Bbranns første akvarium (side 2)

Det var et heftig kull da.. var det flere guppyer? som fikk barn altså.
Har fått 20 fra 1 guppy, 10 fra en annen, og et uvit antall guppyer fra den siste.. men mellom 20 og 30 et sted.. ca. 10 har død til no =/

De 2 førte kullene kom ganske nær hverandre å er rundt 4-5 uker gamle.. det siste kullet er bare 2 uker gammelt, så de er fremdeles ganske små og udugelige :P
Kommer til og gjenta meg selv litt her.

Nei, det store kullet på 42 kom ut av ei.

Den første fødte kom sammen med en bror eller søster kom til verden 29nov.
Men bare en av de to overlevde siden dem kom i hovedkaret. fikk bare fisket tak i den ene.

Så 26jan kom det store kullet på 42. Der ble det sånn at
4 døde innen førte leveuka.

Også innen de 2 neste ukene døde yterligere 15.
Gunnene til dette var at dem enten ble spist eller hadde knekk på kroppen.
Dem med knekk tok jeg selv og avlivde. Dem var det vel ca 8 av.

Et par uker seinere. leverte jeg de 10 første til butikken.

Så fødete samme hunnen en gang til hvor det kom 2 som overlevde og lever enda

Så døde det 2 til fra kullet på 42. grunnet sykdom av en merkelig sort. Sank bare til bunns og det var det. Vannveriene var og helt fine hele tiden. Altså 0 nitrit.

1 byttet jeg bort mot 5 ancistrus

Så nå nylig leverte jeg 6 til, til butikken

Sitter igjen med 7 totalt,
hvorav 4 er fra kullet på 42. og de to sist fødte + hun første.

Det som vil bli født nå av dem som er fra kullet på 42 vil jeg ikke gjøre noe for og oppfostre siden det er direkte innavel. Altså bror og søster.

Den eneste som jeg skal prøve og redde yngel fra er hun første. siden hennes mor kom hit når hun var høygravid og døde rett etter fødselen.







ah, jeg skjønner

Tror jeg skal prøve å få byttet noen guppyer mot noe annet da


Ancistrusen (den vanlige altså) min ser veldig fin ut ihvertfall, har sterke farger, og ser generelt frisk ut, svømmer rundt og spiser som bare det

Nuggeten er fremdeles litt pysete, så holder seg enten på baksiden av roten, eller i hulen, men har sett den på oppsiden av roten og noen ganger
Her er noen bilder av den tjukke ancistrusen min! :P
Den der blir fôret godt ja. Hvor mye fôr får den og hva slag? Hvor stor er den da? husker ikke om jeg har spurt deg om det før.

Om du får det til så hadde et bilde av den på skrå ovenfra/framfra kansje hjulpet meg til og bedømme kjønn på den. Kjønnet er ikke lett og se før den er alt fra 6mnd opp til et år. De første bildene av den viser bare leppekanten. På mine tre største og butikkkjøpte så jeg kjønnene 6 mnd etter at jeg fikk dem i hus.

Er usikker på om disse kan legge eggene sine uten at det er en hann i samme kar. Tror ikke det egentlig for eggene blir jo befruktet etter dem er lagt.

Kan se om jeg finner en film på youtube jeg har sett før. der ser en hele egglegingsprosessen.
den har jeg bare matet med agurk i ny og ne, ellers svømmer den konstant rundt og spiser alger..
men har sikkert spist litt av det som har falt ned på bunn som ikke ålene har tatt, vet ikke hvor glad den er i tørfor jeg.

den er 5-6cm

Kan jo være nuggeten er en hann da :o
Pumpen min driver og går tett hele tiden :S
Hvorfor skjer dette?.. eller, så ofte ihvertfall, trodde ikke det skulle være noen store problemer?
Hvilken pumpe har du ? Vel og merke kjenner ikke til så mange typer. Men kan prøve og hjelpe deg
var dyre golden nugget der dere bor! her tar de 250kr og de er 10-12cm.
hmm, det var da stor prisforskjell :S
Min er bare 6-7cm..
kan sikkert variere en del fra butikk til butikk. her tar de 450kr for hemiancistrus subviridis L200 men på jessheim går de for 300kr, og i moss for 395kr.
Har ikke matet De største guppy ungene på en dag nå, og de er blitt mye tynnere, ser mye sunnere ut nå
Så tror kanskje de har fått litt mye mat, skal gi de mindre mat fra nå av
Ser ut til at det er komt noe som ligner på egg i akvariet mitt :O
Men de er veldig små, skal ta et bilde.. legger snegler egg? tviler på at det er ancistrusen ihvertfall..
Kan det være ålene som har lagt egg? syns de ser litt for liten ut til at det skal være de.. er ca 1mm i diameter, og hvite.. aner ikke hvor store egg ålene har, men de er hvite, har jeg lest. Men veldig skjeldent å få lek på de da :P
Fikk idag en startkultur til mikromark, så da får de snart litt levendefor og

Eggene eller hva det var har blitt spist, og min søster sine guppy hunner fortsetter å poppe ut nye unger.

Men irriterer meg at filteret mitt alltid går tett

Ser ut til at l mallen min liker musikk.. for den kommer nesten kun ut så lenge jeg har på musikk :P
Uhmm... jeg hadde 10 Åler.. så døde 1.. litt senere døde en til.. og en dag fant jeg 4 døde i filteret.. det er altså 10-6=4... jeg har 5 åler :S
Hvorfor blir vannet helt gult?
er ikke lenge siden sist vannbytte =/
Syykt slapt forum dette her :P

Byttet sånn 50L vann idag, så nå er vannet klart og fint

Har kun hatt 2 dødsfall hittil hos det siste kullet med guppy unger. Vet ikke hvor mange det er, men er sykt mange ihvertfall :P

De golden nuggeten er shy som f*** og ligger bare i hulen sin.. men kanskje det blir bedre nå som vannet er bedre
Nye røtter farger gjerne en del av, så vannet bir gulaktig. Som du selv merket blir det bedre når du bytter vann, men en stund fremover vil nok vannet være gult.

Det hjelper å bytte vann ofte, og gir seg etter hvert. Liker du ikke gulfargen på vannet setter sikkert fiskene uansett pris på hyppige vannbytter
Tilfeldig bekjentskap
© Geir B Løland
Reklame for plussmedlemskap