Muslinger og skjell i akvariet (side 2)

Utløser ikke noe Ragnarokk fra min side ihvertfall takk for saklig innlegg.
Plussmedlem
TonePus
Men jeg blei nysgjerrig på temaet, og lurte på om noen hadde noe mer informasjon om levende skjell og slikt i akvariet?

Akvariereker er ikke mer, etter det jeg har skjønt. Snakket med en bekjent som hadde kjøpt opp lageret, men han ønsket ikke å drive videre med samme firmanavn. Til det var navnet for "belastet" over lang tid.

Info'en får du få andre steder.
Men... Det er mange butikker som etter hvert har begynt å selge skjell/muslinger. Dette fordi de ser et voksende marked der. Og f.eks gule kuleskjell går ofte høyt i pris de gangene de dukker opp på auksjon. Faktisk så høyt at om man klarer å drette på de (sier man drette om skjell???) så kan man gjøre litt penger....
Med sin vannfiltrering har de helt klart noe for seg og kan gjøres god nytte av i akvariet. Man må bare legge forholdene til rette og unngå fisk som har sansen for skalldyrbuffê
Jegersnegler er heller ikke noe en bør ha sammen med muslinger/kuleskjell. Der har jeg selv fått en dyrebar erfaring

Inaktiv bruker
Noen som vet hvilke fisketypeer som ikke bør holdes sammen med skjell? Gule kuleskjell, f.eks?
Jeg har tenkt å anskaffe praktbotia. Men det har slått meg at de tar vel gjerne skjell, siden de tar snegler.
Tilfeldig bekjentskap
© Remi Horsgård
Reklame for plussmedlemskap