- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- A.damm (side 2)
A.damm (side 2)
Nå, her tenkte jeg litt på hva jeg kan ha i akvariet, synet det er litt tomt på en måte selv om jeg har noen fisk i det. de hade noen veldig pene dvergscalerer på dyrebutikken nå. så tenkte kansje 2 slike. men jeg er ikke helt sikker pga min neon tetra. vil jo ikke at de skal ende som for selv om det blir da evt i framtiden, fordi det var ungfisk på butikken. men vil også bytte ut neontetraen etterhvert, men jeg får nok gjøre ting i rett rekkefølge. jeg har også bare 2 C. Adolfoi. dette synes jeg er dumt og har gjerne lyst på flere! derfor tror jeg at jeg kommer til å prøve å satse på denne fisken etterhvert, men først må jeg på storauksjonen og se om jeg kan finne den billig der
kunne tenkte meg 8-10 stk til sammen, men dette blir en dyr affære hvis jeg skal kjøpe da 6-8 til ( har jo 2) i butikken. de koster jo 160 kr stk. synes det er litt mye for en fisk som trives best med hvertfall 5-6 stykker samlet. hvis en da skal investere i denne fisken blir det jo da 800 kr for bare 5 fisk som liksom er minimumet.
menmen, skal kansje kjøpe noen krabber til som jeg kan ha i krabbeakvairet mitt det er artig med et akvarie som er litt annerledes
kunne tenkte meg 8-10 stk til sammen, men dette blir en dyr affære hvis jeg skal kjøpe da 6-8 til ( har jo 2) i butikken. de koster jo 160 kr stk. synes det er litt mye for en fisk som trives best med hvertfall 5-6 stykker samlet. hvis en da skal investere i denne fisken blir det jo da 800 kr for bare 5 fisk som liksom er minimumet.
menmen, skal kansje kjøpe noen krabber til som jeg kan ha i krabbeakvairet mitt det er artig med et akvarie som er litt annerledes
Postet 05.10.10 kl 15:37
Da har jeg kommer hjem fra svømmetur med hunden, føles hvertfall slik etter hva som sikkert er høstens værste regnværsdag til nå, men når en bor i bergen og er akvarist kan en ikke være redd for vann
storauksjonen nærmer seg og jeg gleder meg villt! skal virkelig holde utkikk etter noen C.Adolfoier. typisk at når jeg først finner meg en fisk jeg liker så er det den dyreste! jeg har jo generelt sett dårlig råd, jobber bare som ringehjelp på to forskjellige steder slik at lønnen er variabel, jeg prøver å spare litt, og jeg er nettop ferdig med videregående, så jobbmuligheter osv begrenser seg litt. det faktum at jeg kansje skal i millitærtjeneste etter nyttår gjør ikke saken noe bedre på arbeidsfronten, folk har ikke så lyst å ansette for en 3 mnd's periode. men håper som sagt på å gjøre et kupp på storauksjonen
utover det har det vært litt opgradering i krabbekaret, det har flyttet inn to nye krabber her! de ser helt make ut så bilder trengs ikke av alle de individuelle, men det er nå kjekt med disse to, de har funnet seg mer til rette lengre framme i karet enn de to andre slik at jeg ser mye mer til de. krabber var virkelig artis og jeg kan godt anbefale det til noen som er på jakt etter noe litt utenom et "tredisjonelt" akvarie jeg har også reker sammen med disse, det går helt fint. har hvertfall gjort det fram til nå.
I morgen går turen kansje til Sølvi, for inspeksjon av karene! høhø. er litt artig å ha en så dyktig akvarist i samme boligfelt
storauksjonen nærmer seg og jeg gleder meg villt! skal virkelig holde utkikk etter noen C.Adolfoier. typisk at når jeg først finner meg en fisk jeg liker så er det den dyreste! jeg har jo generelt sett dårlig råd, jobber bare som ringehjelp på to forskjellige steder slik at lønnen er variabel, jeg prøver å spare litt, og jeg er nettop ferdig med videregående, så jobbmuligheter osv begrenser seg litt. det faktum at jeg kansje skal i millitærtjeneste etter nyttår gjør ikke saken noe bedre på arbeidsfronten, folk har ikke så lyst å ansette for en 3 mnd's periode. men håper som sagt på å gjøre et kupp på storauksjonen
utover det har det vært litt opgradering i krabbekaret, det har flyttet inn to nye krabber her! de ser helt make ut så bilder trengs ikke av alle de individuelle, men det er nå kjekt med disse to, de har funnet seg mer til rette lengre framme i karet enn de to andre slik at jeg ser mye mer til de. krabber var virkelig artis og jeg kan godt anbefale det til noen som er på jakt etter noe litt utenom et "tredisjonelt" akvarie jeg har også reker sammen med disse, det går helt fint. har hvertfall gjort det fram til nå.
I morgen går turen kansje til Sølvi, for inspeksjon av karene! høhø. er litt artig å ha en så dyktig akvarist i samme boligfelt
Postet 06.10.10 kl 22:05
Postet 07.10.10 kl 11:49
Postet 07.10.10 kl 12:11
Postet 07.10.10 kl 12:20
I dag gikk turen til Sølvi, hun bodde til og med enda nærmere enn jeg trodde. tja, si 100-150 meter i luftlinje? tok meg max 3-4 minutter å gå bort, så vi kunne nesten vært naboer, men hun bor nok to gater nedenfor meg, men det finnes jo alltids snarveier
tilbake til Sølvi; må si jeg ble en smule misunnelig på alle karene! jeg har satt grensen min på de 2 jeg har nå ( + en aquaboks) siden jeg kansje skal i millitæret etter jul. men jeg skulle gjerne hatt flere! og jeg ble enda mer giret på å finne noen fine C.Adolfoi-er på Storauksjonen på lørdag! det var virkelig søte fisker som jeg nå har enda mer lyst å satse på. Sølvi hadde mange fine kar med litt av hvert spennende oppi, og jeg fikk en god omvisning og leksjon på hva som var oppi og litt forskjellig. det ble masse akvairesnakk og fiskesnakk, og hundesnakk. fordi Sølvi har en søt liten hund også. så det er en ting til vi har til felles tiden gikk ganske fort og jeg var vel på besøk i en 2 timers tid. som da gikk med til prat om allt mulig men hovedsaklig fisk jeg koste meg masse og kjenner at litersyken ikke har gidd seg. men jeg kan jo ikke bruke masse penger å slikt på nye kar når de bare skal stå 3 mnd..
Fikk også med meg tre fine stengler med gullrotgress. nå har jeg plantet to av de og tenkte å bruke den ene som flyteplante, til jeg får pistia som jeg har tenkt å kjøpe. men gullrotgresset kom godt med og det ble jeg glad for
Edit før posting: dette skulle vært postet for sånn 5 timer siden, er lurt å trykke post innlegg å ikke enter så gjøre noe helt annet :P
tilbake til Sølvi; må si jeg ble en smule misunnelig på alle karene! jeg har satt grensen min på de 2 jeg har nå ( + en aquaboks) siden jeg kansje skal i millitæret etter jul. men jeg skulle gjerne hatt flere! og jeg ble enda mer giret på å finne noen fine C.Adolfoi-er på Storauksjonen på lørdag! det var virkelig søte fisker som jeg nå har enda mer lyst å satse på. Sølvi hadde mange fine kar med litt av hvert spennende oppi, og jeg fikk en god omvisning og leksjon på hva som var oppi og litt forskjellig. det ble masse akvairesnakk og fiskesnakk, og hundesnakk. fordi Sølvi har en søt liten hund også. så det er en ting til vi har til felles tiden gikk ganske fort og jeg var vel på besøk i en 2 timers tid. som da gikk med til prat om allt mulig men hovedsaklig fisk jeg koste meg masse og kjenner at litersyken ikke har gidd seg. men jeg kan jo ikke bruke masse penger å slikt på nye kar når de bare skal stå 3 mnd..
Fikk også med meg tre fine stengler med gullrotgress. nå har jeg plantet to av de og tenkte å bruke den ene som flyteplante, til jeg får pistia som jeg har tenkt å kjøpe. men gullrotgresset kom godt med og det ble jeg glad for
Edit før posting: dette skulle vært postet for sånn 5 timer siden, er lurt å trykke post innlegg å ikke enter så gjøre noe helt annet :P
Postet 08.10.10 kl 00:49
Postet 08.10.10 kl 13:16
Endret: 08.10.10 kl 13:20
Postet 08.10.10 kl 13:29
Postet 08.10.10 kl 21:36
hehe det gjør vi nok ! synd jeg ikke traff deg i døren på vei ut i dag da. men det var jo kø alle veier så jeg kom meg ikke inn flr 16:40. og jeg begytne egentlig 16:00. anette kom ikke før i 6 tiden :P hehe så kø var det ja. utrolig trist at noe slikt skulle skje. og at det ble så dårlig håndtert at det var kø på kokstad 7 timer etter ulykken.... men kø må vi tåle når det har skjedd en så alvorlig ulykke 2 personer omkom jo
utrolig trist! jeg vet at dette aldri kommer til å nå de familiene som har blitt påvirket av dette, men jeg sender mine tanker til de i denne stunden.
utrolig trist! jeg vet at dette aldri kommer til å nå de familiene som har blitt påvirket av dette, men jeg sender mine tanker til de i denne stunden.
Postet 08.10.10 kl 22:04
Ja dette var virkelig tragisk og trist . Mange ble nok sure og irriterte over all ventingen.Men når man tenker på hva som var årsaken ,så har en ikke lov til det. Må nok si at jeg var ganske sliten og lei da jeg omsider klarte å komme med en buss etter å ha ventet i 4 timer på å komme meg hjem.Jo jeg kom med en buss men den måtte snu etter en time og så sette oss av igjen.
Men jeg skal ikke klage ,det sier seg selv . Mine tanker har nok gått til de pårørende mang en gang i dag også.
Men jeg skal ikke klage ,det sier seg selv . Mine tanker har nok gått til de pårørende mang en gang i dag også.
Postet 08.10.10 kl 22:14
ja er sant det. er litt synd med den tankegangen som er blitt nå. jeg stresset som bare det med å komme meg til jobb og ble ganske irritert av å bruke 1time og 20 min rundt arefjord som pleier å ta 10 min. men det er bare til å ta tiden til hjelp og ikke bare tenke på seg selv når det faktisk er noe slikt som har skjedd.
Postet 08.10.10 kl 22:23
Postet 08.10.10 kl 22:34
Postet 08.10.10 kl 22:42
Postet 08.10.10 kl 23:06
hehe ja, for hvis jeg ikke hadde hatt grense hadde jeg brukt alt xD hehe, jeg kommer alltids til å finne noe jeg har lyst på. fordi ejg har lyst på alt! hehe! men tenkte å se om jeg klarer å legge virkelig arbeid i det store karet mitt så se om jeg klarer å få det til å bli kjempefint, da spiller det egentlig ikke sånn kjempestir rolle hvilken fisk jeg har men det er jo selvfølgelig en viktig del, en bruker ikke masse energi på et fint akvarie så tenker en etterpå, "njææ den fisken var grei den.. "du vil jo ha en fisk som du tenker " dette er dødskult!"
Postet 08.10.10 kl 23:17
Postet 08.10.10 kl 23:42
ja, i tilleg synes jeg 110l er litt stort for bare Coryer. hvertfall slike små som adolfoier som jeg har. jeg har litt lyst på en litt større hoved fisk men vet ikke hvilken enda, er egentlig ingen som har falt i smak bortsett fra scalare. kan jo alltids prøve meg på guppy igjen og få litt levendefødere men det synes jeg forrt blir litt kejdelig
Postet 09.10.10 kl 00:03
noe trist og litt rart skjedde nå nettop før jobb. holder på å gjrøe meg klar til å dra så ser jeg litt i akvariet. der svømmer den ene kuhlii ålen rundt som vanlig, de har blitt virkelig tamme og ligger ofte midt ute på " åpningen" der det ikke er planter, de blir ikke plaget av andre fisker eller noe slikt. men den svømmer som sagt pent og normalt, plutselig vrir den seg rundt på ryggen. altså med buken opp. jeg trodde den bare klødde på ryggen eller lekte / koste seg på noen måte. men når jeg pirket i den med håven så var det ingen respons. jeg tror den er død! jeg har ikke tid til å ta noe vannbytter eller slikt nå før jobb, men tok den oppi et stort syltetøyglass med 50% vann fra akvariet og 50% fra springen, hvis den er død fra før hjelper nå det lite men da kan det jo hende den kan komme seg hvis den ikke er det. så får se når jeg kommer hjem fra jobb i ettermiddag.
Postet 09.10.10 kl 10:44
kommet hjem fra jobb nå og ålen var nok stein dau.. den reagerte ikke på noe som helst og hadde også begynt å miste fargen sin. har nettop hatt do begravelse. så nå skal jeg ha vannbytte bare for å være på den sikre siden. skal dulle litt med karene mine så får vi se hva jeg finner i morra og tar det derfra
Krabbene mine er helt ville! jeg visste de kom til å spise på planter så satt ikke noe særlig i karet deres, bare none få stengler jeg hadde til overs, de har nå rensket alle disse og har til og med begynt på algekulen! men den kommer nok til å ta tid. hvis jeg hiver agurk til de blir de helt vill, rekene også de elsker det!
ellers tenker jeg å fokusere på 110literen min framover. jeg har en viss ide om hvordan jeg vil lage den men jeg vil gjerne høre innspill fra alle som har noe å komme med, ideer om alt fra fiskesammensetning til planter, røtter og hvordan det skal organiseres, mottas med stor takk
Krabbene mine er helt ville! jeg visste de kom til å spise på planter så satt ikke noe særlig i karet deres, bare none få stengler jeg hadde til overs, de har nå rensket alle disse og har til og med begynt på algekulen! men den kommer nok til å ta tid. hvis jeg hiver agurk til de blir de helt vill, rekene også de elsker det!
ellers tenker jeg å fokusere på 110literen min framover. jeg har en viss ide om hvordan jeg vil lage den men jeg vil gjerne høre innspill fra alle som har noe å komme med, ideer om alt fra fiskesammensetning til planter, røtter og hvordan det skal organiseres, mottas med stor takk
Postet 09.10.10 kl 16:07