- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Darlaas tidsfordriv (side 2)
Darlaas tidsfordriv (side 2)
Postet 12.07.10 kl 18:58
Gult lys! osram
og et blått. Hadde tilfeldigvis et lysstoffrør som passet til armaturet jeg fikk med karet, derfor at jeg bare et blått enda. Det kommer nok til å bli et blått til om ikke alt for lenge.
Done! jeg er ikke helt fornøyd med oppsettet av stein på sandbunnen enda. Jeg har også lyst til å gå til innkjøp av mange røde planter, men det får bli rundt 12 august (lønn!). Kan jo hende jeg får penger i b-daygave den 28juli*krysse fingrene*
Har også forelsket meg i dilla sine krabber. Til tross for å ha noia for de krabatene, så ble jeg helt sjarmert.
Har også fått opp øynene for golden fiskene.
Sitter i dette øyeblikk og oppdaterer tråden på af, fordi det er stille på jobb. Jobber for tiden i Drammensregionen IKT (D-IKT) er et interkommunalt samarbeid som ble opprettet 27.04.06. D-IKT leverer ikt-tjenester til Drammen, Røyken, Sande og Svelvik kommune.
Begynner i ny jobb(umoe ikt) 9 august. Umoe IKT er Norges fremste selskap innen integrasjon av tale-, data og videoløsninger. Ser frem til masse ny kunnskap å lære!
Postet 16.07.10 kl 08:13
Postet 17.07.10 kl 16:03
Inaktiv bruker
hei
du er flink fin tråd
du er flink fin tråd
Postet 17.07.10 kl 16:12
TunderbrdFlott tråd! Så stilig karet du har "pussa opp" ble :-) Likte veldig godt løsningen din på bakgrunn! Har du smørt silikon over helebakveggen for å få sanden til å sitte?
Tusen takk!
Jepp, smørte et tynt lag med silikon som jeg "strødde" sand på. Nesten som kakepynt *ler* Var noe skikkelig klin
Solosuper: Tusen takk! Hyggelig at noen er innom tråden
Har ikke hatt noen dødsfall enda i akvariet etter det ble satt opp. Hurra!
Ancistrusene har allerde begynt og flytte på sanda, og lage "hulene" av stein enda større.(ved og flytte sanden)
Postet 18.07.10 kl 00:14
Postet 21.07.10 kl 10:30
Postet 28.07.10 kl 08:22
Postet 01.08.10 kl 15:42
Da sitter jeg her og leser på AF igjen. Jeg har min siste dag i Drammensregionen IKT nå. Begynner i ny jobb på mandag. Starter på Umoe IKT. Fint at det ligger siden av 2 dyrebutikker. Fikk også et gavekort på den ene dyrebutikken av kollegaene mine i Drammen kommune når jeg hadde bursdag. Så har ikke helt bestemt meg hva det skal brukes til enda. Fant en død guppy i går. "Heldigvis" gikk den bort pga alderdom. Skal få tatt noen bilder av karene snart. Har vært så slapp til det i sommer. Ellers er det vel på tide med et vannbytte eller to. Først må jeg bare gå til innkjøp av ny slange og eventuelt kobling til krana. Ja, jeg er dritt lei av alle disse bøttene. haha.
Postet 06.08.10 kl 09:33
Kjøpte 10 "farge reker". Knøtt-små. Noen som vet den egentlige navn? Legger ved et bilde siden av en passe stor eplesnegle.
Slik ser karet ut 10aug10. Har nesten ikke rørt det i sommer. Men vasket slangene til pumpa i dag, og satt på et filer til innsuget. Filteret hører egentlig til en eheim pick-up pumpe. men hadde et nytt liggende og slenge.
Slik ser karet ut 10aug10. Har nesten ikke rørt det i sommer. Men vasket slangene til pumpa i dag, og satt på et filer til innsuget. Filteret hører egentlig til en eheim pick-up pumpe. men hadde et nytt liggende og slenge.
Postet 10.08.10 kl 19:59
Tappet nylig ut nesten alt vannet i karet. Det hadde blitt gult, og det var tid for en kraftig opprensking. Kom endelig på at jeg hadde en hageslange liggende hos foreldrene mine på Hurum. Har endelig fått hentet denne. Var jo så mye lettere og tømme karet.
Har også funnet koblinger som passet på kjøkkenkrana mi. Kjøpe en slik "converter"(?) fra kran til benkoppvaskmaskin på en rørlegger butikk, og jaggu så hadde jeg flaks med at gjengene passet
Var bare og koble på sånn ting man bruker til hageslangen, og feste slangen på. Burde vel egentlig ta bilde og vise dere. For jeg har null peiling på det jeg snakker om*ler*
Lurer på hvem som driver og legger egg i karet mitt, er det en posthornsnegle tro?
Egg under en flyteplante.
Lange planter ja. Kuttet ned til litt over oppvaskbørsten.
Noen som kan gi meg riktig navn på denne coryen?
Slik ble resultatet
Har også funnet koblinger som passet på kjøkkenkrana mi. Kjøpe en slik "converter"(?) fra kran til benkoppvaskmaskin på en rørlegger butikk, og jaggu så hadde jeg flaks med at gjengene passet
Var bare og koble på sånn ting man bruker til hageslangen, og feste slangen på. Burde vel egentlig ta bilde og vise dere. For jeg har null peiling på det jeg snakker om*ler*
Lurer på hvem som driver og legger egg i karet mitt, er det en posthornsnegle tro?
Egg under en flyteplante.
Lange planter ja. Kuttet ned til litt over oppvaskbørsten.
Noen som kan gi meg riktig navn på denne coryen?
Slik ble resultatet
Postet 01.09.10 kl 20:49
Postet 01.09.10 kl 21:26
Postet 02.09.10 kl 07:59
Så ut til å være for mye nitritt i stor-karet. Vasket pumpe i går, og alt er stabilt nå. Puh.
Fikk endelig tatt et vannbytte på soveromskaret i går. Slik ble resultatet:
Testet metoden : hevert ut vinduet med fiske-vatt i slamsugeren. Det gikk fint.
Tok en laaaaang hageslange fra soverommet og igjennom stua så til kjøkkenet, skrudde på fin kobling på krana. Sjekket temperaturen på vannet. koblet på slange. skrudde på vann, løp som en helt igjennom stua. Fylte opp til halvt. Så plantet jeg, mens vannet stod og rant fint igjennom slangen. Mistet slangen på gulvet. ups. Den stopper man ikke like lett. Kastet den i karet igjen. (alt gikk bra, ble bare 1 dl vann på gulvet ca. Hadde masse håndklær klare). Alt gikk fint på 3 timer. Gikk raskt, og ryggen er heller ikke lei Ser ut som fiskene ble mer happy. Ble litt fart i de. Men hvem vet?
Fikk endelig tatt et vannbytte på soveromskaret i går. Slik ble resultatet:
Testet metoden : hevert ut vinduet med fiske-vatt i slamsugeren. Det gikk fint.
Tok en laaaaang hageslange fra soverommet og igjennom stua så til kjøkkenet, skrudde på fin kobling på krana. Sjekket temperaturen på vannet. koblet på slange. skrudde på vann, løp som en helt igjennom stua. Fylte opp til halvt. Så plantet jeg, mens vannet stod og rant fint igjennom slangen. Mistet slangen på gulvet. ups. Den stopper man ikke like lett. Kastet den i karet igjen. (alt gikk bra, ble bare 1 dl vann på gulvet ca. Hadde masse håndklær klare). Alt gikk fint på 3 timer. Gikk raskt, og ryggen er heller ikke lei Ser ut som fiskene ble mer happy. Ble litt fart i de. Men hvem vet?
Postet 09.09.10 kl 19:08
Etter en LANG pause med oppdatering av denne tråden min på akvaforum, så er det vel på tide meg en oppdatering:
For tiden så har jeg kun et 64 liter kar stående med noen "planterester".
Har tømt 160 literen og 128 literen. Disse skal legges ut for salg.
Til uka så regner jeg med at mitt nye kar: juwel rio 300 svart og med bord er i hus, og da er det på tide og bytte alt innventar (i karet). Gleder meg ekstremt.
Har fått solgt alle mine guppyer, de blir hentet til uken. Knall!
Har også fått kvittet meg med mye annet akvarium-stæsj som jeg ikke trenger lenger. Blandt annet et postabor til et 64liters kar.
Fant en fiskart jeg forelsket meg helt i: Thomasiciklider.
Disse blir kjøpt om noen ukers tid.
Måtte også kjøpe ny varmekoble til det nye karet, ble en Tetratec HT 300.
Men nå er det tid for middag! Ha en knall dag videre!
For tiden så har jeg kun et 64 liter kar stående med noen "planterester".
Har tømt 160 literen og 128 literen. Disse skal legges ut for salg.
Til uka så regner jeg med at mitt nye kar: juwel rio 300 svart og med bord er i hus, og da er det på tide og bytte alt innventar (i karet). Gleder meg ekstremt.
Har fått solgt alle mine guppyer, de blir hentet til uken. Knall!
Har også fått kvittet meg med mye annet akvarium-stæsj som jeg ikke trenger lenger. Blandt annet et postabor til et 64liters kar.
Fant en fiskart jeg forelsket meg helt i: Thomasiciklider.
Disse blir kjøpt om noen ukers tid.
Måtte også kjøpe ny varmekoble til det nye karet, ble en Tetratec HT 300.
Men nå er det tid for middag! Ha en knall dag videre!
Postet 16.01.11 kl 15:25
Guppyene er solgt.
Biltemasanda er hentet.
60 literen er egentlig solgt, men ikke hentet.
128 literen er solgt, men ikke hentet.
160 ligger ute til salgs
Juwel Rio 300 med bord i svart er betalt, men ikke hentet. Kjøpt på Drammen Zoo. Håper vi får hentet det i dag.
Ny sand fra akvastabil er bestilt. Den heter: Neptun
Biltemasanda er hentet.
60 literen er egentlig solgt, men ikke hentet.
128 literen er solgt, men ikke hentet.
160 ligger ute til salgs
Juwel Rio 300 med bord i svart er betalt, men ikke hentet. Kjøpt på Drammen Zoo. Håper vi får hentet det i dag.
Ny sand fra akvastabil er bestilt. Den heter: Neptun
Postet 20.01.11 kl 11:24
Postet 20.01.11 kl 23:16
Ja, det er veldig spennende. Vi fikk oss en "wow" opplevelse i går.
Var ikke klar over at karet var SÅ stort. Hehehe.
Stod på Jula tidligere på dagen og sa : "hmm, sånn liten gardintrapp skulle jeg hatt! Tenk om jeg ikke når ned i karet. Får kjøpe senere".
Vi lo godt da vi hadde satt det opp. Skulle kjøpt den ja.
Satt en 0,5 liter fanta flaske siden av karet, slik at man ser hvor stort det er. Hehe!
HvemErJeg: Ja, de er nydelige!
Var ikke klar over at karet var SÅ stort. Hehehe.
Stod på Jula tidligere på dagen og sa : "hmm, sånn liten gardintrapp skulle jeg hatt! Tenk om jeg ikke når ned i karet. Får kjøpe senere".
Vi lo godt da vi hadde satt det opp. Skulle kjøpt den ja.
Satt en 0,5 liter fanta flaske siden av karet, slik at man ser hvor stort det er. Hehe!
HvemErJeg: Ja, de er nydelige!
Postet 21.01.11 kl 09:39
Ny oppdatering. Plantene kommer seg godt.
Fikk handlet en del på auksjonen i Drammen 6 februar. Dessverre hadde den ene javabregna massiv av alger. Fikk tatt av noen stilker uten så mye alger, vasket godt og puttet i karret. Dessverre var de ikke vasket godt nok, så nå har jeg fått litt alger (man må studere plantene for og finne noe).
Slik ser det ut. Den ene sverdplanta i midten har fått ekstremt mye skudd.
Familie på tur. Hehe!
Er ikke helt fornøyd med oppsettet enda. Kanskje fordi plantene er litt pinglete enda? hehe
Fikk handlet en del på auksjonen i Drammen 6 februar. Dessverre hadde den ene javabregna massiv av alger. Fikk tatt av noen stilker uten så mye alger, vasket godt og puttet i karret. Dessverre var de ikke vasket godt nok, så nå har jeg fått litt alger (man må studere plantene for og finne noe).
Slik ser det ut. Den ene sverdplanta i midten har fått ekstremt mye skudd.
Familie på tur. Hehe!
Er ikke helt fornøyd med oppsettet enda. Kanskje fordi plantene er litt pinglete enda? hehe
Postet 20.02.11 kl 12:20
Endret: 20.02.11 kl 12:21
Vannlekkasje, lukt og slikt. her er siste nytt:
I januar fant min huseier ut at han skulle bytte flis i dusjen. Min kjære oppdaget lekkasjen da han skulle bytte lyspære i gangen. Etter MYE frem og tilbake, så mente huseieren omsider at det var tett, noe det ikke var. En av de første dagene i april, så oppdaget jeg at taket begynte å bule pluss at det begynte å renne. Huseieren og samboeren kom til enighet om at de skulle rive gipsplatene. Og så begynte hel****: Fytti rakkeren for en stank! Huseieren min mente at vi skulle lufte mye slik at det fikk tørket. Min kjære tok kontakt med polygon, og de fortalte om helserisikoen og hvordan man bør "rive tak" når man har/får vannlekkasje(må ha undertrykk i rommet osv). Huseieren klikket i vinkel da han fant ut at vi hadde snakket med polygon + sendt de bilder (for det var jo hans hus). Fikk beskjed om å flytte på dagen. Dette var jo egentlig greit. For vi begge var drittlei at han ikke tok dette seriøst. Dro hjem fra jobben kl 1130, og begynte å pakke. Jeg kastet rett og slett ting ned i esker. Så kom det jeg fryktet: 300literen måtte tømmes, og fisk måtte flyttes. Oh mæn, det er ikke bare bare. Det døde 19 fisk den dagen. Tror de døde pga stress og temperaturforandringer i bilen. Hadde en 60 liter som jeg fikk puttet fisken i hjemme hos min kjære, men det var et stort problem å få reddet alle plantene fra 300literen (litt trangt med alle de i en 60 liter. hehe). Har endelig fått ny leilighet. Litt av dagene går i å planlegge plantekjøp+div til 300literen. Må starte HELT på nytt. Har revet ut juwel-bakgrunnene fordi det så grusomt ut med skjøten. Husker ikke hvor jeg leste det på forumet, men det var noen som hadde brukt vindusfilm fra ikea som bakgrunn. Finner ikke det innlegget igjen. Er det noen som har testet dette? Blir det greit resultat?
Postet 19.10.11 kl 12:41