Lillestrøm og omegn akvarieklubb storauksjon 19.september (side 2)

eddiedahl
Her er det jaggu meldt inn masse godbiter!! Gleder meg :)

Helt enig med deg der Ser ut til at jeg må sette i gang en par ekstra kar og få tømt en par andre... For jeg tror det blir med en del hjem denne gang....

Ja dette blir kult
Blir det objekt-nr slik som sist? Da annbefaler jeg folk å stille opp tidlig slik at alle blir ferdig med å merke objektene FØR auksjonen starter.. Å bestille selger-nr på forhånd og pakke merke posene hjemme er bestandig lurt.

Vet du ikke hva fisken/planten heter, er det bestandig flike folk som kan hjelpe til med dette på auksjonsdagen.

Ang pakking: Det lureste dere gjør er å slutte foringen på fisken som skal selges I DAG, da har fiskene fått gjort fra seg og forurensningen i posen blir minimal!
Bytt bra med vann på karrene, og bruk akvasafe e.l. dagen dere skal pakke, dette stresser ned fisken, og forebygger dårlig vannkvalitet i posene. Pakk fornuftig, gode grupper med fisk, men ikke overdriv Sett heller minstepris på objektene
Noen her som skal selge malawiciklider da? Noe utenom de mest vanlige artene man finner i AFs annonser?

*håpe*
Du får legge ut en ønskeliste om hva du er på jakt etter

Det bruker å komme en del folk fra Sverige med de VANVITTIGE flotte Malawiene til auksjonene på østlandet, jeg regner med de dukker opp i år også
JAG
Apistogramma sp. "Galaxis" er hva de er solgt som og de er VF,men har du rettelser, er det bra Tom.

Takk for flotte bilder, JAG!
Det er da ikke noe "feil" ved navnet. Utfordringen består i at "handelsnavnet" Apistogramma sp. "Galaxis/Galaxy" brukes om minst 3 forskjellige Apistogramma-arter, av eksportører i Syd Amerika.
Både Apistogramma sp. "Putumayo", Apistogramma sp. "Pebas", og en variant av Apistogramma sp. "Papagei", blir solgt under dette navnet.

Dine flotte bilder gjør det enkelt å identifisere fisken som Apistogramma sp. "Pebas".
(Og en flott fargevariant av denne!).

Jeg har fanget disse selv i Amazonas, ved Pebas i Peru. De lever i naturen i små skogsbekker med grunt vann, fin sand på bunnen, og planteveksten består kun av plantedeler som henger ned fra landlevende planter. Omkringliggende vegetasjon gir skygge nesten hele dagen.

[External Image]

I naturen var vannverdiene: pH: 5,03, Konduktivitet: 22 microSiemens/cm(ekstremt bløtt), og Temperatur 26,5 °C (på slutten av tørketiden)
De er ikke spesielt vanskelig å holde eller drette, og tåler fint pH på for eksempel 6,5.
Tusen takk for utfyllende informasjon Tom.
Bare å ta med masse penger, da

Jeg kommer med noen nye varianter av guppy som ikke er solgt i Norge før.
Blir vel masse planter som vanlig fra meg.
AAII.. ! sånt skal du jo komme hit med!! tar du med germany red tail?
eddiedahl
AAII.. !:) sånt skal du jo komme hit med!!:) tar du med germany red tail?

Har du begynt å overtale folk til å IKKe ta med ting til oss nå? :P Nå må du være snill jente, så tar vi nok med oss noe ned til dere vi og tenker jeg
Hehe, er vel litt å ta av der i gården uansett tenker jeg, så skulle vel ikke forundre meg om Erik Rune har litt til begge auksjoner
Vi kan også ta med en pose Endlers med lokasjon, Poecilia Wingei, Cariaco, Paria Peninsula Sucre, Venezuela. Legger ved et dårlig bilde av dem, de er finere i virkeligheten
Wetmarc
Fra oss kommer det: L134 hunn

*liker*
Da har jeg bestemt meg for et par fisker til som skal på auksjon. Ett par Betta Pi
Sortering av maller til auksjon
Lurte på om jeg skulle ta med noen skjelden cory C90, hvis det er noe interesse for dette ? minstepris 700,- pr. fisk. har en gruppe på 5 yngel . Disse blir de eneste på markedet i år. Da resten av disse skal til utlandet. Disse fiskene er meget skjeldene, her har du muligheten til å skaffe deg noen helt spesielle fisk. Hvis ingen viser interesse før kl. 0900 i morgen tidlig, blir de gående her hjemme. se bilde. Annen fisk som kommer fra meg er
Cory sp black
Cory Adolfoi
L 144
Japanes blue
L 134
Sakura reker
2 stk. 31 liters karr
"20-30 Dekeyseria sp. L052" !! :oD))

Må ta en tur ser jeg ..... mye spennende fisk !!
Heidi Jensen
"20-30 Dekeyseria sp. L052" !! :oD)) Må ta en tur ser jeg ..... mye spennende fisk !!

Nå hadde de endelig spredt seg ut litt, korekt antall er 34
produktive fisk med andre ord :p selv kan jeg desverre ikke komme, ingen her i byen som skal, + familie selskap. neste gang kanskje..
eddiedahl
Jeg tar med F1 småtasser av disse, dette er Ancistrus L-213

Du hadde rett, hjerteknuserne er jo til å spise opp som voksne også! Da får de små få mat likevel. Løp og kjøp!
Bare styret har kommet, og det er alerede mange spennende objekter. Dette blir en kjempeauksjon DU ikke bør gå glipp av!!!!
Tilfeldig bekjentskap
© Stein Woldseth
Reklame for plussmedlemskap