C02 for dummies (side 2)

Kom på en liten sak som er greit å vite med CO2. Det finnes flere forskjellige tilkoblinger til trykkflaskene, så man skal passe på at man får et manometer som passer til flaskene vi har her i Norge. Vi har samme standard som Tyskland, så står det at det passer til bruk i Tyskland, passer det også til bruk i Norge.
ahha. hvordan er målene på manometrene da?
plante og malawi friken!
ahha. hvordan er målene på manometrene da?:)


Aner ikke, men de følger norsk standard som er den samme som den Tyske, og det er allt jeg trenger å vite.
tror det er 22 mm på den jeg kjøpte.
For tida har eg 7 akvarier med CO2. Eg har prøvd forskjellige systemer. Det som du får i dag er ganske bra uansett produsent. Unntaket er reaktoren. Kunsten er å blande maks CO2 i vann. Mange reaktorer gjære det ikke tilstrekkelig, men du merker det ikke ved små akvarier, kun at CO2-forbruket er for høg, men når man har ingen basis er det vanskelig å finne ut :o Ved større akvarier ville eg anbefale en ekstern reaktor som du koble til en filter eller pumpe.

Ang. flaskestørrelse ville eg gå etter prinsippet "større er bedre" :o Hvis akvariet er over 350l er en 2 kg minimum etter min mening.

Hos US-Aquaristik finner du alt du trenger. Vet ikke hvis butikken sender til norge, det bør finnes ut. Når det kommer til CO2 for akvarier er det en butikk som kan anbefales.

Sjekk også mulighet for å koble til fleire akvarier...

Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap