- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Findus å dyrene hans i det gule huset... (side 2)
Findus å dyrene hans i det gule huset... (side 2)
Da har jeg kjørt en kur med Esha exit og Esha 2000 ferdig for noen dager siden, er litt mer liv i corryene nå, men vurderer å kjøre en ny kur igjen om en stund hvis de ikke blir helt som de var etter noen dager til.
L 144 har lagt ett nytt kull egg i hulen sin så jeg også idag.
Neste "prosjekt" blir å samle alle rekene å putte de i ett eget 18 liter reke kar som jeg har stående så jeg kan ha litt andre fisk i 102 literen i stua. Vurderer også å la L134 få komme i 102 literen uten L144 besøk som de har nå.
L 144 har lagt ett nytt kull egg i hulen sin så jeg også idag.
Neste "prosjekt" blir å samle alle rekene å putte de i ett eget 18 liter reke kar som jeg har stående så jeg kan ha litt andre fisk i 102 literen i stua. Vurderer også å la L134 få komme i 102 literen uten L144 besøk som de har nå.
Postet 06.02.11 kl 20:33
Byttet vann og fanget reker og ett par stjernedanio å flytt de over i det lille nye karet som blir yngelkar. 102 Literen står nå bare med corry aenus i (og ett par reker og stjernedanioer jeg ikke fikk tak i) så blir det noen nye fisk i den etterhvert. Blir kobbertetraer på søndag så får jeg finne en malle type jeg vil ha oppi etterhvert.
Postet 10.02.11 kl 22:38
Da er 102literen tømt for reker. (de jeg fikk tak i) Ser nå det er igjen noen som hadde gjemt seg, men de blir nok fort mat til kobbertetraene nå. 20stk kobbertetraer ble sluppet oppi. De koser seg, men plager corryene litt ser det ut til. Får se når de får roet seg litt. Slapp de akkurat oppi nå.
Så har jeg tatt ut L144 i 102 literen så jeg kan ha en annen malle oppi der. Vet ikke hva enda, men lyst på noen med noe hvitt på seg. Liker at de syntes litt og ikke er kjedelige og svarte.
Hvis jeg får tak i mine L 134 så kanskje de kommer oppi der, men har lyst på L 046 også. Time Will Show!
Stjerne danioene mine er i reke karet bortsett fra 2. Gir opp å prøve å fange de.
Så da er alt sortert.
I 375 literen skal jeg prøve å fange sebra fisken noe som er ett pågående prosjekt. Raske jævler. de blir byttet ut med en tetra type etterhvert.
Så har jeg tatt ut L144 i 102 literen så jeg kan ha en annen malle oppi der. Vet ikke hva enda, men lyst på noen med noe hvitt på seg. Liker at de syntes litt og ikke er kjedelige og svarte.
Hvis jeg får tak i mine L 134 så kanskje de kommer oppi der, men har lyst på L 046 også. Time Will Show!
Stjerne danioene mine er i reke karet bortsett fra 2. Gir opp å prøve å fange de.
Så da er alt sortert.
I 375 literen skal jeg prøve å fange sebra fisken noe som er ett pågående prosjekt. Raske jævler. de blir byttet ut med en tetra type etterhvert.
Postet 13.02.11 kl 14:02
Da blir det VF L-129 i 102Literen. Huler er lagt nedi å fisken blir hentet på søndag.
Tok idag ut ett kull L-144 å tok de oppi reke karet så de ikke blir spist eller noe for å prøve å få alle til å leve for engangs skyld. Har også etter tips fra Buskiz (John) Ikke la temperaturen gå for mye ned når jeg har vannbytte da jeg ikke tenkte på at dette tok livet av L144 yngelen.
La også nedi en ekstra hule til L-134 idag der de gjemer seg da de aldri er i hulene som har vært der, Kan jo ha noe med at L-144 herjer der så nå ligger det en hule der de pleier å ligge så kanskje de vil "hanky panky" litt. hehe
Yngel fra Panda corryen fortsetter å komme frem, men green lazer corryen er ikke igang på noe måte enda. De har heller ikke vokst noe særlig etter jeg kjøpte dem så vet ikke helt om de trives.. Men som jeg forstår trives pandaen og de andre fiskene så er nok ikke det heller.
Tok idag ut ett kull L-144 å tok de oppi reke karet så de ikke blir spist eller noe for å prøve å få alle til å leve for engangs skyld. Har også etter tips fra Buskiz (John) Ikke la temperaturen gå for mye ned når jeg har vannbytte da jeg ikke tenkte på at dette tok livet av L144 yngelen.
La også nedi en ekstra hule til L-134 idag der de gjemer seg da de aldri er i hulene som har vært der, Kan jo ha noe med at L-144 herjer der så nå ligger det en hule der de pleier å ligge så kanskje de vil "hanky panky" litt. hehe
Yngel fra Panda corryen fortsetter å komme frem, men green lazer corryen er ikke igang på noe måte enda. De har heller ikke vokst noe særlig etter jeg kjøpte dem så vet ikke helt om de trives.. Men som jeg forstår trives pandaen og de andre fiskene så er nok ikke det heller.
Postet 18.02.11 kl 15:56
Postet 18.02.11 kl 23:00
Da var L-129 kommet i hus. De koser seg i 102 literen. Hulene mine er nok litt for store til at de liker de, så jeg får få tak i noen andre.
Kjøpte fra "orginale skiferhulen". Disse var veldig store, endel silikon søl og var skjøtet på midten den ene. Dyre og ikke så veldig pene altså.
Må nok lage selv skal man få det man vil ha, men hulene fra aquamanias har vært i flittig bruk hos L-144 mine så de er nok ikke så dumme.
Kjøpte fra "orginale skiferhulen". Disse var veldig store, endel silikon søl og var skjøtet på midten den ene. Dyre og ikke så veldig pene altså.
Må nok lage selv skal man få det man vil ha, men hulene fra aquamanias har vært i flittig bruk hos L-144 mine så de er nok ikke så dumme.
Postet 20.02.11 kl 16:59
Halla Finn!
Artig å lese.
Kjøpte samme hulene sjøl og har samme erfaring som deg, pluss at det tok 5uker før jeg fikk de. Tror en polsk "flislegger" kunne gjort det bedre=)
Jeg gjorde et forsøk med den ene hula og smurte inn hele driten i silicon og duppa den i lik grus som jeg har i karet, gravde den delvis ned og gjemte den bak noen planter så syns den hvertfall ikke stort. Kanskje et triks å prøve?
Her yngler l144 som rakkern i sånne keramikk krukker hvertfall så ser ikke vitsen med å kjøpe de skiferhulene.
Det er vel masse skifer rundt i Hønefoss også tenker jeg?
Ellers ville jeg ha tatt en tur Oppi vikersundbakken til sommeren, der er det ikke annet enn skifer også har dem sprengt og gravd "en smule" i det siste.
Mvh
Jonas
Artig å lese.
Kjøpte samme hulene sjøl og har samme erfaring som deg, pluss at det tok 5uker før jeg fikk de. Tror en polsk "flislegger" kunne gjort det bedre=)
Jeg gjorde et forsøk med den ene hula og smurte inn hele driten i silicon og duppa den i lik grus som jeg har i karet, gravde den delvis ned og gjemte den bak noen planter så syns den hvertfall ikke stort. Kanskje et triks å prøve?
Her yngler l144 som rakkern i sånne keramikk krukker hvertfall så ser ikke vitsen med å kjøpe de skiferhulene.
Det er vel masse skifer rundt i Hønefoss også tenker jeg?
Ellers ville jeg ha tatt en tur Oppi vikersundbakken til sommeren, der er det ikke annet enn skifer også har dem sprengt og gravd "en smule" i det siste.
Mvh
Jonas
Postet 20.02.11 kl 18:26
Postet 20.02.11 kl 21:28
Postet 22.02.11 kl 17:34
Idag har corry aenus gruppami lekt og lagt egg flere plasser. Kobbertetraene forsynte seg før jeg rakk å få ut eggene, men håper de har lagt på planter osv så jeg får til noen. Har nå funnet frem barberblad til å ta ut eggene med hvis jeg ser flere.
Vannbytte er virkelig middel for å få yngel. Byttet mye vann 2 dager på rad å da var de igang.
Vannbytte er virkelig middel for å få yngel. Byttet mye vann 2 dager på rad å da var de igang.
Postet 25.02.11 kl 13:17
Finn Tore GulbrandsenIdag har corry aenus gruppami lekt og lagt egg flere plasser. Vannbytte er virkelig middel for å få yngel. Byttet mye vann 2 dager på rad å da var de igang.
Helt klart vannbytter har mye og si, + passe på å fore masse før det!
Her ser du hva som skjer med mine Paleatus. c",)
Men så er det jo en 4 stk kjempe hunner der og!!
Puhh synd dem skal snart reise men dem kommer til et godt hjem. hehe..
Men gratulerer med L-129 og at du har så yngle villige Pandaer da. )))))
Og så må du prøve og få lagt inn noen bilder til oss som følger med!!
Postet 25.02.11 kl 20:55
Se der ja. Har akkurat i dette øyeblikk satt opp nytt yngel kar så imorgen blir det flytting av yngel tenker jeg. Blir nok bra fisk det. Jeg skal slippe aenusen oppi yngelkaret så lenge så får jeg se hva jeg gjør med de.
Bilder kommer det vettu. *Oppdaterer bildene av karene jevnlig i profilen min, 102 litern er bildene nye forrige dagen. Men skal komme flere.
Her er noen få.
Bilder kommer det vettu. *Oppdaterer bildene av karene jevnlig i profilen min, 102 litern er bildene nye forrige dagen. Men skal komme flere.
Her er noen få.
Postet 26.02.11 kl 00:19
Postet 26.02.11 kl 16:36
Postet 27.02.11 kl 22:08
Vært ett dødsfall i 102 litern idag. En voksen Cory aenus lå død når jeg kom fra jobb.
Har ikke vært tegn på noen sykdom hos de og de andre i gruppen ser fine ut, men denne var veldig rød på magen. Noen som vet hva det kommer av?
Tok ett bilde for å vise.
Målte vann kvaliteter og alt er normalt. litt høyere NO3 enn jeg pleier å ha, men det var ikke mye unna.
Tok ett vannbytte også kanskje jeg bør ta en esha kur igjen.
Har ikke vært tegn på noen sykdom hos de og de andre i gruppen ser fine ut, men denne var veldig rød på magen. Noen som vet hva det kommer av?
Tok ett bilde for å vise.
Målte vann kvaliteter og alt er normalt. litt høyere NO3 enn jeg pleier å ha, men det var ikke mye unna.
Tok ett vannbytte også kanskje jeg bør ta en esha kur igjen.
Postet 28.02.11 kl 18:39
Da var 15 paleatus på plass i 102 literen. Karet er bare rot etter å ha fanget fisk igår, men ville ikke stresse de mer idag. Ser ut til at de har roet seg litt nå, men puster litt fort enda. Takk til John (Buskiz) for fine fisk (og råd).
Aenusene blir levert til Carl imorgen.
Lurer på en gruppe adolfoi i yngelkaret etterhvert, men får ta litt om gangen.
Aenusene blir levert til Carl imorgen.
Lurer på en gruppe adolfoi i yngelkaret etterhvert, men får ta litt om gangen.
Postet 02.03.11 kl 23:13
Igår la paleatusene egg allerede. Tok ett vannbytte idag også så de er livlige.
Skal lage meg huler til L129 som er mindre så håper jeg de vil legge noen egg etterhvert også. Var en på forumet her som hadde fått yngel med bare 25 grader i vannet på de så jeg håper det holder med mine 26 grader.
Siden de andre artene i karet ikke liker så mye høyere enn 26 grader.
Skal lage meg huler til L129 som er mindre så håper jeg de vil legge noen egg etterhvert også. Var en på forumet her som hadde fått yngel med bare 25 grader i vannet på de så jeg håper det holder med mine 26 grader.
Siden de andre artene i karet ikke liker så mye høyere enn 26 grader.
Postet 04.03.11 kl 20:07
I mangel på malle huler fant jeg frem drillen og borret hull i mangrove røttene. Tok bare en rot som test og borret 20mm og 25mm hull ca 7cm inn i roten. Nå skal jeg se hva mallene liker av dimensjon og dybde før jeg gjør det samme i andre kar.
Bilde kommer, må bare tømme kameraet for 900 hundre bilder først. Ikke plass til mer gitt. Men nå blir det helgas første pils.
GOD HELG!
Bilde kommer, må bare tømme kameraet for 900 hundre bilder først. Ikke plass til mer gitt. Men nå blir det helgas første pils.
GOD HELG!
Postet 12.03.11 kl 19:29
Postet 13.03.11 kl 01:41
Postet 13.03.11 kl 01:55