Det sies at vi nordmen er så usosiale grunnet det norske klimaet. jeg er en norsk akvarist (side 2)

i dag flyttet jeg discusee til 600L sammen med jordspiserene for en periode, skal endre litt på 240 og 327 L, syns den sanden eg har oppi der er så stygg. men det får vente til romjulen når man har fri

discusne trivdes riktig så godt i 600L og stimer fra den ene siden til den andre.

fikk tatt noen bilder før eg hev oppi discusne men må få tatt noen bilder også når de stimer.

et bilde likte eg spesielt godt, då var det den typiske munn mot munn kampen ciklider har enten det er lek eller grenser som skal settes.

altifrons paret mitt har funnet sin plass på venstre side av akvariet, så får se om eg gidder fore de opp til lek igjen.

altifronsene er litt pinglette og gjemmer seg alltid med ein gang eg kommer inn, men de titter raskt fram igjenn.
da har det kåmt elvegrus i 240L og fin sand i 327L.
før og etter bilder.

og så et bilde av en L134 =)
så 327L litt uklart vann enda.

siste bilde er av en søt 3.5 cm altifrons yngel, de 9 yngelene bor nå i 327L sammen med en del maller, noen badis badis og en værål.
mer bilder =)

1.L134 han
2. ung apistogramma mcmasteri han
3. ---
1. nyeste medlemet i 600L en halvvoksen gibbe
2. L134 ute og spiser
3. 2 L134 hanner
1. rød kurveciklide han
2. altifrons yngelene
3. dragefinne fisker
1. guppy
2. show down
3 ---------

yepp eg e glad i å ta bilder =)
Fine bilder!

Takk for pistian, da er det bare og vente på rekene

Kenneth
kjempe fine bilder.
Blir å følge med videre her.

Espen
takk for fine komentarer =)

fikk i dag kjøpt me polariserings filter til kameraet mitt (Canon Eos 50D) hvis noen lurte.
så måtte selfølgelig prøve det med en gang, syns bildene ble litt mystiske.

her er også et bilde av min favoritt reke som eg hadde før =) blir nok reker igjen, men akuratt nå koser eg med meg Ciklidene mine.

så et bilde av værålen min, den er skikkelig gylden og fin, men den må gjerne bli stor

så et bilde av 600L slik den ser ut akuratt nå.

det størte altifrons paret mitt holder flittig på å vaske den ene roten, mens de jager bort alle andre.
må få senket PH en så vil de kankje leke, de er ihvertfalll runde og flørtne for tiden.

1. helbilde 240L
2. liten altifrons
3. skjell med tunga ute :P
vært lite aktivitet på akvarieromet i det siste, fiskene har bare blitt matet og byttet vann.
men når nye fisker kommer i hus blir det litt spennende igjen.
de nye fiskene er 4 små VF satanoperca juripari, de ble plassert i 327 L sammen med altifrons yngelene.
juripari ene er like glupske som altifrons yngelene og de stimer fint sammen når de tigger mat HELE dagen =)

så har eg bytta lys i 600L, det ble lysere og litt lettere å ta bilder, og fiskene ser ikke ut til å bry seg om at lyset ble litt sterkere.
flyttet litt på røttene mens eg først holdt på og ble ganske så fornøyd.

tenkte å flytte på mega planten eg har i 327 L i kveld å se om eg klarer å steine den ned i 600L da den holder på å vokse seg ut av 327 L.
1. sunnset pleco babyen min
2. 327 L med mega planten
3. juripari ungfisk ca 6 cm store
1. altifrons baby
2. juripari kjekkas
3. ekstra søt altifrons yngel, de er ekstra søte nå fordi eg vet kor svære de blir som voksne =)
flotte bilder.
Ser man må få seg større kar for å få tak i slike flotte fisk.

Espen
lite som skjer men bilder blir tatt =)
av de 7 voksne Altifronsene mine har eg fonne ut at eg har 3 par, så eg flyttet det minste paret til 327 L, og vips så var det fred på jord i 600Literen.
flyttet satanopecaraene til 600L så de kan vokse seg store, hvor lenge de får bli spørs på om de er snille med favorittene mine.

flyttet også to av altifrons yngelene over i 600L og målte de i samme slengen, de er nå 5.5 - 6 cm fra hale til snute.

ancistrus hanen min har ca 25 wigglers hulen, som selfølgelig er kjempe koselig =)

endlers guppyene i 240L slipper yngel hele tiden og det er kjekt med babyer der også igjen.

ellers så har er jo selfølgelig bilder å brife med =)
kor stor har den plecoen blitt nå då? den eg har igjen e nesten samma str så den eg ga deg va når du fekk an :P
Liker 600litern din veldig godt, tviler på at det er første gang du har innredet et akvarium

polariseringsfilter er forøvrig bare godt for landskapsbilder som inneholder himmel eller hav(overflate) tror jeg, så vet ikke om du oppnår noe annet enn å gjøre bildene dine litt mørkere. Du har sikkert funnet ut av det men du vrir de filtrene for å gå gradvis inn og ut av polarisering, du ser det utrolig godt om du peker kameraet på en blå himmel med skyer.
plecoen e vel kanskje 15 - 20 cm stor nå XD den er skikkelig hissig på de to midre plecoene og går regelrett til agrep under foringstid.

takk for tipset med filteret =) ble anbefalt polariseringsfilteret til å fjerne igjennskinnet i glasset, om det funke vet eg ikke.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap