Vil du dele ditt mest vellykka aquascapings prosjekt? (side 2)

Karet er på 25 liter, har idag 4 ledpærer på tilsammen 10w og dette ser ut til å være nok for plantene i karet.
Har slitt litt med "plena" jeg planta da algeetern min synes det var kjempespennende å rote rundt i gresset. Har fått tak i nytt gress og forsøker igjen.
Rastløs
Må bare prøve å være tålmodig nå, og se hvordan plantene gror til etter hvert.
Orchard
Karet er på 25 liter, har idag 4 ledpærer på tilsammen 10w og dette ser ut til å være nok for plantene i karet. Har slitt litt med "[I]plena[/I]" jeg planta da algeetern min synes det var kjempespennende å rote rundt i gresset. [B]Har fått tak i nytt gress og forsøker igjen.[/B]


Øvelse gjør mester, er det ikkje det dei seie...hehe
Men pent var det, bare så kjedelig å vente på at ting skal gro sikkelig til.
Har gjelde det virkelig å grave fram ein stor porsjon med tolmodighet...
Morn!
Hallo..
Mest vellykka, tja.. Første karet på en god stund så slenger inn ett par bilder.. Kjekt med tilbakemeldinger
Det er ett Tangyinaka kar, men jeg syntes det er kjedelig med ett planteløst kar når det er eneste kar og siden det står i stua. Har anubias, Afrikansk javabregne og tiger Vallisneria Har også plantet Eleocharis parvula som blir en heldekkende plen og den ser ut til og trives og springer stadig nye skudd utover sanden. Karet har gått i 4uker og 1dag, fiska kommer på torsdag

[External Image]
[External Image]
[External Image]
[External Image]

PS: dere må unnskylde fluval pumpa(ødelegger litt men gadd ikke og ta den ut , står til innkjøring i ett mindre kar.

mvh Kenneth
Svolp
Hallo.. Mest vellykka, tja.. Første karet på en god stund så slenger inn ett par bilder.. Kjekt med tilbakemeldinger :-) Det er ett Tangyinaka kar, men jeg syntes det er kjedelig med ett planteløst kar når det er eneste kar og siden det står i stua. Har anubias, Afrikansk javabregne og tiger Vallisneria Har også plantet Eleocharis parvula som blir en heldekkende plen og den ser ut til og trives og springer stadig nye skudd utover sanden. Karet har gått i 4uker og 1dag, fiska kommer på torsdag :-) mvh Kenneth


Var utruleg kult med steinane sammen med anubias'ane. Likte det meget godt. Hadde vore spennande å få sjå eit bilde når plantene (spesielt plenen) har fått vokst seg sikkelig til!

Kan ikkje sei eg er heilt begeistra for dei sneglehusa... Men smaken e no som baken....

Kor stort er karet? Det såg så høgt ut i forhold til bredden, nesten firkanta (ikkje at ikkje det e kult altså!)
Sneglehusa ligger der fordi jeg egentlig hadde tenkt og ha snegelhuslekere ser du.. Etter litt for og i mot har jeg kommet frem til at jeg heller vil prøve og få heldekkende plen og da utgår sneglehuslekerene da dem bare hadde rassert og ødelagt plenen Sneglehusa skal ut når fiska kommer på torsdag. (Med mindre disse også graver noe dem ikke skal, if so.. Blir det noen snegelhuslekere også og ingen plen)

Karet er spessielt ja, derfor jeg likte det så godt og det var dette jeg fikk plass til i den lille leiligheten vi har Karet er 120L og av typen Juwel Lido, Like høy som det er langt. Ta en titt her, samme kar!
Ok, skjønner....

Ja, det var eit stilig kar. Må tenke litt anderledes og då, må jobbe meir i høgden enn ellers. Men det syns eg du har fått bra til
[External Image]

01.04.10
Fint kar!

50liter?

Kenneth
Takker! 63 - Juwel Rekord 600 med ekstra lys.
Neon Bebop
01.04.10


Nydelig kar!! Lekre kontrastar.
En ting som er tøfft, er hvis du har ganske mye grus ett sted, også tar du en halv blomsterpotte nedi grusen. Deretter graver man ut grusen/ sanden sånn att det blir en litta hule i grusen. Fiskene mine er der masse.
Magnus Oscar Støleggen
En ting som er tøfft, er hvis du har ganske mye grus ett sted, også tar du en halv blomsterpotte nedi grusen. Deretter graver man ut grusen/ sanden sånn att det blir en litta hule i grusen. Fiskene mine er der masse.


Eller du kan dyppe ei kokosnøtt hule med lim/silikon på i sand og deretter dytte den ned i sanda i karet og slik få ei fin hule

Trur det finst mange kule versjonar rundt om der ute
Oi, denne tråden må fram i lyset igjen ;D

Så da legger jeg ut bilde av mitt første, virkelige forsøk; Rio Fantasia.

[External Image]
Slenger med mitt første "dette skal jeg virkelig få til-akvarium". Jeg pleier å ta livet av det meste jeg putter oppi av planter, men dette karet har holdt seg...

Har aldri noen sinne slitt mer alger i karet, men allikevel, det spirer og gror av planter. Mulig det er en blanding av gode algespisere, totalskjerming for sollys, vannbytter annenhver dag og en god porsjon flaks. Legger nå ut forsøket mitt på å være litt "kreativ" :o) Du ser det ikke på bildet, men alle de store plantene er festet oppå små og store huler, og ganger. Hehe... Må nevnes at Moonlighten er langt fra ferdig. Her skal det installeres lister med spotlight, og alt inni armaturet skal dekkes med folie. Derav den litt blure fargen.

[External Image]

[External Image]

Edit: Så nå at 95 literen snek seg med på bilde nr2... Det var ikke planlagt :p
Bonsai
ikke helt grodd til enda men det kommer seg
Utrolig stilig ,er det mose du har "kledd på" roten ?

Ellers mange flotte kar ,inspirerer til å gjøre noe med karene mine og
Slenger meg med den Sølvi.
utrolig stilig.
Bilde 3 er det slik greinen så ut før mosen kom på?

Espen
ja det var sånn den så ut før jeg kledde den med mose
Tilfeldig bekjentskap
© Caroline Fossberg
Reklame for plussmedlemskap