Ønsker meg en fiskestim (side 2)

hea
Så ikke ut som du hadde behov for så mye råd. I alle fall ikke når rådene ikke passet til ønskene dine. Anbefaler deg å lese denne: [URLBLOCK1]

Råd som ikke passer til ønskene mine benytter jeg med selvsagt ikke av. Det skulle bare mangle
Så du i første innlegget ønsket å ha èn kongotetra, eller kongotetra det hele tatt.
Dette vil jeg overhode ikke anbefale i den sammensetningen du skal ha, kongotetraen er en noe "røff" tetra som kan være veldig flink til å nappe av slør på andre fisker.
Reker vil de vist prøve seg på også. Bare sånn i tilfelle du vil vurdere den igjen...

Så mange stimfisker er ikke alltid like pent å se på, særlig ikke blandet. Men det er jo smak og behag...

Her prøver vi å hjelpe deg til å forstå at malawiene dine ikke vil leve særlig lenge i så lave vannverdier i forhold til hva de lever i ute i naturen
Vi er nok alle enige i at golden er fine, men de vil nok bli syke og slappe ganske fort. Så her må du ta en vurdering om hva du ønsker å plukke ut av død og syk fisk i karet som kan smitte de andre fiskene dine.

Jeg har selv hatt scalare og store kardinal sammen, dette gikk greit. Men scalaren kan i voksen alder finne på å ta seg et jafs av rekene dine.
Corydoras vil nok heller ikke trives så få, hvis du ønsker noe med farger, så kan du kjøpe mange coryer av forskjellige typer, feks Adolfoi, Green Laser, Panda, osv.
Blir de for få vil de bare gjemme seg eller dø, og da ser du de jo ikke.

Lykke til
Golden får lett Bukvannssott i vannverdier til de andre fiskene. ellers så får du bare rote å styre, så mye du ønsker.
Sparesset
Så du i første innlegget ønsket å ha èn kongotetra, eller kongotetra det hele tatt. Dette vil jeg overhode ikke anbefale i den sammensetningen du skal ha, kongotetraen er en noe "røff" tetra som kan være veldig flink til å nappe av slør på andre fisker. Reker vil de vist prøve seg på også. Bare sånn i tilfelle du vil vurdere den igjen... Så mange stimfisker er ikke alltid like pent å se på, særlig ikke blandet. Men det er jo smak og behag... Her prøver vi å hjelpe deg til å forstå at malawiene dine ikke vil leve særlig lenge i så lave vannverdier i forhold til hva de lever i ute i naturen :) Vi er nok alle enige i at golden er fine, men de vil nok bli syke og slappe ganske fort. Så her må du ta en vurdering om hva du ønsker å plukke ut av død og syk fisk i karet som kan smitte de andre fiskene dine. Jeg har selv hatt scalare og store kardinal sammen, dette gikk greit. Men scalaren kan i voksen alder finne på å ta seg et jafs av rekene dine. Corydoras vil nok heller ikke trives så få, hvis du ønsker noe med farger, så kan du kjøpe mange coryer av forskjellige typer, feks Adolfoi, Green Laser, Panda, osv. Blir de for få vil de bare gjemme seg eller dø, og da ser du de jo ikke. Lykke til :)

Hadde du virkelig sett hva jeg skrev i første innlegget så hadde du villet se at jeg allerede har en Kongotetra. Denne fulgte med når jeg kjøpte karet,i likhet med alle de andre fiskene. Den er forøvrig nå omplassert.
Ser også at enkelte kritiserer meg for å ha Golden. Også denne ene fulgte med på "lasset". Men den er pen og jeg har nå skaffet meg 2 til. Den første har forøvrig levd sammen med alle de andre fiskene hos forrige eier i lang,lang tid. Så noen brå død tyder det ikke på
Jeg er enig med deg vedr. Coryene og skal utvide flokken noe i nær fremtid. Tigerbotiane er også omplassert og blårekene er spist opp . Av påfyll har jeg nå innplassert 23 stk. Kardinaltetraer som storkoser seg sammen med Scalaren.
Så til de som synes jeg roter; vel,det får stå for deres regning
Plussmedlem
elwaro
2 Metallpansermalle 2 Corydoras venezuelanus 1 Siamesisk algeeter 1 Kongotetra 1 Scalare 3 Denisons barbe 2 Tiger botia Kanskje bør jeg også øke antallet på noen av de jeg allerede har i karet?

Metallpansermalle= stimfisk. Helst ikke mindre enn 6-10 stk
C. Venezuelanus= stimfisk. Helst ikke mindre enn 6-10 stk
Kongotetra= Stimfisk
Sae= Stimfisk
Scalare bør ha noen av samme art..
Denisons Barbe= Stimfisk
Tiger Botia- Hvis dette er samme som praktbotia = Stimfisk. Noe de fleste Botiaarter uansett er.

Så her har du altså 6 arter med stimfisk allerede, som ikke har noen stim. Og med scalare'n er det da 7 arter som du strengt tatt burde kvitte deg med eller skaffe deg flere av....

Som det også er påpekt så har du arter her som skal ha VELDIG forskjellige vannverdier...
Men det er jo helt opp til deg.
milo
[QUOTE=elwaro] 2 Metallpansermalle 2 Corydoras venezuelanus 1 Siamesisk algeeter 1 Kongotetra 1 Scalare 3 Denisons barbe 2 Tiger botia Kanskje bør jeg også øke antallet på noen av de jeg allerede har i karet?

Metallpansermalle= stimfisk. Helst ikke mindre enn 6-10 stk
C. Venezuelanus= stimfisk. Helst ikke mindre enn 6-10 stk
Kongotetra= Stimfisk
Sae= Stimfisk
Scalare bør ha noen av samme art..
Denisons Barbe= Stimfisk
Tiger Botia- Hvis dette er samme som praktbotia = Stimfisk. Noe de fleste Botiaarter uansett er.

Så her har du altså 6 arter med stimfisk allerede, som ikke har noen stim. Og med scalare'n er det da 7 arter som du strengt tatt burde kvitte deg med eller skaffe deg flere av....

Som det også er påpekt så har du arter her som skal ha VELDIG forskjellige vannverdier...
Men det er jo helt opp til deg.

gjeesp, må si du følger med

Men artig å legge inn kommentarer i "hytt og pine" ?
Du har kvittet deg med Kongotetra og botia og blårekene er spist opp?

Da er det jo bare 4 arter stimfisk uten stim og scalare'n igjen av de artene Milo nevnte...
Wow!!! Skjønner at du blir spydig mot han da ja....

lol
Hvorfor stille spørsmål når man ikke vil ha svar?
Aqua1956
Da har jeg pløyet forumet og ser at man kan ha kardinaltetra i et kar med PH7,00 uten problemer. Ergo går jeg for å prøve dette. satser på å kjøpe 15 stk. i ettermiddag og håper de klarer å hanskes med scalaren min :)

Gammel tråd, men men... Hvordan gikk det med kardinaltetraen? Ble de mat for Trådmallen?
Anbefales IKKE å ha disse artene sammen! Huff..
Blir dyr mat i lengden til Trådmallen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap