katie_Discus&L200
noe kurveciklide tror jeg heller ikke det er.
det ser ikke akuratt ut som om den trivs og er i full fargeblomst.
kansje det bare er en ungfisk som ikke har farget ut eller kanskje den normalt er helt blå.
vent heller å se, for den godt med frystfor og prøv å ta et bilde av den når den er ute og svømmer med finnene ute, så vil det nok bli lettere å se hva det er =)
du kan også se på adferdens dens, er det en fighter eller backer den ut.
spennende julegåte å se om vi finner ut hva det er ;)
men jeg syns det ser ut som en ciklide fra Laetacara familien når jeg googler det familie navnet.
Den er veldig sky av seg men det kan se ut som ting forbedrer seg, når jeg kjøpte den på dyrebutikken så var den alene oppi et lite kar uten hjemmesteder og virket veldig redd så jeg syntes veldig synd på den og valgte å kjøpe den. Nå har jeg den oppi et kar på 720liter med masse hjemmeplasser samt god filtrering/sirkulasjon så alt bør ligge til rette for at den skal trives, men det er derfor jeg vil finne ut litt mer om den slik at jeg kan skaffe den en makker pluss jeg kan gi den de beste omgivelsene.
Tror ikke det er noe ungfisk for da lurer jeg jo litt på å stor den kommer til å bli når den er full voksen
den er ganske så rund å tykk av seg igrunnen litt komisk å se på åssen den klarer å holde seg stabil med de små side finnene, den har noen små arr her og der samt noen rivt i finnene så det ser ut som den har levd ei stund.
Men når jeg så på dette bilde under kurvciklide så må jeg si at min fisk lignet veldig på denne:
http://akvaforum.no/images/fish/laetacara_curviceps_01.jpg