Siamesisk algeeter forsvinner (side 2)

Kjøper ikke fisk på "infallsmåten". :P Reddet dem fra et akvarium som gikk lekk.
kan gjerne ta bikiren din jeg hvis den ikke er for liten (!)
evt du får skaffe deg et akvarie til
Størrelsen kan du se på bildet. Eneste problemet er at du bor i Oslo.
Sparesset
I alle dager... Sølvhai, BG, ålevesner... Hvor stort akvarium har du egentlig, og hvorfor i alle dager har du ikke lagt ut bilder av det så vi andre får noe å sikle på? ;o Shame on you!

Her er et bilde av et noenlunde greit resultat
Flott kar
Har du fler bilder? Jeg vil se BG'en også :o
Har kun 5mp kamera tilgjengelig :/

Skal ta bedre bilder når jeg får speilrefleks kameraet hjem.
Er helt enig i konklusjonen på at det er praktibikieren din som spiser SAEne.

Jeg har også denne sammensetningen, og de minste SAEne måtte bøte med livet. SAEr "ligger" i ro og sover, og blir dermed et lett bytte for praktbikiren, dessverre.

Bikiren vil vokse seg veldig veldig stor med tiden. Om du tenker deg at den holder kroppsforholdet sitt (tykkelse vs. lengde), og at den kan bli 50 cm lang, så kan du forestille deg hva for en pølse den kommer til å bli

Min er pr dags dato 16 cm lang, og kan foreløpig bli i karret, men jeg har jo innsett at dette ikke var det smarteste kjøpet mitt.
Om jeg skulle beholde den, må den isåfall bli omtrent alene i karret mitt på 540 liter....den skal få bo der en stund til iallefall, så får jeg se. Er nesten ikke vits å selge den, med mindre det dukker opp en kjøper som har et kar som egner seg for denne krabaten. Mest sannsynlig må den bøte med livet med tiden om ikke en egnet løsning dukker opp.

Jeg liker bikiren veldig godt, men skulle ønske jeg visste hvor stor den egentlig kom til å bli. Jeg trodde den ble lang og tynn slik som øreålene mine, og da har det ikke vært noe problem...dessverre blir den langt større i omfang.
mona o
Og her kommer[B] tusen-kroners-tipset [/B]for fremtiden for å unngå flere fisketabber à la bikir; Aldri kjøpe en fisk i butikken på innfallsmåten mer ;) Ser du en fin fisk i butikken, noter deg navnet og gå hjem og google den eller søk her i fiskebasen, evt spør her på forumet. Hva spiser den, hvor stor blir den, hva slags vannverdier vil denne fisken ha, osv. Det er den smarte måten å shoppe fisk på :) Og den beste. Bare spør SAE'ene dine... nei, vent, de er jo spist, så det går ikke! :p

Ang. tusen- kroners- tipset til Mona O.

Hadde du tatt deg tid til å lese innlegget til trådstarter skikkelig, hadde du sett at han skrev at han måtte redde noen fisker fra et akvarium som lakk! Da hadde du sluppet å beskylde han for å "gå i butikken og handle fisk etter innfallsmåten".

Så til din neste"anbefaling": Vi skal gå i butikken, notere navn og google! Tolker jeg dette riktig så skal vi da kjøre tilbake til butikken senere for så å kjøpe fisken.
Her tar du alle akvariebutikker under en kam. Tror du ikke at eksempelvis Dahlsdyrerike eller Akvariekjelleren eller andre seriøse butikker ville veilede en kanskje usikker kjøper, til kjøperens beste? Selv om det sikkert finnest ansatte med mangelfulle kunskaper, er det alt for drøyt å komme med denne "google" påstanden din, som etter din mening er den smarte måten å shoppe fisk på.

Tror ikke det er så veldig mange som kjører frem og tilbake for å følge rådet ditt selv om dette er tilsiktiget de nye og usikre.

Vil gjerne minne deg på din egen uttalelse: Noen ganger blir man nesten overveldet over folks tullprat her, nå må de tenke seg om en gang til.

-Tore-
Prakt birce
et or NAM!!

det har nokk gåt til hålsd hade en 20 CM bircir alt som var mindre en 10 cm git til buns
et par kommentarer til noen kommentarer:
Mountain: Selv kjøper ihvertfall jeg aldri, og jeg mener aldri, fisk jeg ikke vet noe særlig om kun basert på hva zoo-ansatte sier. De er selgere, og skal selge. Så enkelt er det, selv om de SKAL gi så bra råd som mulig. Ikke stol på en butikkansatt, selv om deres råd forhåpentligvis er riktige.
Dersom jeg ser en art jeg blir interessert, skriver jeg ned det latinske navnet og googler. Såpass forberedelse er det verdt, etter min mening.

ciklidesyka: Du har tidligere fått mange klager på uforståelige innlegg. Jeg har hittil ikke sagt noe, men denne kommentaren din her er bare helt uforståelig for meg. Jeg prøver å lese det på dialekt, men skjønner fortsatt ikke hva det er du prøver å formidle....
kom ikke som en bombe^^

et ord: dysleksi...
Prøv å bruke stavekontroll, Ciklidesyka. Det tror jeg vil forenkle lesingen av innleggene dine veldig Mange ganger skjønner jeg ikke et ord av hva du skriver. Det tar noen sekunder ekstra å ta stavekontroll, men det gjør jo at du blir forstått på forumet (hvis du bruker Firefox kan du velge automatisk stavekontroll på norsk på alt)
jeg har lasete ned son retnings program...
Inaktiv bruker
Mountain
[QUOTE=mona o]Og her kommer[B] tusen-kroners-tipset [/B]for fremtiden for å unngå flere fisketabber à la bikir; Aldri kjøpe en fisk i butikken på innfallsmåten mer ;) Ser du en fin fisk i butikken, noter deg navnet og gå hjem og google den eller søk her i fiskebasen, evt spør her på forumet. Hva spiser den, hvor stor blir den, hva slags vannverdier vil denne fisken ha, osv. Det er den smarte måten å shoppe fisk på :) Og den beste. Bare spør SAE'ene dine... nei, vent, de er jo spist, så det går ikke! :p

Ang. tusen- kroners- tipset til Mona O.

Hadde du tatt deg tid til å lese innlegget til trådstarter skikkelig, hadde du sett at han skrev at han måtte redde noen fisker fra et akvarium som lakk! Da hadde du sluppet å beskylde han for å "gå i butikken og handle fisk etter innfallsmåten".

Så til din neste"anbefaling": Vi skal gå i butikken, notere navn og google! Tolker jeg dette riktig så skal vi da kjøre tilbake til butikken senere for så å kjøpe fisken.
Her tar du alle akvariebutikker under en kam. Tror du ikke at eksempelvis Dahlsdyrerike eller Akvariekjelleren eller andre seriøse butikker ville veilede en kanskje usikker kjøper, til kjøperens beste? Selv om det sikkert finnest ansatte med mangelfulle kunskaper, er det alt for drøyt å komme med denne "google" påstanden din, som etter din mening er den smarte måten å shoppe fisk på.

Tror ikke det er så veldig mange som kjører frem og tilbake for å følge rådet ditt selv om dette er tilsiktiget de nye og usikre.

Vil gjerne minne deg på din egen uttalelse: Noen ganger blir man nesten overveldet over folks tullprat her, nå må de tenke seg om en gang til.

-Tore-

Her er jeg enig med Mona! Dette er absolutt den beste måten å kjøpe fisk på! Gjør alltid det på den måten når jeg kjøper fisk!
hehe her har vi en Bichir..
den er ganske lik Ormehode fiskene og blir ganske store, og de har en formidabel appetitt

den kan presse ned ganske store fisker ned i kjeften om den ønsker det så at den har lagt sin elsk på de smale algeterene dine er ikke en overalskelse, de har jo ingen motstand og glir dermed rakt ned i magen..

hadde en ormehode, å la minste arten 30 cm maks,. jommen sa jeg haisommer i akvariet.. etter et døgn var samtlige fisk, 30 i tallet, borte, bortsett fra ormehodefisken, en bichir er ikke langt unna i samme kategori..

så få den omplassert om du ikke vil satse på å ha en fisk som har personlighet og er stor i kjeften
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap