Frakt av stort akvariet ? (side 2)

Jeg er lita, så for meg ble det stort nok..
Og hvem har sagt jeg var syk?
Det var da voldsomt...
Har selv bært 220l kar inn og ut av bilen og opp trappa. Største problemet med det var størrelsen, ikke vekta. Men her var det kansje snakk om en misforståelse når det gjelder mål på volum, lengde osv?

Men til saken.

Sikre alltid lasten godt, og pass på at ikke surringene legger "galt" press på akvariet(akvariet må ikke bøyes/vris el.l). Også greit å tømme bagasjerommet for annet skrot. Sett også gjerne akvariet inntil veggen/sete forran, gjerne med teppe i mellom. Greit med litt beskyttelse, men "kolisjonspute" er nok nytteløst. Kræsjer du, blir det nok mye glass uansett. Pass på at vekta til karet er godt fordelt på underlaget, da hver gang du kjører over en dump osv, blir det krefter i sving.

Og til sist:
Lykke til=)
Himmel sier jeg :S

Tror du bør ta høyde for at du trenger god bærehjelp uansett den ene eller den andres utsagn. Det er en smule uhåndterlig siden en må være så veldig forsiktig, og da kan du unngå å dunke borti og slike ting. Du har helt sikkert en og annen kompis som står til rådighet

Så bør du som noen sier her passe på at bunnen ligger beskyttet, altså at det ikke "henger" noe sted på akvariet. I dumper og slikt da så blir det veldig press på glasset. Så støtte under hele akvariet, isopor, tepper ea som kan duge, og at akvariet i alle tilfeller ligger på mykt underlag

Pass også på ting på sidene. Er det noe i bilen du ikke tenker på til vanlig men som under kjøreturen kan dette ned, dunke borti ol? Pass på å beskytte sidene slik at ikke akvariet risikerer å skli noen få cm og så ligge og gnage på ene siden f.eks.

Hvis du skal sette det fra deg noe sted, om så for en liten stund, før det kommer på plass så ikke sett det med støtte under bare deler av akvariet. Temperaturforskjeller ol kan gjøre glasset "ustabilt", og det en er vant med til daglig kanskje skjærer seg en smule fordi det f.eks. er ganske kaldt ute

Jeg hadde helt enkelt ikke tatt noen sjangser jeg,og hadde passet på "alt" ...heller det enn å kalkulere mulighetene :P
cara79
Elwaro, husk nå at det er forskjell på 160 CM og 180 LITER ;o) Jeg har faktisk båret en 180 liter alene også. Går helt fint det :o)


Her startet diskusjonen:

Hei
Er det noen som har tips på hvordan man sikkert kan frakte et akvarie på 150 cm.
Har ikke tillhengerfeste på bilen , men kan få lånt en bil tror jeg.
Hva skal jeg beskytte akvariet med ?
Heidi Jensen
ok, Kan få lånt en varebil. Men jeg må vel ha noe for å beskytte akvariet? Noen som vet hvor tungt et tomt akvarie på 150x60x60 er?


Og videre utartet det seg til denne diskusjonen ettersom trådstarter spurte.

Synes det bare er fint med innspill fra folk som har bært forskjellig størrelser, mer info i en og samme tråd.
JEg har akkurat bært ett helglassakvarie på 150x50x60 inn i bilen, fikk hjelp av ei dame fra dyrebutikken og det gikk greit.

Kanskje 80-90 kg.

Lykke til.
Hahahahahahaha!
Morsom tråd dette utviklet seg til gitt ;oD

Ok .. Samboeren og jeg skal bære, og selger kunne også være med å få det ut i bilen. Så det går nok bra.
Men hvis det er sånn ,som en sier her, at det veier 115 kg..... Da kan det bli kronglete ned trappen til leiligheten min... Uff og uff...

Men siden det er så mange flinke "bærere" her kan jo noen stille som bærehjelp ! ;oP
bare dem ikke står og bærer seg hele dagen. det kan bli litt slitsomt.
Kanskje du kan invitere til et veddemål? Det er jo så mange meninger her om hvordan det går og ikke går...hvis alle kommer og beviser så er det vel på plass i et svosj...og uten at du bør ta i det selv en gang :P
elwaro
Der normale mennesker krever 2-3 personer for å løfte et 160 cm. kar så kommer du og forteller at du tar et 180 l. kar alene under armen. Er du så stupid at du trur at andre trur på dette så okey,hvis ikke så spar oss for dette tullpreiket. Ok?


Er du seriøs?
180liters juwel akvarium har målene 101 x 41 x 50 cm
Er tungt og gikk greit for meg selv å bære inn. Hvorfor betviler du det?
gjort er gjort, og akvariet kom inn i hus.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap