- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Tid for fangst av levendefôr (side 2)
Tid for fangst av levendefôr (side 2)
Postet 19.05.10 kl 12:01
ja havde jeg ikke snegler på hjernen, og i alle mine kar (næsten) så tror jeg at jeg havde sommerfugle ciklider i alle kar! Synd de ikke kann gå 10 sammen Men ja de er stilige da.
Hvor lang stang skal man så fæstne på hoven?
Ja nu føler jeg mig altså lidt som "den hjælpeløse kvindemenneske" Men jeg har ingen anelse ang. dette. Og hva fæstner man det med, så den ikke dratter lige af igjen?
hmmm måske dette nærmere er et "blondine" spørgsmål, men jeg spørger nu alligevel :-/
Hvor lang stang skal man så fæstne på hoven?
Ja nu føler jeg mig altså lidt som "den hjælpeløse kvindemenneske" Men jeg har ingen anelse ang. dette. Og hva fæstner man det med, så den ikke dratter lige af igjen?
hmmm måske dette nærmere er et "blondine" spørgsmål, men jeg spørger nu alligevel :-/
Postet 19.05.10 kl 13:11
Det er greit at den er litt lang, da får man tatt lengre drag over et større område. Ca 2 meter er vel en passende lengde. Kraftig bambus eller en solid tre list er bra. Den grå tekstil tapen er god til å feste hoven med. Den de har på biltema til ca 70 kr er brukbar til nøds. Den ekte "raner"-tapen fra 3M er langt bedre. Den holder godt, etter flere gangers bruk. Men den koster vel rundt 300,- kr. (?).. Det går jo an å surre det hele fast med tau eller metalltråd istedet, også da... Og så er det lettere å feste hoven hvis stanga er tre- eller firkantet.
Dægern! Mygg-puppene klekker fort som fy. En haug mygg kom flygende da jeg letta på lokket idag.. Ikke noe å spare på, det er sikkert!
PS: Har 40 - 50 sommerfuglciklider i et kar. Det er knall tøft å se når hele stimen kommer svømmende... Men disse er jo ikke voksne enda, bare 4 mnd gamle.
Dægern! Mygg-puppene klekker fort som fy. En haug mygg kom flygende da jeg letta på lokket idag.. Ikke noe å spare på, det er sikkert!
PS: Har 40 - 50 sommerfuglciklider i et kar. Det er knall tøft å se når hele stimen kommer svømmende... Men disse er jo ikke voksne enda, bare 4 mnd gamle.
Postet 19.05.10 kl 19:27
Endret: 19.05.10 kl 19:32
StigSPS: Har 40 - 50 sommerfuglciklider i et kar. Det er knall tøft å se når hele stimen kommer svømmende... Men disse er jo ikke voksne enda, bare 4 mnd gamle.
Virkelig!!! Jamen jeg troede ikke at man kunne have så mange sammen!
Troede kun at man højest kunne ha 2 par i samme akvarie! (200L)
Nu forstår jeg da slet ingenting. ville jo gjerne have ene sommerfugleciklider i forskjellige farger i mit kar, de er jo bare sååå flotte!
Tak for rådet med haugen, må se at få det til inden vi skal afsted jo, ser virkelig frem til at prøve. Vet ikke rigtig om jeg tør at fodre fiskene med levende fór pga parasitter og andet utøj som jo ikke så gjerne skulle i akvariet, jeg har haft fiskedød nok for tiden (agressiv guramihann)
men tænkte at jeg kunne fryse foderet ned og så skulle alt det dårlige vel være slået ihjel. Måske jeg er for "tøset" men jeg er jo ny i det her med akvarier, så jeg er nok bange for at det kommer til at gå galt for mig.
Har bla haft igler i nogle snegle jeg fik, ikke morsomt og nu er der kun 6 ut af 25 tilbake. bvadr.
Tusind tak også for din hjælp, det er der kraftigt brug for nogen gange
Postet 20.05.10 kl 00:08
Endret: 20.05.10 kl 00:10
Postet 20.05.10 kl 00:46
Tommy TranDu kan fås kjøpt håv på lekebutikker som Toys R us etc.. Treffes den 8 juni.
Sådan en har jeg/min datter, men den er ikke så tæt i nettet, eller kann man også få en hel fint tæt én der?
Tror I ikke at det er okay at jeg tager min datter med selvom hun ikke er medlem? Hun vil gjerne prøve at se hvordan det er før hun meldes ind nemlig, og så kunne jeg jo tage hende med til det første møte efter sommerferien, for at se om hun gider være sammen med os "gamle" ?
Vil jo ikke gjøre noget forkert heller da.
Postet 20.05.10 kl 08:48