Endelig cory (side 2)

99,9% betyr at det KAN forekomme, men jeg har aldri hørt om det tidligere Elin. Mine påstander kommer av egen erfaring, og det jeg har lest og hos meg har slikt aldri forekommet. Den senere tid har jeg holdt mine cory i artskar, men i min spede start på cory blandet jeg flere typer, men fikk aldri blandingsavkom. Om jeg ikke ser feil er det en aspidoras du har i bakgrunnen på det bildet? Ligner litt på den typen jeg har evnt. Har 9 stk av den. Albinoene en får kjøpt i butikkene i dag er som du riktignok sier aeneus, men det er også en del paleatus albino ute å går. Ikke lett å se forskjell på dem. Men tilbake til kjernen i mitt poeng. Det at cory trives best i grupper på minimum 5-6 stk, dog av egen "rase" er ikke til å stikke under en stol. Det leser en "over alt" og ser det veldig lett på fiskenes adferd. Skal en drive forsøk på å drette frem blandingsfisk, synes jeg vi driver i feil retning. Når jeg kommer inn i en zoo butikk med bl.annet papegøye ciklide, gullfisk med oppblås mage, rund som ei klinkekule, øyer som stikker ut av skallen på den stakkars fisken, samt andre som knapt kan svømme får jeg grøsninger på ryggen og bare rygger ut av butikken igjen. Slikt ser jeg på som useriøst fiskehold.
takk ElinH din kunnskap er bra å ha
Ole Olsen
Loffa, skjerp deg! Jeg driter lett i hvem som har rett her, den tonen din er helt uholdbar!

Stakkars deg, synes synd på deg jeg......
loffa
[QUOTE=Ole Olsen]Loffa, skjerp deg! Jeg driter lett i hvem som har rett her, den tonen din er helt uholdbar!

Stakkars deg, synes synd på deg jeg......

Les inleggene dine i denne tråden en gang til.
Det er typisk at slike inlegg kommer når folk har fri dagen derpå
Er det mere synd i meg, send meg en mail!
Les inleggene dine i denne tråden en gang til.
Det er typisk at slike inlegg kommer når folk har fri dagen derpå
Er det mere synd i meg, send meg en mail!

Jeg er mulig noe dum, men hvorfor skulle jeg skrive det jeg skriver selv om jeg skulle ha fri i morgen? Hadde gjort det samme om det var midt i uken. Tok ikke helt den, men men. Har heller ingen behov for å lese mine innlegg en gang til da jeg vet hva jeg skriver.Men nok om det.
Trenger du mail eller venner finner du sikkert det på facebook eller hva det heter ;- =)

Case closed herifra ;- )
Nå rakk jeg ikke bussen pga deg Loffa, og må ty til taxi
Det jeg ikke liker er den ufine tonen jeg ofte ser her inne.

Jeg har selv en en sønn som deltar i diverse nettsamfunn.
Han vil gjerne være som de store tøffe guttene,han poster filmer, skriver innlegg osv.Han er flink og blir oppfattet som mye eldre enn han er.
Problemet er at ingen vet at han bare er ti år. Jeg har nå bedt han skrive i profilen alderen sin. Jeg håper at det gjør sitt til at folk behandler han som det barnet han er.
Dette kan skje her og
Og angående inlegg på Fredag og Lørdag så er jeg selv skyldig,og rødvinsberuset.
gratulerer med cory.
mange flotte fisker det der.

Espen
loffa
99,9% betyr at det KAN forekomme, men jeg har aldri hørt om det tidligere Elin. Mine påstander kommer av egen erfaring, og det jeg har lest og hos meg har slikt aldri forekommet.

Enig i at 99,9% betyr at det kan forekomme, ja. Men jeg måtte faktisk nevne at det er langt mer sannsynelig enn som så. Jeg vet at både Mona og jeg mange ganger har svart her på forumet at krysninger kan skje.

loffa
Om jeg ikke ser feil er det en aspidoras du har i bakgrunnen på det bildet?

Bildet er tatt i et kar hvor det også gikk ungfisk av aspidoras, ja (forøvrig aspidoras solgt som C037, en ID som er usikker).

loffa
Det at cory trives best i grupper på minimum 5-6 stk, dog av egen "rase" er ikke til å stikke under en stol.

Nei, det skal ingen legge skjul på. Men det er en gang slik at det er nettopp det trådstarter har, så alt er i skjønneste orden der i gården.

loffa
Skal en drive forsøk på å drette frem blandingsfisk, synes jeg vi driver i feil retning.

Det er jeg 100% enig i. Vet ikke om du sikter til meg eller trådstarter her.

Er det trådstarter, er vi vel nå enige om at det ikke er snakk om noen fare for blandingsfisk. Sannsynligheten for at dette er albino paleatus er så forsvinnende liten. Det finnes vel 100 000 albino aeneus for hver albino paleatus der ute (sannsynligheten er anslått, ikke utregnet!).

Er det meg du sikter til, så er det skivebom. Jeg hadde to fullgode, etablerte leksgrupper i samme kar i en periode, og kunne observere at metae la egg. Jeg plukket ikke eggene (pleier ikke gjøre det når det er flere arter i samme kar). Senere oppdaget jeg at noen yngel hadde overlevd av seg selv sammen med de voksne, og når det passet seg slik, flyttet jeg ungfiskene til et oppvekstkar. Det var når de begynte å farge ut at jeg så at noe var galt, og fikk bekreftet mistankene på CorydorasWorld.
Det var på ingen måte et bevisst forsøk. Og fiskene er ikke spredd for alle vinder, med fare for å eventuelt spre sine blandingsgener videre.
Elin.

Skulle ikke kommentere mer her, men bare et par saker. Jeg siktet hverken til deg eller til trådstarter når jeg sa min mening om fremavlede former etc av fisk, men en generell mening om hva jeg synes om slikt.

La meg si det helt klart Elin at jeg ser på deg som en meget seriøs akvarist, og leser dine innlegg og svar i tråder med stor intresse. En lærer stadig vekk noe nytt.

Så en siste sak. Jeg synes de fiskene som var i bakgrunn på bildet lignet veldig på mine Aspidoras pauciradiatus. Bildet du ser i basen her på AF er fra min gruppe og de ligner veldig på disse. Om jeg ikke husker feil, skrev du at de ble solgt som C037. Fant ikke dette i basen her eller andre steder jeg kikket, så er ikke sikker på hva det er.

Vil til slutt ønske deg, trådstarter og alle andre coryfan lykke til med denne flotte hobbyen (andre også seff ;- )
Her kan du se aspidoras sp. C037. Mine ligner veldig på disse, og A. pauciradiatus er det ikke når jeg ser bildet av din. Men i følge Kim på CW er det heller ikke sikkert at mine er C037, så IDen er usikker. Derfor har jeg fortsatt kullet mitt gående her, siden jeg ikke vet hva jeg skal selge dem som.

Takk for at du oppklarte det du sa om blandingsfisk. Glad du ikke siktet til noen her, og jeg er helt enig med deg. Blandingsfisk er noe enhver akvarist bør etterstrebe å unngå etter min mening også.
Ole Olsen
Nå rakk jeg ikke bussen pga deg Loffa, og må ty til taxi ;-) Det jeg ikke liker er den ufine tonen jeg ofte ser her inne. Jeg har selv en en sønn som deltar i diverse nettsamfunn. Han vil gjerne være som de store tøffe guttene,han poster filmer, skriver innlegg osv.Han er flink og blir oppfattet som mye eldre enn han er. Problemet er at ingen vet at han bare er ti år. Jeg har nå bedt han skrive i profilen alderen sin. Jeg håper at det gjør sitt til at folk behandler han som det barnet han er. Dette kan skje her og ;-) Og angående inlegg på Fredag og Lørdag så er jeg selv skyldig,og rødvinsberuset.

jeg er bare 12år så blir lit skremt noen ganger
akvaRolf
[QUOTE=Ole Olsen]Nå rakk jeg ikke bussen pga deg Loffa, og må ty til taxi ;-) Det jeg ikke liker er den ufine tonen jeg ofte ser her inne. Jeg har selv en en sønn som deltar i diverse nettsamfunn. Han vil gjerne være som de store tøffe guttene,han poster filmer, skriver innlegg osv.Han er flink og blir oppfattet som mye eldre enn han er. Problemet er at ingen vet at han bare er ti år. Jeg har nå bedt han skrive i profilen alderen sin. Jeg håper at det gjør sitt til at folk behandler han som det barnet han er. Dette kan skje her og ;-) Og angående inlegg på Fredag og Lørdag så er jeg selv skyldig,og rødvinsberuset.

jeg er bare 12år så blir lit skremt noen ganger

Ole og Rolf

Skal ta til etteretning at det er mange unge her inne og kanskje ordlegge meg på en litt annen måte. Sjekker av og til profilen før jeg svarer, (om jeg ikke vet hvem de er)men det er ikke lett når SLIKE SOM DEG OLE (hehe) skriver ukjent på alder i profilen sin. Da vet en ikke om det er barn eller voksne det dreier seg om. Men samme det kan sikkert mange mene, det skal jo svares på en menneskelig måte uannsett. Jo da skal være enig med det, men av og til kommer det bare så mye rare spørsmål, ofte i etterkant at folk har kjøpt fisk at en kan fly i taket. Jeg sikter IKKE til trådstarter. Jeg ser på AF som en stor lykkelig familie som hjelper hverandre, og av og til går et familiemedlem over streken og ordlegger seg litt feil, krangler litt, kommer med en spydighet men også noen kloke ord, hjelper til med noe og utveksler erfaringer. Akkurat som i din... og i min... familie. Vi er bare mennesker, og mennesker er IKKE perfekte.

Håper det ikke ble såååå dyrt med taxi da Ole ;- =) Men iveren etter å svare her i "familierådet" til meg kostet deg denne turen. Du får sende nota på halparten om det ble for ille, knegg knegg

Corydora
SivH

Tydeligvis har jeg en flink butikkansatt på min dyrebutikk,for jeg fikk ikke kjøpe mindre en 5 Corydora og han forklarte meg hvorfor og jeg skal kjøpe flere,men det er kjekt at man kan stole på den butikken man bruker og jeg elsker mine Corydora.-)
Tilfeldig bekjentskap
© Carola Ukkelberg
Reklame for plussmedlemskap