Fiskebolle?? (side 2)

Hei på du.
La oss si at du skaffer deg et karr på sånn ca 60 liter, De krever ikke stor plass, og er fine å ha reker og slikt i. Hva fisk angår, med tanke på reker, så vil jeg tro at kanskje, KANSKJE Stjernedanio kan være fisken for deg. Iallfall hva jeg innbiller meg med tanke på størrelsen deres. Mindre fisk enn disse finnes også. Likevel så tror jeg nok at fisk uansett størrelse kan ha en tendens til å ville gnage på rekene, iallefall mens de ennå er i larvestadiet.
Men lykke til uansett
Gå heller for 60 liter, enn en bolle. Tviler på at du selv ville like å bo livet ditt i kottet til Harry Potter
Wargtass
Hei på du. La oss si at du skaffer deg et karr på sånn ca 60 liter, De krever ikke stor plass, og er fine å ha reker og slikt i. Hva fisk angår, med tanke på reker, så vil jeg tro at kanskje, KANSKJE [URLBLOCK1] kan være fisken for deg. Iallfall hva jeg innbiller meg med tanke på størrelsen deres. Mindre fisk enn disse finnes også. Likevel så tror jeg nok at fisk uansett størrelse kan ha en tendens til å ville gnage på rekene, iallefall mens de ennå er i larvestadiet. Men lykke til uansett :) Gå heller for 60 liter, enn en bolle. Tviler på at du selv ville like å bo livet ditt i kottet til Harry Potter ;)



Hei du=)
Er det egentlig litt lurt å kjøpe noen reker og snegler først og ta fisken litt seinere?
Godt spørsmål du.
Jeg vil tro at det kan slå litt begge veier. Har ikke den største erfaringen med akkurat det der. Da jeg satte opp rekekaret mitt, så introduserte jeg en stim med Dronningrasbora etter at rekene var ankommet. Tror de holdt nede yngelbestanden av reker, men de voksne rekene så ut til å holde seg stabile i antall. Nå er rekene, sammen med sandsnegler, alene i karet, og yngler vilt :P
Inaktiv bruker
Idamor
Jeg vil ikke ha noe som er for stort.Derfor jeg tenker på hva som passer.Blir enten akvarie på 50-60 liter eller fiskebolle.


Velg et 63 liters juwel akvarie, der får du mye for pengene og det er passe stort/lite til mange fiskeraser . . og filteret som følger med på juwelakvariene er veldig bra!

Ingenting trives i en fiskebolle, ikke engang reker! Dessuten, det er mye artigere med et litt større akvarium og der kan man også se litt bedre og følge me dpå hva fiskene og rekene driver med.
Inaktiv bruker
Før du kjøper reker eller noe som helst så må filterpumpa kjøres inn - ellers dør kanskje rekene og fiskene. Det er jo l i t t kjedelig da

Og så må jeg bare få si at det er utrolig fint med disse rekene fra Bierekefamilien, som feks krystallreker og slike, de er mye finere enn feks kirsebærreker, sakurareker osv. Men, du kan fint ha begge rasene sammen for de krysser seg ikke, dvs om du feks har en rase fra Bierekefamilien og en rase fra Neocaridina familien, så vil ikke disse krysses.

Her er en kryssningstabell som er veldig praktisk:

http://www.akvariereker.no/extra_info_pages.php/pages_id/17

Glem bollen. Den kan du bruke til potetgull på lørdagskvelden. Ville gått for en sånn MP/Eheim pakke på 54 liter. Mye for pengene. Akvarie,Eheim pumpe, Jæger kolbe,lystopp, selges her i Bodø nå for 899,- og det er billig. Anbefales.




Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap