- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Foring av malle (side 2)
Foring av malle (side 2)
Jeg snakker ikke om malawi men vanlige ancistrus sp oppdr.
Jeg har 20 av disse hvor av de fleste av dem er små enda.
Har2 er voksne (dem ble kjøpt da jeg startet opp igjen med akvarie i fjor sommer)
og 5 er vel rundt året siden dem nettopp har begynt og få barter. (ble kjøpt rett før jeg oppdaget egg fra mine egne)
Di 13 siste er nå rundt 2,5cm født i april (snart 7mnd)
Disse vil jeg ikke selge dem før dem er ca et år da er dem passert 4cm håper jeg.
Utenom har jeg noen otto og en klovnepleco og en del cory og botia derfor tenkte jeg ved og se på bilde på matboksen at det ville være et godt valg og bruke TabiMin.
Da var dette oppe og avgjort forklart ferdig fra min side eller kan dette utvikle seg til en ny diskusjon noe jeg ikke vil og trenger. jeg bruker den maten jeg mener er beste for både vannet sin del og fiskene.
Jeg har 20 av disse hvor av de fleste av dem er små enda.
Har2 er voksne (dem ble kjøpt da jeg startet opp igjen med akvarie i fjor sommer)
og 5 er vel rundt året siden dem nettopp har begynt og få barter. (ble kjøpt rett før jeg oppdaget egg fra mine egne)
Di 13 siste er nå rundt 2,5cm født i april (snart 7mnd)
Disse vil jeg ikke selge dem før dem er ca et år da er dem passert 4cm håper jeg.
Utenom har jeg noen otto og en klovnepleco og en del cory og botia derfor tenkte jeg ved og se på bilde på matboksen at det ville være et godt valg og bruke TabiMin.
Da var dette oppe og avgjort forklart ferdig fra min side eller kan dette utvikle seg til en ny diskusjon noe jeg ikke vil og trenger. jeg bruker den maten jeg mener er beste for både vannet sin del og fiskene.
Postet 12.11.10 kl 10:05
Inaktiv bruker
Ferdig diskutert? Allerede?
Jeg synes de fiskene dine vokser sakte? Mine vokser kjempefort!
Jeg synes de fiskene dine vokser sakte? Mine vokser kjempefort!
Postet 12.11.10 kl 10:55
B. Andresen[QUOTE=Janne][QUOTE=B. Andresen] Av malletab så får dem: Tetra Tabimin.
Hvorfor gir du TabiMin til vanlig Ancistrus i stedet for PlecoMin eller noe tilsvarende?
Grunnen er at når jeg brukte PlecoMin gikk vannet så fort i ubalanse.
Med det mener jeg at nitritten blusset opp 2 ganger i uka.Dette er med respekt å melde bare vås.
Egne erfaringer er alltid til nytte, men du har garantert andre problemer i karene enn PlecoMin...
Postet 15.11.10 kl 23:34
Postet 15.11.10 kl 23:48
Inaktiv bruker
Kan noen hjelpe meg kjapt?
Hvordan får dere matet mallene deres med tabletter? Som nevnt tidligere er mollyer også veldig glade i de .(pluss tetra , guppy , platy og reker...) Etter min erfaring er det eneste som nesten funker agurk , ene platyen elsker det O:
Noen kjappe tips? Skal prøve om natten.
Hvordan får dere matet mallene deres med tabletter? Som nevnt tidligere er mollyer også veldig glade i de .(pluss tetra , guppy , platy og reker...) Etter min erfaring er det eneste som nesten funker agurk , ene platyen elsker det O:
Noen kjappe tips? Skal prøve om natten.
Postet 16.11.10 kl 00:02
Marius StenbakkKan noen hjelpe meg kjapt? Hvordan får dere matet mallene deres med tabletter? Som nevnt tidligere er mollyer også veldig glade i de .(pluss tetra , guppy , platy og reker...) Etter min erfaring er det eneste som nesten funker agurk , ene platyen elsker det O: Noen kjappe tips? Skal prøve om natten.
Kanskje litt "nattmat" hjelper?
Postet 16.11.10 kl 00:11
Inaktiv bruker
Skal prøve nå i natt.
Postet 16.11.10 kl 00:29