Plantene blir gjennomsiktige og dør (side 2)

Mine planter sluttet å visne når jeg puttet småsten (0.5cm-1.cm) der roten av plantene skulle være. Da fikk vist røttene bedre feste, og begynte å ta til seg næring. Det var Kuhlii-ålene mine og coryene som røsket dem opp så fort de fikk sjansen.
dodge2
ville bare være sikker på at det ikke kunne være noen av de andre, men kan man få han til å slutte med det? ser ikke fint ut, med fullt av sånne planter i karet :/

ja, jeg har allerede gitt deg løsningen på det

Les litt lenger opp....
ÅÅå, tusen takk skal du ha, fikk ikke epost varsling om alle svarene ser jeg nå, så når jeg har svart har jeg bare lest meg videre nedover, ikke sett tilbake i tråden.

Jeg har gitt han både squash, og agurk, men de synker ikke, så tror ikke han får tak i de..de bare fløt rundt oppe, å så så de lite innbydne til slutt, at jeg plukket de opp..

går han å henter de oppe, når jeg ikke ser om natten da?
Squash, agurk, salat bør alle festes i noe som tynger dem ned - feks en teskje er helt greit for å tre grønnsaksbiter på. Jeg pleier å koke grønnsakene lett, for da spises de fortere av fisken - bare en 2-4 minutter lett kok i usaltet vann.

Dersom du allerede har algemagnet, kan du feste grønnsaker i den og skyve den til bunns i karet.

Dersom du skaffer deg snegler senere har de godt av å få litt spinatblader - som gir kalsium til skallene.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap