Akvariets gang.. (side 2)

Nå har vi vært å hentet 3 øreåler Og så er vi masse erfaring rikere, for han vi hentet hos kunne ALT som er av fisk tror jeg Morro! Blir nok fler turer dit for å kjøpe fisk ja!!
Ikke var det langt unna herfra heller..

Så da har det tilsammen blitt 6 nye fisk idag! ;D

Her kommer bilder av ålene og kampfisken Litt utydelig men..



Alt står bra til i akvariet Ingen nitritt og fisken har det bra..
Ålene er helt i 110 kampfisken klarer seg bra hitttils også!!

Kuhlii-ålene har vi enda ikke sett siden vi slapp dem oppi igår :p har nok gjemt seg..
å de er jo så små å så det er nok umulig å finne dem igjen med det første! :P
Ål !
Ble veldig fornøyd med første bildet
1 stk mindre øreål :(
Huff, nå har vi en Øreål mindre.. Stakkaren hadde klart å kommi seg ut av akvariet i natt da vi sov så den var helt uttørket da vi fant den usj, kjedelig... MEN, nå har vi tettet igjen hullet ved filterslangen med vatt, så nå er det ingen som klarer å komme seg ut får man tro Vi har da to igjen, å de skal bli der!!
Test av vannet.
Har tatt tester av vannet idag

Ph: 6,5

Gh: 3

Kh: 5

No2: 0 mg/l

No3: 0-5 mg/l

Nye fisker :)
Igår var vi og hentet en Banjomalle og 5 Sølvhaier

Banjomalla er skikkelig kul da.. hehe Alt går bra i akvariet også
Driver fortsatt og lurer på en kul fisk da.. Vi har tenkt litt på Black Ghost ! Den ser ordentlig kul ut, å skal visst kunne gå sammen med våres fisk..

MEN hvis noen har forslag til en kul fisk med litt farger som kan bli litt stor i akvariet våres så SI IFRA!!!!
Ps.. sølvhai ser jeg har et minimumskrav ifølge fiskebasen på 720 liter da den blir ganske stor.. Dette ville jeg være litt obs på...(jeg ser du har kjøpt 5 stk !!!) Og jeg ville ha anbefalt deg å få flere planter slik at kampfisken kan ha masse plasser å gjemme seg. Sammen med andre fisker som er større/eventuelt som jager andre fisk er det fin å ha det tett beplantet i karet..
Hvordan fisk er dette ? har en selv som er veldig lik, men finner ikke ut av hva det er.
Margareth
Ps.. sølvhai ser jeg har et minimumskrav ifølge fiskebasen på 720 liter da den blir ganske stor.. Dette ville jeg være litt obs på...(jeg ser du har kjøpt 5 stk !!!) Og jeg ville ha anbefalt deg å få flere planter slik at kampfisken kan ha masse plasser å gjemme seg. Sammen med andre fisker som er større/eventuelt som jager andre fisk er det fin å ha det tett beplantet i karet..


Sølvhaien er faktisk veldig vanlig å ha i små kar også.. Den blir ikke så stor som maks str som er angitt.. Den vokser etter karet.. Har mange planter til kampfisk, så den trives bra nå
Kim-Martin Haugen
Hvordan fisk er dette ? har en selv som er veldig lik, men finner ikke ut av hva det er.


Hvem fisk er det du mener?
Ja, kanskje ikke så dumt å nevne det heller. Jeg mente den mallen du hadde bilde av tidligere i tråden din.
Kim-Martin Haugen
Hvordan fisk er dette ? har en selv som er veldig lik, men finner ikke ut av hva det er.


Kan være den her http://akvaforum.no/profile.cfm?id=13656 ? Eller så kan det være en som ikke er reinraset også.. Men lurer på om det kan være Hypostomus sp..
Kim-Martin Haugen
Ja, kanskje ikke så dumt å nevne det heller. Jeg mente den mallen du hadde bilde av tidligere i tråden din.


Nå svarte jeg på den jeg tror du har :p men vi har iallefall 2 Gibbiceps
Endeliig :d
Nå har vi vært å hentet oss en Black Ghost Skikkelig søt!! Virker som den koser seg
Vannbytte..
Idag har vi tatt vannbytte og renset filteret ordentlig

Black Ghost virker til å ha tatt seg til rette
men lurer på om den har fått i seg noe mat..
Vi har veldig glupske fisker så er redd den ikke får i seg noe :s Har røde mygglarver til Ghost'n så får prøve å legge noen foran snuta på den i morgen ?!
Sølvhai
Jeg og kjøpte sølvhai i mine første år som akvarist. Da bare basert på at jeg likte utseende.
Men disse måtte jeg levere tilbake da jeg så at dette ikke kom til å gå.
Det du sier at fisken vokser etter akvariets størrelse kan vel kanskje ha med at fisken ikke får utfolde seg slik den skal. Men innvendige organer og slikt vokser nok..
Gikk igjennom noen annonser på finn.no her om dagen. Så tilfeldigvis et 160l tilsalgs med sølvhai. Du kan jo selv se om dette er slik du vil ha det?
Det der var jo helt sinnsykt. Jeg har selv 1 sølvhai i mitt første akvarium på 160 liter. Har hatt den fisken i ca 6-7 mnd. Men hittil er den ikke mer enn 7-8 cm kanskje 9 cm. Blir de så store fort?
Bjørgvin
Jeg og kjøpte sølvhai i mine første år som akvarist. Da bare basert på at jeg likte utseende. Men disse måtte jeg levere tilbake da jeg så at dette ikke kom til å gå. Det du sier at fisken vokser etter akvariets størrelse kan vel kanskje ha med at fisken ikke får utfolde seg slik den skal. Men innvendige organer og slikt vokser nok.. Gikk igjennom noen annonser på finn.no her om dagen. Så tilfeldigvis et 160l tilsalgs med sølvhai. Du kan jo selv se om dette er slik du vil ha det? [URLBLOCK1]


'når sant skal sies, så er sølvhai en av de mest vanligste fiskene å ha i ett lite akvarium.. men ja, dem kan nok bli stoore hvis dem har ett stort akvarium.. Tror nok det har litt å si str på sølvhaiene da man putter dem nedi diverse akvarier.... Så vi får se! Jeg tror nok det her skal gå bra.. Dem har stor plass å bevege seg på..
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap