375 liter, fisk som spiser fra hånda? (side 2)

Mikael Lindberg
Da har jeg kvittet meg med alle som gikk i 375 literen. fjernet den stygge grusen, puttet ny biltema sand - og er snart klar for bruk. =) da tenkte jeg litt på sammensetning... Jeg har tenkt til å ha L-144 på bånn, sammen med kuhlii'er. jeg ser for meg at dette går bra, til tross for at Pangio kuhlii spiser egg. Derfor jeg tror det går bra, er jo for at mallene legger egg i skiferhule, og da passer jo hannen godt på, så ingen åler får tak i eggene (eller?) tenkte jeg skulle ha rundt 10-12 stykk av L-144, og rundt 20 pangio kuhlii som bånnfisk. og da trenger jeg også noe som kan ta opp plassen i midten og toppen av karet - som også tåler god sirkulasjon. noen ideer? (guppy?) =)

Tror det skal gå bra Har selv hatt værål (veldig lik kuhlii i adferd)og ancistrus ilag, og hadde etter 3mnd over 300stk ancistrus yngel:P Ble litt for mye fisk med ancistrusene, så kvittet meg til slutt med ancistrus.

Guppy er ikke akkurat noen hardfør fisk lenger(guppy liker også høyere pH enn kuhlii), og dør ofte tidlig. Ville nok gått for noen større fisk i akvariet eller masse stimfisk. Ca. 50stk stimfisk av samme art er veldig fint i et så stort akvarium.
Sparesset
Hva i all verden, kan man ha abbor i akvarium? :o Dette må du nesten fortelle mer om :o

Man kan ha det meste av norske arter i akvariet, bortsett fra de som er utryddningstruet slik som ål. Tror også laks er ulovlig siden det er restriksjonen på denne arten.

Hvis du skal ha Norske arter i akvariet, så må man huske på at de IKKE er lov å sette fisken tilbake i naturen! Det er for at ikke andre ville fisk skal bli smittet av eventuelle parasitter og bakterier som kommer fra akvariet.
Egentlig skal man heller ikke tømme vann i vasken/do siden det kan skape store problemer for faunaen. Dette har faktisk skjedd i Glomma, hvor tropiske akvarieplantearter (vasspest) har tatt over faunaen. Så pass på om vannet du tømmer ut, renner inn i ett vassdrag eller i havet. (sikrere i havet).
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap