Har tenkt å søke meg jobb i dyrebutikk :) hvordan går jeg frem? (side 2)

lolz, dere kidza har misforstått hele blogg opplegget azzzaaaaa!
yess, da var jeg innom dyrebutikken etter trening i dag og leverte inn søknaden Daglid leder sa at han hadde haugevis med søknader, men jeg la igjen søknaden likevell Da er det vell bare å vente, kansje de ringer meg en gang
Ofc
Du har i det minste en sjanse til å få jobb, selv om den er liten
Let us know!
will do

likevell tror jeg ikke jeg skal forvente noe svar i det heletatt på en stund, vet ikke om de sjekker søknadden med en gang, eller om de sjekker de en gang i måneden eller no eighter way, let's all cross our fingers :P
Marius Øie
[QUOTE=inakaos]Ikke vær slappfisk på intervjuet og ellers ha en god holdning. Å mas på de om det ikke går med en gang, det gjorde jeg og det fungerte :) Bare ikke gi opp fordi du får nei første gang. Å husk at de har sikkert hundre søknader liggende, så det gjelder å skrive en som selger deg bra ;)

så ikke innlegget dit før nå, sorry!

er ikke slappfisk, så det skal gå fint hehe

litt riski å mase er det ikke? det kan jo ende med at de blir irritert, og da er toget gått :/

ja, risky og risky, du må vel finne mellomtingen, hehe.
jeg ble ansatt når de så at jeg ikke ga opp, har hørt fra flere andre at stå-på vilje fungerer
Vist de liker søknaden din bra, så legger de den kanskje bort (dette er om du ikke får jobb nå) også tar de dem frem til når det er ledig.
Min første "skikkelige" jobb, så sto det til slutt mellom meg og han som fikken jobben da, var vist nesten tilfeldig hvem det ble, var like gode i interesse for den sjefen, jaja, 5-6 måneder senere så fikk jeg vell telefon igjen, gikk inn å møte sjefen og da spurte han bare rett ut om jeg ville ha jobben, da hadde han lagt på siden min søknad til senere bruk.
Så om du evt har hatt et bra intervju og en bra søknad så kan den bli liggene en god stund til det rette tidspukte for butikken kommer, om du seff ikke allerede har fått deg jobb en annen plass da .
Har du hørt noe?

Jobber selv i dyrebutikk og det er mye man må kunne...
Jeg har jobbet i forskjellige dyrebutikker i 6 år
Ofte ansetter man folk som gjerne har litt erfaring fra bransjen eller noen med mye selger erfaring
Men alle må jo starte et sted,så det er bare å stå på!

Man skal kunne mye om fisker,planter,fugler,gnagere,hund og katt og noen har jo hesteutstyr.
Man omsetter gjerne mest på hund og katt,så det er ofte det man bør kunne litt om
Fisker er jo også et STORT emne som dessverre de fleste ikke kan så mye om,og ofte har vanskeligheter å lære alt...Så du har jo en stor fordel der

Lykke til
Du får stikke innom og spørre en dag.

Kan godt være de har et godt inntrykk osv. men ikke hadde behov akkurat da.
Kanskje det har endret seg litt?
Det er lett å tenke at de som driver butikk er superorganiserte, men det er ikke umulig at de har tenkt du kunne passe, men så har de glemt det igjen i en hektisk hverdag.
Uansett er det bra å vise interesse, så lenge man ikke er innom hver dag.

Du kan jo også tilby deg å jobbe en dag eller to uten betaling. Dersom du først har "foten innenfor", kan det fort bli mere å gjøre. Sikket ansatte som kunne tenke seg en fridag om de visste om noen de kunne bytte vakt med osv.

Eneste er jo at du ennå er litt ung, men vil tro de uansett vil ha behov for ekstra hjelp når det går utover høsten og mot jul.
Tilfeldig bekjentskap
© Karen Hansen
Reklame for plussmedlemskap