Slamkryperbolig på 180 liter. (side 2)

Jeg tenker på å begynne med et lignende prosjekt, så jeg lurte på om du vet hvor man får tak i mangrovestiklinger? Det hadde vært veldig tøft å hatt ekte mangrove stiklinger i karet.
Endelig har jeg et ordentlig kamera, så nå kan jeg begynne å ta bedre bilder.
Dette første har kanskje et litt dårlig utsnitt, men det får så være.

Slamkryper nummer én, som ikke hadde spist på en stund, døde natt til i går. Jeg vet ikke hva som feilet den, men den er i hvert fall ute av bildet.
Nummer to, som er med på bildet, er frisk og rask, men den nekter å spise mat som jeg setter ut til høyre. Den er tydeligvis en venstrelevende fisk og vil ikke endre mening.

[External Image]

Som dere ser synker sanda ganske kjapt på venstre side. Dette, sammen med det faktum at jeg nå bare har én fisk der, gjør at jeg vurderer å flytte alt vannet ut til venstre og prøve å bygge opp et stort landområde til høyre.
Vi får se.

LJ
Jeg prøvde selv å ha vann i midten og land på begge sidene, men det var umulig. Å måke på plass sand nesten daglig ble for mye stress for slamkryperen. Så måtte dele opp i to, land og vann på hver side.
Kan en eller to sånne terrasse-deler lage en fin sandbanke i slamkryper-karet kanskje...?
Den Juwel terrassedeleren jeg linket til der, buer utover, men det finnes en som buer innover også. Men utover er vel best, så får man plass til mer sand på baksiden?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap