Yes da, nytt kar (side 2)

seff ikke umulig at jeg har sett feil pris

er det ikke litt usikkert å kjøpe fisker på internett a? mye i frakt og greier?
den lokale dyrebutiken hadde noen veldig små kuhlii åler, kansje jeg prøver evt, flytter de over til 120lern min.

tror jeg ender opp med en gruppe moskitorasbora, kampfisk og noen otto eller eplesnegler
nåja, vær litt forsiktig der.. kampfiskfrua mi gomlet i seg 11 galaxyer og 6 habrosus før jeg skjønte hvem som var synderen... er du heldig får du en fisk som ikke bryr seg nevneverdig om andre fisk
Alltid greiest å kjøpe fisken lokalt. Da får man sett ordentlig på dem, og slipper en masse fraktkostnader og styr fordi man skal være til stede når de ankommer.
uff, det er mye man skal ta hensyn til az :S

uansett har jeg 3-4 uker på meg før filteret er klart
Bytte vann under innkjøring?
skal jeg egentlig gjøre vannbytter under innkjøringsperioden?
Marius Øie
skal jeg egentlig gjøre vannbytter under innkjøringsperioden?


Nei, ikke hvis det er fiskeløs innkjøring. Da skal vannet være "møkkete" slik at filterbakteriene får mest mulig "mat" å vokse på.
Plussmedlem
Marius Øie
er det ikke litt usikkert å kjøpe fisker på internett a? mye i frakt og greier?

Aquamanias sender ikke fisk. Men hvis du får noen til å kjøre så er det kun ca. 40 minutter opp dit fra Slependen. Det lønner seg sikkert, og du kan jo bestille deg noe annet samtidig før du skal hente
mona o
[QUOTE=Marius Øie]skal jeg egentlig gjøre vannbytter under innkjøringsperioden?


Nei, ikke hvis det er fiskeløs innkjøring. Da skal vannet være "møkkete" slik at filterbakteriene får mest mulig "mat" å vokse på.


Takk mona
var egentlig det jeg tenkte


loomis - de hadde ikke så mye spennende fisk som passer i karret mitt der akkurat nå, men til en annen gang, hvor ligger det?
Loomis
Det ligger [URLBLOCK1].


tusen takk
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap