Komme i gang med stort ferskvannsakvarium (side 2)

Takk for svar.

Jeg har lest i gjennom den tråden. Problemet er å finne disse skapningene her jeg bor. Har bare lett i stille vann, og på steinene. Skal rote litt i mudderet neste gang, å se hva jeg finner der. Og så skal jeg se i bekken.

Eneste jeg er litt "bekymret" for om jeg finner dem er om jeg klarer å holde dem i live lenge nok til at de gjør noen nytte. Må vell prøve å få dem plassert på strategiske steder slik at de ikke blir spist med en gang.

Synes uansett dette med levende for er spennende.

Har kun brukt taklyset i rommet som belysning de siste dagene, og har skjermet for alt sollys. Men det kan være at dette ikke er nok.

Har vært på sivilforsvarstjeneste de siste dagene, så jeg har ikke fått fulgt det opp helt selv. Men fruen har drevet litt med vannskifter og skjerming.

Kommer hjem i morgen, så da får jeg ta en skikkelig runde.

Igjen, takk for at dere tar dere tid til å hjelpe en komplett n00b på dette. Fiskene lever i det minste enda, og det er jo bra.

Hvis jeg skal fylle på med litt flere planter, er det noen anbefalinger? Har jo noen av disse hurtigvoksende greiene, og en plante har jeg tatt avleggere av og plantet fire nye som vokser som bare det. Men kunne tenkt meg noen som ikke blir mer enn 5cm høye som er litt fine.

Og en ting til. Tenkte å kjøpe slike fine røtter, men de koster jo flesk. Nå er jo skoken fullt av gammelt og nytt trevirke, men er det noen spesielle tresorter jeg bør bruke om jeg kan samle selv? Prøvde litt i starten, men det var ikke noe jeg fant som holdt seg på bunnen.
Gode nyheter.

Som jeg skrev har jeg vært litt borte de siste dagene, men når jeg kom hjem i dag var alle spor etter algene borte.

Vannet gikk fra ugjennomsiktelig grønn til blank og klar like brått som algene først dukket opp. Merkelig.

Ja ja. Da må jeg vell si meg fornøyd.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap