Kjøp av palettciklider (side 2)

det går nå bra det.
bare mat de godt når du får de.
de er somregel meget tynne når de kommer fra forhandleren.
så palettciklider er ikke kresne?

Kan jeg da velge to fine fisker som ikke har dannet lekspar foran to nesten like fine som har dannet lekspar?
velg de to fineste de har av hvert kjønn og du vil garantert få deg et lekspar.
skaffet meg et par paletter for ca en måned siden, de var små og utmagret.
valgte de flotteste og i kveld la de egg etter god foring, de kommer fra forskjellige butikker.
Konge.

takk alle sammen, da føler jeg at jeg har fått svar på det meste jeg lurer på. kommer bilder så snart jeg får de ihus ^^
Prokarnivo
så palettciklider er ikke kresne? Kan jeg da velge to fine fisker som ikke har dannet lekspar foran to nesten like fine som har dannet lekspar?

Så lenge det er en av hvert kjønn, så blir det lekspar, garantert.

De trenger bare hverandre og et glass vann over hodet for å bli forelsket...

Er de viltfanget, eller oppdrettet?

Har en viltfanget hanne gående i karret, og kunne tenke meg flere VF'er

Liker paletter. Har tre hanner og tre hunner gående, skal ha flere ettehvert
går sterkt ut ifra at de er fra oppdrett

Valgte de to fineste, tok nøyaktig 5 minutter før hunnen begynte å vise seg for hannen. og i dag leker de som bare juling.

kokosnøtthula blei fort okkupert av thoramallene mine, så vurderer sterkt å lage ei ny kokosnøtthule :P

Så langt har dem ikke vist mye interressen for mat, mer opptatt av hverandre liksom, så tror jeg matet litt i meste laget for åvære sikker på at det skulle være noe til overs for ciklidene. :P

er det stor forskjell på viltfangede å fra oppdrett? å isåfall, hva er forskjellen?
er det prestisje eller? :P
Er litt prisforskjell, avhenger fra butikk til butikk.

Her synes jeg at den viltfangete er mer aggressiv enn oppdrettede, men da jeg kun har hatt denne ene viltfangete så trenger ikke dette stemme med virkeligheten, kan være individet som er aggressivt, slik at det dermed ikke er representativt med alle VF'er

Prestisje vet jeg ikke om det er, men jeg synes iallefall det er litt morro med en viltfanget. Ser de selges fra tid til annen.

Har et par hunner fra eget oppdrett også, samt en hanne fra eget oppdrett. Denne er helsøsken til hunnene, så blir å bytte den ut med tiden for å unngå innavl.

Hei igjen folkens

Da va d egglegging på g :=)

fant fort ut at thoramallene er store, men har ingenting dem skulle sagt ovenfor palettciklidene :P dem vart jaga bort så fort atte.

platyene fikk babiser her om dagen, skulle tro ciklidene ble misunnelige? :P
Så flott at leke er i gang allerede, da mistrives de iallefall ikke
de lekte 5 minutter etter jeg slapp de oppi :P men så tok de seg en liten pause da
De kommer nok til å holde på en stund med å flytte sand og riste seg til hverandre, før det skjer noe. Er en prosess.

Hvilke andre fisker har du i karret da?
Hos meg har jeg en del eggtyver, deriblant ancistrus, så det siste kullet mitt ble mat til den største hannen. Det er bare når han selv ligger å vokter egg og yngel, at det er mulig for palettene å få frem yngel fra egg. Neste gang det skjer, skal jeg flytte en del yngel over til opprettskarret
har 5 platy, to thora maller, og to ancistrus. ser ut som guttn har rimelig kontroll på dem, men skal la nattlyset stå på hos dem, så jobben blir litt enklere, så får vi se. hun la ikke alvorlig mye egg, en 20-30 stk. så er veldig spent

Palettciklider er GØY
Her er det den store ancistrusmallen som er den største eggtyven, han er nå så stor at han ikke lar seg skremme av en palett, mat er mat
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap