Frossne mygglarver - allergiske reaksjoner (side 2)

Allvorlig snakka Det er vel bare å prøve Ikke snakke om alt som dere med gummihansker driver med. Jeg bruker røde myggis ofte, har pollenallergi mot Hassel. IKKE snakk om de fine trea skal ned i innkjørsla vårres. Som sagt prøv og ikke vær redd.

Mvh VT
Inaktiv bruker

Rumpetroll er ulovlig å hente fra naturen:/ Ville bare si ifra... i tilfelle du ikke visste

Ikke rumpetroll som skal bli mygg, det må da være lov vel????
Inaktiv bruker
Må forresten legge til at mine fisk reagerte merkelig hver gang jeg foret meg røde mygglarver, de gikk opp til vannoverflaten og så ut til å gispe etter luft hver gang jeg hadde matet dem, og jeg lurer på hva dette kommer av? Noen som vet? De har aldri gjort slik av annen mat. Nå forer jeg med frossent oksehjerte isteden.
Embla Ofelia

Snakker du om mygglarver nå ?

Rumpetroll = frosk

Mygglarver = mygg.

Hiver meg med på denne tråden jeg også siden jeg kjøpte sorte frosne mygglarver for første gang idag.. Vet ikke helt forskjellen på røde/hvite/sorte, men jeg fikk beskjed om å vaske hendene godt etter å ha matet fiskene.

Synes dette med allergi virker som litt hysteri, da jeg tviler på at mange dør av å prøve det. Om du får litt kløe er det ikke verre enn å bruke hansker eller å bytte for! Det koster 20-30kr for en liten pakning i dyrebutikk så det skader ikke å prøve om du har fisker som vil ha litt kjøtt i kosten!
Embla Ofelia

Tror du bruker litt feil begreper om hverandre her
Det er ingen rumpetroll som skal bli mygg, for alle rumpetroll blir frosker og padder. Rumpetroll er navnet på "yngelen" til frosk og padder.

En mygglarve derimot, den skal bli en flyvende mygg når tiden er moden.
Mona du glømte favoritten min av rumpetroll Salamander :P

Mvh VT
Inaktiv bruker
Hehe beklager, jeg er ikke så inne i dette gamet med rumpetroll, mygglarver og det hele Men, godt jeg fikk vite dette da ellers hadde jeg vel tatt feil og kommet hjem med en masse rumpetroll og fått huset fullt av kvekkende frosker
eh det er ikke sant at du kan få en alergisk reaksjon på røde mygglarver som er frossen når du er 4 meter unna, det er bare tull. å det lukter ikke noe av frossene mygglarver, det bare piss!!!!!!!!
Rune Rønningen
eh det er ikke sant at du kan få en alergisk reaksjon på røde mygglarver som er frossen når du er 4 meter unna, det er bare tull. å det lukter ikke noe av frossene mygglarver, det bare piss!!!!!!!!

Jeg vet ikke hvilke forutsetning du har til å uttale deg så bastant. Selv er jeg meget alergisk ovenfor rødmygg som mye annet. Har også vært igjennom mange år med oppvaksinering for å kunne klare meg med bare daglig medisin. Egentlig uintressant men poenget er at du kan benytte hansker og passe på att bitene med rødmygg ikke tiner. Personlig er jeg usikker på om det er rødmygg i seg selv eller om det er vannet den er frosset ned i som er problemet. Men dersom jeg er uheldig å miste en liten bit på gulvet er h******t løs med de plager det gir. Da er det også nok at jeg er i samme rom for å få full reaksjon med opphovnede øyne, pusteproblemer etc...

Legene har bekreftet at de er kjent med flere har voldsom reaksjon av rødmygg, men som tidligere sagt; bruk hansker og gi den mens den forsatt er frossen så går det stort sett bra. Er du hyperalergisk prøv hvite eller svarte mygglarver de gir vanligvis ikke samme reaksjon.
Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap