180 liter med hjemmelaget korkbakgrunn (side 2)

Snekkergubben sier:

Feinsag, koster en 500 kr. Powertools
Eller rimeligere på Europris kanskje...forhør deg litt rundt

Hadde du bodd i nærheten så kunne du fått lånt vår...eller selve gubben
Så kjempefint ut det der Men hvor får man kjøpt slik kork? Er det dyrt? Har litt lyst til å lage slik bakgrunn til 343-literen min...
Ser for meg at det kan bli mye alger og skitt både på og bak korken, men ettersom det er såpass mange som har innvendig bakrunn i karene sine, er det kanskje ikke et problem..?

Kine
Plussmedlem
Artig liten tråd dette...
Hvor fikk du tak i korkbitene? Ser for meg at jeg kan trenge noen små vinterprosjekter...

Edit.
He, he, he... Ser ut til at Kine skriver kjappere enn meg her...
Heidi Jensen
Kan korkroten synke? Har kjøpt kork til akvariet , men får den ikke ned. Hva kan man feste korken med i et akvariet som det allerede er fisk og vann i ?


kjøp deg syrefaste skruer 2 sugekopper som holder fats slanger til feks eheim og skru disse fast i korken så er problemet løst
Takk for tilbudet Moni69 ! Skulle gjerne hatt en hjelpende hånd da det dabbet litt av her. Det går i rykk og napp etter formen min. Fikk låne en sak av sjefen min, men den sager runde hull så jeg vet ikke om det er noe særlig. Hadde håpt å slippe og kjøpe en egen sag til flere hundre kroner kun for å få ordnet dette.
De selger slik kork på Aquamanias og Akvasia ihvertfall.
Må bare si at jeg ikke kommer til å tørre å ha noe fisk i karet på en god stund enda. Må se hvordan det påvirker vannet, dvs om det er fare for mugg. Har sett noen underlige, hvite vekster på glasset som minner om måten sopp vokser på. Skulle hatt flere sandsnegler. Forventer at ph blir temmelig lav.
Spennende tråd..noen oppdateringer kanskje ?
Hei, hei! Lenge siden jeg har vært pålogget på forumet! Har et par nyere bilder av karet, men helt ferske er de ikke. Får ta noen flere en dag. Det bor noen få fisker her nå og det ser ut til å gå greit. Eneste kardinaltetraen (som trenger nytt hjem om noen vil adoptere den) som har rotet seg bak noen av korkbitene, men den dukker frem igjen etter ei stund.
Det ble kjempefint! Jeg ble nesten inspirert til å prøve dette selv på det neste karet jeg skal sette opp
Hvor kan kork kjøpes?
Det ble ett flott akvarium! Vurderer å herme
Hvordan står det til med Ph og slikt i vannet etter at korken kom in,må du regulere noe spesielt? opp eller ned?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap