Hva kan passe sammen med en kampfiskhann i et 28l kar? (side 2)

Mvjnz
[QUOTE=B. Andresen]Til Mvjnz Sjekk opp base så ser du selv. At den ene du selv har skal ha 60l. Jeg har en del tetra i ett av mine kar, men dem stimer og det er noe annet. Pluss at jeg ikke har det overgrodd med planter og ting så der er det masse svømmeplass.

Jeg er klar over hva det står i basen, og for en nybegynner som ikke kan noe om innredning er det nok en god størrelse.

Men jeg liker å tro at jeg vet hva jeg driver med, og har hatt ca 10-15 kampfisker de siste to årene, og er medlem av to bettaforum. Så jeg tror jeg klarer å se om de trives eller ikke, og min erfaring er at innredning er viktigere enn størrelse.

Er det noe som mangler i innredning til mitt kar? Har fire planter (hornblad, vasspest, og to jeg ikke vet hva er), en mangroverot, noen steiner, svart sand, svart folie bak (de liker vel å ha det mørkt)?

Bilde ligger på: Litt dårlig bilde siden jeg tok det den første halvtimen etter at jeg hadde satt det opp. Skal få lagt ut noe mer etterhvert.

Tenker å få inn en kokosnøtt etterhvert med "dør" i. Den ligger nå til utvanning!
Det der så ut som et flott hjem for en kampfisk

Som Mvjnz sier har innredningen mye mer å si enn størrelsen for en kampfisk.
:)
Siljee
Det der så ut som et flott hjem for en kampfisk :-) Som Mvjnz sier har innredningen mye mer å si enn størrelsen for en kampfisk.

Jeg håper at en kampfisk kan trives der. Må bare få ta i en liten slange som fører boblene fra filteret ned i det ene hjørnet. De liker ikke så mye bevegelse i vannet har jeg lest!
Karet ser helt utmerket ut for en kampfisk Er ikke alle kampfisker som har det så godt
Mvjnz
Karet ser helt utmerket ut for en kampfisk:) Er ikke alle kampfisker som har det så godt:)

Takk for at du sier det. Det er jo det som er intensjonen om at han skal få det bra!
Inaktiv bruker
hadde jeg vært kampfisk oppi der hadde jeg trivdes Kjempefint kar
Hehe
AquaRonja
hadde jeg vært kampfisk oppi der hadde jeg trivdes :) Kjempefint kar ;)

Da tror jeg nok du hadde blitt fornøyd også, for jeg bestilte nettopp Ocean Nutrition Atison's Betta Pro fra Aquamanias! Skal visst være lørdagsgodt for kampfisker det!
Inaktiv bruker
Åse Britt Larsen
[QUOTE=AquaRonja]hadde jeg vært kampfisk oppi der hadde jeg trivdes :) Kjempefint kar ;)

Da tror jeg nok du hadde blitt fornøyd også, for jeg bestilte nettopp Ocean Nutrition Atison's Betta Pro fra Aquamanias! Skal visst være lørdagsgodt for kampfisker det!

Så utrolig flink akvarist du er ska åsså kjøpe til mitt lille gull
Jeg har bare snappet opp mange gode tips på akvaforum. Det er mange flinke folk her, og jeg suger til meg informasjon som en ancistrus!
Inaktiv bruker
Åse Britt Larsen
Jeg har bare snappet opp mange gode tips på akvaforum. Det er mange flinke folk her, og jeg suger til meg informasjon som en ancistrus! :D

Haha
Jeg elsker akvaforum, det er så mange folk med den samme ''lidenskapen'' Åsså er det spekket med informasjon man suger det til seg som en algeeter
he
[QUOTE=B. Andresen]Til Mvjnz Sjekk opp base så ser du selv. At den ene du selv har skal ha 60l. Jeg har en del tetra i ett av mine kar, men dem stimer og det er noe annet. Pluss at jeg ikke har det overgrodd med planter og ting så der er det masse svømmeplass.

Nå er ikke du akkurat den som slavisk følger basen selv da, såååå

Man gjør jo selvsagt som man vil, men reagerer på at du er så veldig på at en kampfisk trenger så og så mange liter når du selv holder flere store fisk i for små kar, holder fisk i feil vannverdier, og holder stimfisk enslige eller i for liten gruppe, osv.

Kan ikke helt se hva som er problemet!
Tilfeldig bekjentskap
© J.W. Armbruster
Reklame for plussmedlemskap