Øreål i lek? (side 2)

Mufle
Så på ålen som jeg trodde mangler anal-finnen. Men den ligger bare tett inntil Kroppen. Så ingen ting er galt der :)


så bra da
Hannene har flere finnestråler i halefinnen enn hunnen. Halefinnen til hannen er olivenfarget, mens hunnens halefinne er nærmere gul. Hannen har 11-13 tagger langs ryggen, mens hunner kun har 9-11 tagger.
noddy
Hannene har flere finnestråler i halefinnen enn hunnen. Halefinnen til hannen er olivenfarget, mens hunnens halefinne er nærmere gul. Hannen har 11-13 tagger langs ryggen, mens hunner kun har 9-11 tagger.


Ser du siterer fiskebasen, er kjent med den infoen..

Det med antall tagger var det jeg som fikk lagt inn, fordi jeg fant den infoen på et utenlandsk forum. Men som jeg nevner tidligere i tråden, så er jeg ikke så sikker på at den infoen er helt korrekt.

Hva med de som har 11 tagger, er de hann eller hunn?
Dette med farge er jeg også litt skeptisk til... Har selv 6 stk av denne arten i det ene karret, og jeg klarer ikke å skille kjønnene på dags dato..

Tror det blir litt med øreål som med prinsessen av burundi når det kommer til å kunne skille kjønn: ikke enkelt fordi det er ikke store forskjellen, og om det er noen som "skiller seg ut", så kan det like gjerne være en individsforskjell og ikke en kjønnsforskjell.
nei


se nå




dem lekste og hoppet over vanne og var krøld isamen nor dem hoppert over vanne sem svømte inteværende svømte i bu og var inte verandere svomte i runinger oppijenom


2 dager sene lå dem begge på gulvet krøldsamen siden dem hade hoppet over kare
Den jeg tror er en hanne har oliven farget halefinne. Den jeg tror er ei hue har så å si helt gul hale finne så utfra det som står på infoen ang kjønn så har jeg en av hver. Sender med ett par bilder av de

bilde1: Den jeg tror er ei hue.
Bilde 2: Den jeg tror er ei hanne
Bilde 3: Selve karret. Det er fortsatt under oppbygging. Planene er å få til ett malawi kar.

Jeg syntes bilde 1 ble rå kult.


-Linda
Fint kar

Har du noen bilder av halefinnene?
Skal prøve å få tatt bilder av de.
Mufle
Skal prøve å få tatt bilder av de. :)


Toppers

Hadde vært morsomt å se forskjellen du har, så kanskje jeg klarer å kjønnsbestemme mine også
julnil
Om du f.eks holder en øreål i et 60-liters kar, så vil den sanse at karret er for lite, og prøve å komme seg til en større plass.
Eg har selv hatt et tyvetalls (ikke samtidig) øreål i både 350- og 660-liter, og fikk de muligheten så var de på gulvet. Faktisk sammenligner eg øreål med nigeriakilli (selv om killien om mulig er enda mer ekstrem); ser de en åpning SKAL de ut!
Det er veldig vanskelig å få tatt bilde av ålene da de er aktive. De gjemmer seg mye inne i hulene. Når de svømmer ute så er de veldig aktive at det nesten ikke er mulig å ta bilde av de. Men legger ut bilder så fort jeg får tatt noen klare bilder. Sitti en time's tid å prøvet å få tatt bilder nå. Får prøve mer i morgen.
Donald
[QUOTE=julnil]Om du f.eks holder en øreål i et 60-liters kar, så vil den sanse at karret er for lite, og prøve å komme seg til en større plass.
Eg har selv hatt et tyvetalls (ikke samtidig) øreål i både 350- og 660-liter, og fikk de muligheten så var de på gulvet. Faktisk sammenligner eg øreål med nigeriakilli (selv om killien om mulig er enda mer ekstrem); ser de en åpning SKAL de ut!

Har hatt øreål mangen ganger å minimums tilfellene har de hoppet utav karet å det var rimelig stort!
Har INGENTING å si med størrelsen men med trivsel! Noen liker barr ikke bo i akvariumer desverre!
Et tilfelle som var uhyrlig morsom å kjekt jeg fikk med meg på en dyrebutikk, der var jeg å kikket på fisk med kamerater så kommer ei dame inn med dattera på ca 6-7 år å skal kikke på fisk samt.
De står å ser på det nye karet med øreåler som nettopp har kommet inn på butikken. Den ene ligger å flyter på overflaten å datteren spør om den er død å moren pirker på glasset! Vel...det hele endte opp med at ålen havnet i hendene på moren, barnet skrek i kor med moren å stupte hode førs i golvet! Grining å hyling i vel noen gode minuter mens vi alle sto i sjokk å bet lippa for å ikke le......En morsom eksempel på at noen bar IKKE trives i akvarium *ler*
Nemisa85
[QUOTE=Donald][QUOTE=julnil]Om du f.eks holder en øreål i et 60-liters kar, så vil den sanse at karret er for lite, og prøve å komme seg til en større plass.
Eg har selv hatt et tyvetalls (ikke samtidig) øreål i både 350- og 660-liter, og fikk de muligheten så var de på gulvet. Faktisk sammenligner eg øreål med nigeriakilli (selv om killien om mulig er enda mer ekstrem); ser de en åpning SKAL de ut!


Har INGENTING å si med størrelsen men med trivsel! Noen liker barr ikke bo i akvariumer desverre!


Der er jeg faktisk totalt uenig. Ta heller å siter det jeg har skrevet om hvorfor de ikke vil være i små kar...
Jeg har lest dine innlegg i denne diskusjonen å er både og på ditt.
Du skal Ikke ha dem i små kar der er jeg enig å der stopper det også pga de må ha trivsel å oppordnet kar som er egnet til deres normale omstendigheter osv ellers går det utover tvisel å dermed vil de ikke være der mere det er ren logic ikke spekulering for dette er sannheten!
Om noe ville satt meg utav sjakk med mine instinkter å satte meg i et lite rom med ingenting jeg er vandt med ville jeg prøvd å rømme selv! Men nå er jeg ingen fisk heller men det sier seg selv at trivsel har myyyee å si i tillegg til plass!
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl
Reklame for plussmedlemskap