er ulovlig/straffbart i forhold til den nye dyrevern loven.
Du bør tenke litt lenger enn nesetippen, og høre på de rådene du får fra andre akvarister som vet hva dette dreier seg om.

Du kan gjerne ha ormehode i karet ditt, men da må de andre fiskene ut FØRST, før de blir levende mat.
Her ser du hva en Channa Micropeltes vil gjøre med fiskene dine.
[URL=http://www.youtube.com/watch?v=WPGmvemG6fk&feature

Idiotene i bakgrunnen er også noen som driter i dyrevelferd....
Kristian Søreide
men jeg skal kansje selge paroonen. men min far lurer på en ting han har en utvendig am-top AT-3338 som tar 1200 l t og en innvendig tetratec som tar 1000 L t. det er et 325 l men det er akkurat som det er grått og utydelig å se igjen men så var vi på midtunzoo å kjøpte fint filter så var det to typer. den ene var grønt den andre hvit men vi kjøpte grønt finfilter så tok vi det i utvendigen men ingen ting som skjedde må vi ha det vite fin filteret?

ok men kan ta bilder i morgen for lyset er av men som sakt hva er det som gjør at det er tåket i akvarie ?
Kristian: Ta til vettet og lytt til erfarne akvarister som Vidar-Alexander ang disse "monsterfiskene". Hvis du velger å la være kan du kun kalles en lovbryter og dyreplager. LYTT til hva du blir fortalt!!!
At vannet er tåkete betyr at du har for dårlig filter i forhold til fiskesamensetning/fôring.

Red tail gulper ofte opp rester fra måltidet. Dette lager tåkete vann og er en skikkelig nitrit bombe.

hehe ja redteil er ikke egnet som det men har selv en å har hat den i et par månder å har vokst 5 cm å vilså det men har bare spit en fisk på 5-7 cm

men en redteil som bare er 5 cm...
Får skikkelig reaksjoner jeg, på akvarister som holder på slik som trådstarter her gjør.
Skulle vært lettere og fått straffet mennesker som gjør slike saker og ting.
Mishandler man andre dyr som f.eks hund så blir man tatt kjapt viss noen andre ser dette.
Men virker som akvarister kan omtrent gjøre som de vil uten og måtte stå til rette for handlingene sine.

Til tråd starter-håper du våkner opp snart og starter med og sette fiskene sine behov før dine egene.
Det og skaffe seg fisker man ikke har muligheten til å gi de forholdene som arten krever er rett og slett IDIOTI-og akvarister som gjør slikt burde bli straffe forfulgt.
Dyremishandlere er lavest på rangstigen.

Skaff deg fisker som du kan gi forhold som de krever-eller slutt med fisker.
Ihvertfall slutt og skrive her, såfremt du fortsetter og gi blanke i rådene du får her av erfarende akvarister.
Hvorfor spørre når du gir f....i rådene/svarene du får????
Var vel ikke trådstarter som gjorde noe galt her, men andre som kapret tråden.

Med den nye dyrevernloven, så er man faktisk pliktet til å rapportere om "dyremishandling" o.l. også av fisk.
Ormehode
hei for 4 uker siden kjøpte jeg med 4 ormehoder og nå er det bare 1 igjen for ca 4 dager siden var det en borte men kunne ikke finne den så daggen etter derigjen var det enndå en borte og det samme kjede i gang til og nå er det bare 1 igjen. i karet har jeg uaru, redtail og de her helt fine kan ikke se noe på at de mistrives så hva kan være galt ? skiftet ca halve karet i går

takker for svar
Du gir deg ikke så lett Kristian.

Vidar-Alexander
Virker ikke som du i det hele tatt tenker på noe annet enn "tøff fisk" og ikke tenker på fiskevelferd/dyrevelferd. Dette er veldig lite populært i akvarie/dyre miljø, og jeg skjønner ikke at du tør å fortsette på denne måten. Du skal være klar over at det du driver med nå, faktisk er ulovlig/straffbart i forhold til den nye dyrevern loven. Du bør tenke litt lenger enn nesetippen, og høre på de rådene du får fra andre akvarister som vet hva dette dreier seg om. Du kan gjerne ha ormehode i karet ditt, men da må de andre fiskene ut FØRST, før de blir levende mat.

Hvor stor er redtail'en, da? Du har fått mye informasjon om denne fiskens grådighet.

Når det gjelder ormehodene har du også fått informasjon om denne fisken.

Vidar-Alexander
- Hvilken ormehode har du bestillt? Channa Micropeltes som er den vanligste, blir som allerede nevnt også for stor til karet ditt, men den trenger lengre tid for å bli så stor. Så det kan gå en tid. MEN denne fisken kan du ikke ha sammen med andre arter. Den angriper og spiser fisk som er større enn seg selv, og er også en kanibal som spiser sine egne.

Du mistet nok mest sannsynligvis fiskene dine fordi du har satt sammen ei håpløs gruppe med fisk, og de driver på å spiser hverandre levende.l
Vidar-Alexander
Du kan gjerne ha ormehode i karet ditt, men da må de andre fiskene ut FØRST, før de blir levende mat.

Her har du antagelig svaret på spørsmålet ditt.
redtail er bare 7 cm ca og det er nok ikke nok at den spiser ormehodene.
Hvem som spiser hvem er umulig for oss på forumet å vite. Når du stapper et kar full av rovfisk så vil det nok gå slik det nå har gjort.
det er ingen som spiser hverandre i karet bare at ormehodene er så slapp så begynnte de å dø og nå er det 1 igjen
Så bra, så slipper du at de spiser hverandre.........
Regner med at du har stålkontroll på filter og vannkvalitet, siden redtailen stadig gulper opp avfall fra måltidene. Dette er som kjendt nitritt bomber delux.

Har du vurdert frimerkesamlig?
Jeg tror jeg skal teste blåhval i en av 63literne, hadde ikke det vært kult da?
Leste et sted at det kunne være litt vanskelig, men bare prøv du.
Tilfeldig bekjentskap
© Sonja Cygnel
Reklame for plussmedlemskap