Målet nettopp nitritt, nitrat, gh, ph, kh. hva slags vannverdier sier dette? (side 2)

John Christoffer Mæland
Tok ny Gh test idag. Den viste 7. Aner ikke hva det er, men det holder seg ihvertfall stabilt på 7.

Ja, som sagt, det vil den være helt til du bytter vann og tynner ut. For hvert vannbytte med vanlig kranvann, synker gh-verdien i akvariet nærmere og nærmere kranvannets gh-verdi. Det kan kreve mer enn et enkelt vannbytte, men du kommer dit etterhvert
Takk for hjelp! Reiser til USA imorgen, så ble litt stresset over knapp tid igår
Inaktiv bruker
mine maller gikk også opp å hentet luft... fant ut etter en liten stund og at det var kommet hvitprikk sykdom i mitt akvarium. kjører nå eSHa EXIT håper det tar knekken på parasittene. noe sykdom ditt akvarium john christoffer ?
Du kan prøve å justere vannstrålen slik den står akkurat i overflaten. Slik det gir strøm bevegelser i akvarivannet... Ikke slik jeg hadde det, da det ga ingen bevegelse....

Den ene corryen min har en hvit blank bul på hodet, tror det er en parasitt. Men avventer og ser hva som skjer videre. Får ikke tatt noen gode bilder av den heller.... Den oppfører seg normalt ihvertfall.

Ta tok jeg ny vanntest. Jeg har skiftet ca 30-40% vann iløpet av dagen. Gh viste 6 nettopp.

Nå har jeg ikke peiling på hva det er. ingen stener eller noe. kun skifter. Den halvliteren med arabisk usilt sand kan kanskje være årsaken, for ikke vet jeg!

Jeg får leve med en gh på 6-7....

Men, hva er det som generelt øker gh?
Tilfeldig bekjentskap
© Emil Andre Rasmussen Engø
Reklame for plussmedlemskap