Nybegynnerfeil??? (side 2)

Laget en liste over fisker som er i akvariumet mitt 160l
Jeg ville ikke hatt noen kvaler over å putte 16 neon i en 20-liter. Tror det kan bli riktig så flott. Kan gjerne gå sammen med reker, men da vil nok det meste av rekeyngelen bli spist.
16 neontetra i en 20 liters høres ikke optimalt ut. Har selv hatt denne arten i noen år, og den er ganske aktiv. I tillegg ikke veldig liten.

Jeg ville aldri gjort dette, etter min mening blir det alt for trangt. Jeg liker at fisken har god plass da. Du velger selvsagt selv.

Da jeg hadde neon og kardinaltetra sammen med reker, så nappet dem og var ute etter også voksne reker. Førte til at rekene mistrivdes, og jeg så dem omtrent aldri. Andre har god erfaring med hold av disse sammen, så ingen fasit her.



Jeg ville solgt/gitt bort disse:
10 stk Guppy Poecilia reticulata
2 stk Scalare Pterophyllum scalare
1 stk Sverddrager Xiphophorus hellerii
2 stk Platy Xiphophorus maculatus


Ville beholdt de andre stimfiskene, med mindre du selv syns det gir et rotete utrykk med så mange forskjellige stimfisk.

(Og aller helst byttet FF mot SAE, da jeg tror de passer bedre til ditt akvarium)

Sverdragen, på grunn av vannverdi kravene?

Det er ikke FF og ikke SAE jeg har, men SFF den er litt annerledes. Og den trives veldig godt oppi der. Aktiv liten krabat men snill med de andre fiskene.

MEn mener dere at jeg kan kjøpe meg flere fisker når jeg har tatt bort neontetra osv, eller at jeg ikke skal ha flere fisk enn det jeg får nå?

Vil ikke kjøpe nye fisker før jeg har fått med en ny pumpe, men kjekt og vite.
Etter jeg fjernet neontetrane så svømmer endelig kardinal i stim bakerst frem og tilbake, den siste perioden har neon og kardinal vært spredt runt i hele akvariumet, nå tror jeg de trives.

MEn har ikke veldig lyst og kvitte meg med den flotte sverdragen min.
Du må gjerne beholde sverddrageren, men husk at den krever andre vannverdier enn de andre fiskene du har.
Sverdrager hanner er flotte, jeg hadde en hann med sverd på 3 cm, det var imponerende.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap