Kan dere komme med tips og råd? :) (side 2)

Lisbeth
[QUOTE=Nemisa85] Men om praktbotiaen skulle blitt en selektiv fisk for entusiaster burde vel først å frems dyrebutikkene tatt erfere ikke kjøperne å holderne!


Skjønte ikke hva du mente her?

Jeg refererte til Trygve Lillefossens kommentar her med tanke på han var imot å ha praktbotiaen i kar.

Mona: Jeg tar all kommentarer positivt til det motsatte er bevis

Om noen fornærmer meg eller jeg føler det er noe på gang sier jeg klart ifra, men tok ikke dette feil i det hele
Dyrebutikkene tar stort sett inn og selger det folk ønsker å kjøpe. Tror ikke det vil endre seg om det ikke blir lovendringer eller evt. en bransjeavtale om dette.

Man kunne godt tatt en liten prøve om man ønsket å holde praktbotia, red tail, oscar, rokker osv. Rokkene til fex. Vidar alexander har det nok bra, så han og andre bør absolutt kunne holde dem. Men det finnes nok også endel fisk som knappt kan bevege seg i karet sitt.
Trygve Lillefosse
Dyrebutikkene tar stort sett inn og selger det folk ønsker å kjøpe. Tror ikke det vil endre seg om det ikke blir lovendringer eller evt. en bransjeavtale om dette. Man kunne godt tatt en liten prøve om man ønsket å holde praktbotia, red tail, oscar, rokker osv. Rokkene til fex. Vidar alexander har det nok bra, så han og andre bør absolutt kunne holde dem. Men det finnes nok også endel fisk som knappt kan bevege seg i karet sitt.


Enig i dette....Men desverre er det lite vi kan gjør med tanke på fisker som burde ikke vært i en dyrebutikk...Det eneste vi kjøpere kan gjør er å være obs og også sørge for fiskene får det godt på best måte som mulig. Ta et eksempel utenom dette da. Ei vennine av meg må legge ned 180 literen sin nå pga gamle eier krever karet tilbake å hun ber meg ta hennes fisker bl.a 4 slørhaler grunnen hun vil ikke sette dem i dyrebutikk da hun er redd folk vil kjøpe dem å vil sette dem oppi boller noe som er ren pineri for slørhalene så jeg godtok å sette opp egent akvarium hos meg intil hun vil starte opp igjen! Som sagt desverre lite vi kan gjør når det gjelder hvor fiskene ender opp og om de har det godt det eneste vi kan gjør er å prøve å lære fra hverandre her inne å gjøre det beste for det vi har sånt som den praktbotiaen hos mor, den vil bli hentet i morgen å satt sammen med mine etter hvar jeg lærte nettopp i dag takke være folk som veiledet nettopp meg
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap