Solosuper + den uten sukker, kun aspartam :) (side 2)

Denne sangen din var veldig artig
Haha, her må jeg følge med
Inaktiv bruker
velkommen i karet mr chrimp.
Selger dei planter til akvarie på Ikea av alle plasser.. Kva planter er det og er det rimeligere enn i dyrebutikken.
Inaktiv bruker
de har lite utvalg, men jeg fant 5 forskjellige sorter. om du ser på bildene av mitt akvarium et par poster lenger oppe, er de hentet derfra

de koster 25 kroner
Inaktiv bruker
uten å garantere noe ser det ut som jeg har funnet

Ludwigia repens
Hemianthus micranthemoides
Bacopa caroliniana

uten at jeg har sett igjennom alt.
Inaktiv bruker
Da kjære godtfolk en merkelig oppdatering på vei.

Litt har skjedd siden sist. Eller egentlig mye har skjedd siden sist. Og det er jo ikke mer enn noen uker siden.

Karet var plutselig oppe å gikk igjen, og mine to flotte kampfisk-damer fikk en ny verden å leve i. dem har fulgt meg i et år, og har vært igjennom usedvanlige mye. de ble ufrivillig en del av livet mitt så snart karet var klart for første gang tidlig i 2010. som helt fersk nybegynner skulle de nok få se mer enn de noen gang hadde drømt om.

jeg brukte akvarforum flittig, noe jeg gjør nå også, og spurte dem i dyrebutikken til råds. sistnevnte skjønte jeg rask ikke alltid var like lurt.

men disse to kampfisk damene har sett:
fisker døde,
skjell døde
reker døde.
nærbilde av svigermor
planter visnet
vannet surnet
filteret gikk tett
meg løpe forbi naken
strømmen gikk
overforing
underernæring
fått og mistet nye fiskevenner
mørketid
sol året rundt
vitne til private hendelser

ALIKAVEL så overlevde dem begge helt til å går. Da lå plutselig den ene i overflaten. ikke opp med, men med en voldsom hevelse rundt hodet og under på magen.

som dere kan lese noen poster tillbake, så startet jeg alt på nytt igjen for noen uker siden, og jeg har fått to sommerfuglciklider et leks par altså, en diger kloreke en flott kampfisk hanne og disse to kampfiskdamene.

Nå noen dager senere etter at sommerfuglciklidene kom i tanken har de faktisk overtatt hele greien.

kampfisk hannen ble aggresiv så han bor for seg selv.
kampisk damen som enda lever ble super hissig og drev hele tiden å jakten på ciklidene, og faktisk tygget på dem, og prøvde seg på finnene deres. det hadde jeg ikke trodd. så nå bor hun for seg selv også.

Så rampen og fruen som dem heter har altså fått hele karet for seg selv, kun en meget sur og grinete kloreke som virkelig er territorial. Den jager fiskene flere ganger rundt i karet om dem går inn i hulen hans, eller om de prøver å spise av maten hans. Faktisk lo jeg så jeg nesten p..... på meg første gang jeg så det. Trodde en reke var en reke jeg. en som bare tuslet rundt å spiste på det den fant ut var mat, men neida den har personlighet Litt som Kurt oddekalv blandet med Gro Harlem Brundtland

Hilse på Sinte Rolf bilde en
kondoler til Lissi bilde to
og HUSKE bilde tre

Inaktiv bruker
En sint kloreke`s sang til verden
Kjære nye innflyttere ( to sommerfuglciklider )

under denne roten vil jeg bo
la meg være i fred og ro

rør ikke maten som daler, den er min
kommer du nær, får du kloa i buken din

jada verden er full av fred kjærlighet og alt er bra
gresset er grønnere på andre siden, dere kan gjerne dra

jeg skal vise dere vei, hjelpe dere å pakke
opp og ut pumpen, dere trenger ikke takke

her er det bare meg som skal drive dank
så ta å finn dere en annen j**la tank

Inaktiv bruker
nytt brukt kar til innkjøring
Virkelig underholdende de diktene/sangene dine ;D
Inaktiv bruker
sissimor
Virkelig underholdende de diktene/sangene dine ;D

takk
Inaktiv bruker
tenkte å oppdatere litt siden det er blitt noen forandringer i karene det vanlige karet er opp å går slik det skal. der bor to sommerfuglciklider sammen med noen pansermaller og noen veldig unge endeles kloreken er flyttet til det nye karet sammen med kampfiskene. jeg har plantet endel i det nye karet, men blomstrene er veldig små enda, og jeg har gitt dem næring slik at de skal vokse litt raskere.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Inaktiv bruker
her er det to bilder av hvordan karene ser ut akkurat nå.

[External Image]

[External Image]
Inaktiv bruker
i dag er det blitt lørdag, og solen skinner og minner oss på at det snart er vår. jeg har ventet lenge på at vinteren skal slippe taket.

bilde 1 er av akvarium nr 1 sommerfuglciklide pansermalle endeles guppy
bilde 2 er av akvarium nr 2 kampfisk pansermalle panduro
bilde 3 er av akvarium nr 3 kloreke

jada det vokser i takt med litersyken. Nå er det slik at det er lettere for meg å plassere 3 60 litere på forskjellige steder enn et 180 liters kar, så derfor blir det disse 60 literene en stund til

lurer på om jeg skal ta kampfisk over til kar tre, da panduroene kanskje sku hatt kar 2 nesten for seg selv. i kar 1 og 2 er det sand i bunnen, men grus i det tredje. så om det blir ommøblering er det nok kampfisken som får nytt hjem

Bildene ble ikke bra i dag, tok dem med mobilen. kanskje litt for lyst ute enda.
Inaktiv bruker
neida,
det stemmer ikke at jeg har enda et kar i bilen,

NEIDA ... hjelp ... liter ...
må ... ha ...

flere liter
Inaktiv bruker

i morgen tirsdag tenkte jeg å få ta noen bilder av mine to fantastisk flotte apistogramma panduro som har funnet seg til rette i en av tankene

så tømme et kar, fylle et nytt og flytte litt fisk. lage et nytt system. er litt å tenke på når man plutselig har fått flere kar, og gjerne fisk som ikke trenger å være i samme kar

er framdeles på jakt etter sommerfuglciklider, og en hanne til panduroene

om jeg ikke får gjort alt dette når planlagt, skal jeg iallefall få lagt inn noen nye bilder
Inaktiv bruker
en liten oppdatering

har fått kickstartet kar nummer 3, og det har blitt bolig for kampfiskene. de har altså fått sin egen leilighet, og har gått fra to til fem

Så har panduroene mine fått litt bedre plass, og trenger ikke forholde seg til flere forskjellige fisk enn pansermaller og noen neontetra. om det viser seg at det ikke går med neontetraene, kan de få flytte inn til kampfiskene. Men det ser ut til å gå bra

i første karet er alt slik som før. sommerfuglcikliden som enda søker make koser seg sammen med noen endeless og noen pansermaller. eneste er at de har fått besøk av en enslig molly som trengte litt selskap.

ligger ved bilder av panduroene som ikke er lett å ta bilde av, sommerfuglcikliden og noen bilder av den nye leiligheten til kampfiskene

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Inaktiv bruker
så var det bilder av det nye stedet for kampfiskene de skal få en bakgrunn også, men den er ikek på plass enda

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Inaktiv bruker
litt lek med kameraet mitt. er nybegynner, men man lærer etterhvert

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap