Akvariet sprakk! (side 2)

Ingjerd
Da har jeg startet en ny tråd om forsikring. Den er [URL=http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=58055&message_id=470052&sr=1][/her]. Det er bra du fant det skriftlig elwaro, sånne ting er viktig å ha på stell. En slik del finnes altså ikke i mine forsikringspapirer. Det står derimot spesifisert at "Dyr, fugl og fisk er ikke omfattet av dekningen. Damen som jeg snakket med hos selskapet var dog enig i at kostnadene for nye fisk var det minste problemet om jeg får 160 liter akvarievann utover i stuen...:-D

Nå snakker jeg om vannskadene,som jo er det viktigste i dette. Dekning av skade på selve akvariet m/innhold står ikke omtalt og jeg har heller ikke spurt om dette.
Det gikk visst ikke, jeg prøver igjen:


Elwaro: Er utdraget ditt fra innboforsikringen eller fra husforsikringen?
Ingjerd
Det gikk visst ikke, jeg prøver igjen: [URLBLOCK1] Elwaro: Er utdraget ditt fra innboforsikringen eller fra husforsikringen?


Dette står opplistet i en viss sammenheng men jeg oppfatter det slik:

-Vannskader dekkes i sin helhet.
-Selve akvariet tolker jeg som en del av innboet og skader her dekkes med de begrensninger som gjelder(et max beløp).
-Dyr inngår ikke og antar man at fisk er er dyr så inngår ikke dette. jeg antar derfor at inventaret i et akvarie faller utenfor.
-Fradrag for egenandeler.

Vannskadene går nok derfor innenfor selve husforsikringen mens akvariert inngår i innboet.
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap