Frikjent for gullfiskdrap (side 2)

Inaktiv bruker
Greit nok at "fisk bare er fisk". Men for meg handler det hele om et prinsipp om at man ikke skal forvolde noen levende vesen skade med vilje. Jeg leste om denne nyheten da den først kom ut, og dette med sjampo i akvariet ble gjort i sammenheng med et dansk UNDERHOLDNINGSprogram. Og dette synes jeg ikke er greit.

Jeg synes heller ikke det er greit at guttunger putter to kampfisker i samme bolle for å se hva som skjer. De vet jo hva som skjer, ellers hadde de aldri gjort det. De gjør det for å se at to fisker dreper hverandre, altså for underholdningens skyld. Det må da finnes andre måter å underholde seg på enn å forvolde lavereståendes dyrs død. :S
Sant, det er noe feil med verden når man gjør sånt av underholdning.
Her er et bilde av det eneste egget jeg kjenner til som er frittgående. Tenker på han hver gang noen sier frittgående egg. Navnet er Sheldon, fra Orsons farm:
Sv:
Naaw, så übersøtt egg :o Jeg skal aldri spise frittgående egg mer
Trur du jeg syntes synd på fisken når jeg er ute og pilker?
Jeg gir vel blanke i om kroken fester seg i munn, øyet eller halen.. Saken trådstarter postet er bare ett eksempel på hvordan hysteri fra halvgale mennesker kan lage en sak ut av ingeting.

Fra post 8 og gjennom resten av tråden er det snakk om dyreplageri i form av kyr, kalver, hunder osv. Ikke begynn og sammenlign fisk og hunder når det kommer til dyreplageri.

Ærlig talt.

Kenneth

Fisk vs. pattedyr
Syns man godt kan sammenligne kalver og fisk når det kommer til dyreplageri.

Vi må jo alle være enig om at vi skader dyrene når vi avliver disse. Jeg mener at vi ikke trenger å pine de mer enn de trenger. Selvfølgelig må vi ha mat, og jeg fisker mye fisk. Men når jeg fisker er det for mat, og ikke for å se de pines. Samme prinsippet er det med slakt. Og i mange andre land spiser de dyr som vi gjerne kaller kjærledyr, og som vi ser på som høyerestående:P

Mange synes selfangst er helt barbarisk, men jeg mener at når vi fisker opp maten til selene må vi gjøre vårt beste for å regulere bestanden. Man har sett flere eksempler på at hvis man lar være å regulere en bestand, vil de sulte ihjel i stedet, fordi de ikke har nok mat til alle. Dessuten så synes jeg at de fleste av de som driver selfangst er profesjonelle, og som avliver dyrene på en ordentlig måte. Er samme prinsippet som all annen jakt..
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Tellefsen
Reklame for plussmedlemskap