Sebraciklide spørsmål! (side 2)
UlvsterEggene klekker etter 3-4 dager - da kalles de wigglers, en dag eller to til og de er frittsvømmende. Foreldrene vil da begynne å ta med ungene rundt i karet - det er da de største problemene med andre beboere begynner.
Takk for svar..
De har "begynt" å bli hissige allerede..knerta en black molly nettopp..
Postet 06.06.10 kl 16:04
Postet 06.06.10 kl 16:11
UlvsterEggene klekker etter 3-4 dager - da kalles de wigglers, en dag eller to til og de er frittsvømmende. Foreldrene vil da begynne å ta med ungene rundt i karet - det er da de største problemene med andre beboere begynner.
Nyttig info dette her!
Da eg eggene klekket! WOW så mange det er...! Og pittesmå... klarer ikke telle med en sikkert 20-30 stk..? (Håper nesten ikke at alle vokser opp..)
Men dette er veeeeldig spennende da! Blir kult å se når de begynner å svømme rundt omkring. Ligger foreløpig under en planterot i et slags "reir" og blir nøye passet på av foreldrene.
Postet 09.06.10 kl 18:19
Postet 09.06.10 kl 19:16
Postet 09.06.10 kl 20:08
Postet 09.06.10 kl 22:47
Postet 10.06.10 kl 14:43
Sebra
Jeg har 4 par,2 av de har yngel,jeg har akvarie på 250l 1 stor blå kalawi og 5 litt mindre,her vet sebraen hvor de skal holde seg for det virker som de har halve karet vær. er så heldig at en zoo butikk tar sebrene i mot når dem er store nok,skal bytte i utstyr.
Postet 10.06.10 kl 16:59
Gratulere med egglegging. Spennede!
Jeg fikk mitt første kull sånn rundt januar, fôret de opp. Etter en eggleggingsrunde hadde jeg ca 100 yngel, så å si alle vokste opp.
Prøvde selge noen, gikk ikke. Prøvde gi bort til dyrebutikker, ingen ville ha.
Prøvde gi bort, fikk gitt bort ca halvparten Nå legger de egg jevnt & trutt.
veldig moro, men som sagt, plass må mann ha!
Jeg fikk mitt første kull sånn rundt januar, fôret de opp. Etter en eggleggingsrunde hadde jeg ca 100 yngel, så å si alle vokste opp.
Prøvde selge noen, gikk ikke. Prøvde gi bort til dyrebutikker, ingen ville ha.
Prøvde gi bort, fikk gitt bort ca halvparten Nå legger de egg jevnt & trutt.
veldig moro, men som sagt, plass må mann ha!
Postet 11.06.10 kl 08:56
Takk for det,ja jeg er nok heldig som har en dyrebutikk som vil bytte i utstyr,nå har Malaviciclidene også lagt egg,de la dem for 1 dag siden,spennende å se,endel av sebra ciclidene er blitt for ser jeg men har halvparten igjenn ca. jeg synes ciclider er veldig fasinerende,jeg kan sitte 1 time å studere dem,en ser liksom hvem som holder seg hvor og hvem som bestemmer litt mere Malawi Cicliden den største hannen er over 10 cm nå å nesten knall blå.
Postet 13.06.10 kl 19:25