Kjekke fisker ? hvilke ? (side 2)

Det kan gå bra, men jeg har opplevd det motsatte. Guramiene gikk etter guppyhalene også.
Ros til trådstarter for og forsøke og finne de rette fiskene for sitt akvarium. Det er ikke lett og finne når ønskene "spriker" i hva du har lyst på i hvilke egenskaper fiskene dine skal ha. :P
Jeg har både slamkryper, glassmaller og kuhlii åler, og ville ikke anbefale deg noen av de hvis du vil slippe og mate med insekter, og vil ha fisk som formerer seg.
Jeg synes også det er ekkelt med insektene slamkryperen min skal ha, men jeg må jo gi det til han for det er det eneste rette og gjøre for å holde trivselen oppe hos han.

Han går forresten alene i en 160 liter. - han gikk i en 120 liter da jeg kjøpte han, men selv det syntes jeg var litt lite, så jeg flyttet han over i en 160 liter, og ga 120 literen til Corydorasene mine.

Glassmallene og ålene mine har aldri ynglet, så dette er ikke anbefalte fisker hvis du vil ha yngel av fiskene dine.
Munnrugere som du ellers nevner, er ciklider som gjerne er fisk med størrelse på så vil anbefale at dette også utgår i planene dine.

Ellers så er Guppy, Platy, Molly og Sverddrager som flere har nevnt til deg flotte fisker til ditt akvarium som jo formerer seg lett.
Er det gjennomsiktige fisker du vil ha kan du jo se litt på diverse tetraer. Jeg vet om flere som er ganske gjennomskinnelige.

Har gjort et lite søk til deg som du kan titte igjennom og se om du finner noe du liker Her har jeg ikke plottet inn om du ønsker noen spesielle vannverdier, så dette må du også titte på. akvaforums fiskebase
Lisa-S
Ros til trådstarter for og forsøke og finne de rette fiskene for sitt akvarium. Det er ikke lett og finne når ønskene "spriker" i hva du har lyst på i hvilke egenskaper fiskene dine skal ha. :P Jeg har både slamkryper, glassmaller og kuhlii åler, og ville ikke anbefale deg noen av de hvis du vil slippe og mate med insekter, og vil ha fisk som formerer seg. Jeg synes også det er ekkelt med insektene slamkryperen min skal ha, men jeg må jo gi det til han for det er det eneste rette og gjøre for å holde trivselen oppe hos han. Han går forresten alene i en 160 liter. - han gikk i en 120 liter da jeg kjøpte han, men selv det syntes jeg var litt lite, så jeg flyttet han over i en 160 liter, og ga 120 literen til Corydorasene mine. :) Glassmallene og ålene mine har aldri ynglet, så dette er ikke anbefalte fisker hvis du vil ha yngel av fiskene dine. Munnrugere som du ellers nevner, er ciklider som gjerne er fisk med størrelse på så vil anbefale at dette også utgår i planene dine. Ellers så er Guppy, Platy, Molly og Sverddrager som flere har nevnt til deg flotte fisker til ditt akvarium som jo formerer seg lett. :)


jo takk for det , viktigt for meg at dyra har det best muligt vettu' , jeg er eit typisk dyremenneske som er glad i di fleste dyr )

for å si det som det er har eg "fobi" for insekter og hater di fleste ( med unntak av edderkopper og sommerfugler ) .
derfor kommer jeg ALDRI til å få fisker som må ha mygglarver , fryste eller levende så er dei "farlige" for meg !
du synest kanskje det er teit men eg hater faktisk insekter ( di fleste) , eg får ikke såve viss jeg har ein flue på rommet mitt .

så fisker som klarer seg uten , er bra )


- min søster sine fisker har fått noe hvite prikker på halen , hun kjøpte di på dyrebutikken for 2 dager siden , er den blitt syk ? :\
- Er det smittsommt , kan vi kjøpe noe medisiner eller putte noe oppi for å gjøre den frisk ? skal vi ta den oppi i eget kar , feks mitt (tomme) foreløbig ?
Kan være hvitprikk de har fått. sjekk denne artikkelen. Der finner du beskrivelse av sykdommer og behandlingsmetoder.

Er det hvitprikk, så må hele karet behandles, det er derfor ingen vits og flytte fiskene.
Lykke til.
Tilfeldig bekjentskap
© Cichlide Centret
Reklame for plussmedlemskap