Hva heter din fisk? (side 2)

Har navn på noen av fiskene mine

Gullfiskene som døde i sommer het Roy Bjarne og Bob Kåre.
Også var det tiger-sneglen Sjur.
Det er viftereken Sig (etter Sig Hansen ja, Edgar bor hos pappa)
Vampyr Plecoen Lestat
Ancistrusen Jamie
og den enøyde kardinalen ScarFace eller bare Scar
Slørhalen (svart storøyd gullfisk ) heter Bluppy eller Bølla
En av Platyene heter regnbue (resten har ikke navn)
Guppy hannene har farge navn, og en hun er prikken
Ellers har ingen av de andre navn, men jeg vet ikke hvorfor det er blitt slik....
Kampfiskene:
Albert
Emil
Knøttet (jenta mi)

En gibbi som heter Babba, to geophagus(usikker på resten av navnet) som heter Kim og Jeanette, Acaraene Alice og Cooper, og guttungens ancistruser som heter Kine og Halbart.
Og må ikke glemme Vimse, en halvblind gurami
har 4 stk sølvhai som heter sølle 1, sølle 2, sølle 3 å sølle 4 (gubben sine navn på fiskene.) en gibbiceps som heter tjukka, en scalare som heter hubba og til slutt 2 * L168 som heter hot boy og hot girl (aka sebra snacksene min
hæhæ. ene guppyn min hete Tjukkebollja. tjukkeeeebollja. hoh!
vesst itt at det va så mang som ga navn te fesken:p
Sommerfuglciklide lekspar; Salsa og Ritmo....... 2 stk kulliål; Tyfon og Tyfus....... Stor eplesnegle; Goliat. )
fått meg to perleguramier som heter Ma og Pa (Ma er hunn,Pa er hann) :p <
Har en cowfish som heter " Lille Mø " ;oP
Blå kampfisk: Blåmann
Ancistrus: Monsieour Internetz
Og hadde to gamle røde sure platyer: Patty og Selma (ja, etter simpsons)
Ellers har ingen av de resterende fiskene navn...
Inaktiv bruker
Har to store viftereker der den ene Chuck og den andre Norris - Ikke så veldig kreativt
Har også to scalarer som er oppkalt etter kjæresten min, og min kjærestes bror,
Robin og Rickard
Har en Golden Nugget som heter "puttinutt". Var min kjærestes bestevenn som fikk døpe han... Han er forøvrig svensk.
Har en kampfisk som heter Trond og en Hemiancistrus Subviridis som heter Ingeborg. Resten av fiskene er (foreløpig) navnløse.
Så kult at folk navngir fiskene! Jeg var ganske bestemt på at de fiskene jeg har nå ikke skulle få navn, selv om jeg synes det er gøy med navn. Dette av den praktiske årsak at det er snakk om 12 corydoras sterbai og jeg ser nesten ikke forskjell på dem. Jeg kaller gjengen for sniffene, men jeg har kalt alle corydoras for sniffene helt siden jeg var liten, så eksklusiv navngivning har det ikke vært. Men folk som har vært på besøk har navngitt likevel. Den ene fikk navnet Kåre (jeg så det var et småpopulært navn her:-P), men per i dag vet jeg ikke hvilken det er. To av fiskene er en nyanse lysere enn de andre, og en som var innom gav den største av dem navnet Snehvit og den minste av dem navnet Rapunsel. Men jeg mistenker at Rapunsel er en gutt, selv om h*n ikke er helt voksen enda..

Kampfisken min heter Rolf (min mann kaller ham Ralph)
Palettciklideparet: Bonnie and Clyde
Ancitrust: Horny Harry
Ildhale: Zorro

Resten er stimfisk uten navn
Plussmedlem
Syntes det er mange tøffe nevn, jeg

Nevnte min kampfisk før her i tråden, egentlig har han to navn.. kaller han bare Harry, men han er døpt Harry Kilhinnius :P Noen som skjønte navnet?
Navn og navn, jeg kaller Killi-hannene mine for Herr Killi (sjefen sjøl) og Herr Killi Nr.2. Den største hunnen kalles Madame, og den minste Frøken, mens den midt i mellom er.. vel, lite tenkt på, og dermed også uten navn.
Også har jeg en kuhlii med ganske rart mønster (99% sikkert ikke en vanlig Pangio kuhlii ihvertfall) som gubben har tatt til å kalle Snake og Hoggorm litt om hverandre.
Har to øreåler, den gamle heter Awesome, og den nye heter Allways.
Ancistrus son heter Trulte og en Gibbiceps som heter Shubert
Honningguramiene heter Henning og Guri
Betta Channoidesene heter Bettina og Channy

Ikke spesielt fantasifult, men dog...
Bare to foreløpig av mange som har navn:

Begger er L144...den ene heter Bart (gul og med tett barteskog) og en annen heter Yman (mange av bartene går ut i en Y)

Det blir sikkert fler navn....for det er en del fisk her :P
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap