Trenger hjelp med oppsett av brukt akvarium og tilbehør. (side 2)

Man trenger ikke bruke alle delene. Det at det er så mange deler er for at du skal kunne tilpasse pumpa til ditt akvarium. Bruk de du synes passer best.
den pumpa var død jo jaja klare de seg me innvenndig pumpe til til onsdag? og hvor dyr er en ny utvenndig pumpe? eller kan jeg ha en innvenndig pumpe? og hvor mangen eller hvor stor må jeg ha svar fort haster
her har jeg tatt noen bilder av hvordan min fluval 203 er satt opp i min 136l. håper de kan hjelpe deg
Lena Jansberg
her har jeg tatt noen bilder av hvordan min fluval 203 er satt opp i min 136l. håper de kan hjelpe deg


takk men nå viste pumpa seg og ikke fynke? den fulte med akvarie men har en innvendig pumpe som fulgte med 30l akvarie jeg hadde og de ser ut til og ha det greit men spørs om det fynker til tirsdag onsdag?
hva skjer når du setter i kontakta etter og ha fylt den med vann?
ikke en ting og bror min mener den ikke fynker
Fylte du innsugingsslangen med vann før du startet filteret? Dette virker etter hevertprinsippet, dvs. at vann suges inn i filteret fordi inn-slangen virker som en hevert (derfor må filteret alltid stå lavere enn laveste punkt på innsuget) og deretter pumpes vannet tilbake til akvariet, Hvis du ikke har fylt innsugingsslangen med vann, virker den ikke som hevert og det kommer ikke noe vann inn i filteret som da heller ikke har noe å pumpe tilbake til karet.

Det er ikke noe problem for deg å bruke det gamle, lille filteret, hvis du bare har hatt det igang hele tiden. Du har den samme bakteriemengden og den samme mengden fisk som du hadde i det lille karet og da har du balanse.
ja gjorde d men den fynka ikke for d
To spørsmål: Er "filterbøtta" full med vatn?

Når du set i stikkontakten, er det ingen reaksjon frå pumpa? Ikkje ein liten lyd eller vibrering eller noko slikt?


ja det var den og nei den gjorde ikke det
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap