- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Rekenybegynner (side 2)
Rekenybegynner (side 2)
Inaktiv bruker
rosafroskHei igjen dere Rekene driver å klatrer opp på siden av akvariet og deretter "slipper" seg og "blåser av gårde" med denne strømmen. Hva er dette? Er det en måte de "leker/har det gøy" på (ser litt sånn ut), eller er det rett og slett for sterk luft der for dem?
totalt latterkick, fikk så følelse av å se på en helskjønn tegnefilm nå synes jeg hører dem ler når de slipper seg
Postet 10.03.11 kl 22:34
Jeg tror de har det gøy
Jeg satte inn en lufte stein i karet mitt, der er flere reker som tar seg en tur inn i boblene å blir "skutt" av gårde. Jeg nekter å tro at de hadde gjort det om det var en slags fare for dem,de holder seg veldig ofte i nærheten av boblene,de kunne jo ha sitti i andre enden av karet,men nei da. (sikkert ikke så gøy i den andre enden,hehe)
Ser du har spurt flere ganger ang det å krysse reker, det er ikke noe tess, jeg har kirsebærreker og noen som er grønne i samme kar, noen individer kommer frem med kjedelig brun farge,så jeg vil ikke anbefale deg det. Hadde en periode krystallreker også,men de bare ble borte så jeg tror de ble utkonkurrert
Jeg satte inn en lufte stein i karet mitt, der er flere reker som tar seg en tur inn i boblene å blir "skutt" av gårde. Jeg nekter å tro at de hadde gjort det om det var en slags fare for dem,de holder seg veldig ofte i nærheten av boblene,de kunne jo ha sitti i andre enden av karet,men nei da. (sikkert ikke så gøy i den andre enden,hehe)
Ser du har spurt flere ganger ang det å krysse reker, det er ikke noe tess, jeg har kirsebærreker og noen som er grønne i samme kar, noen individer kommer frem med kjedelig brun farge,så jeg vil ikke anbefale deg det. Hadde en periode krystallreker også,men de bare ble borte så jeg tror de ble utkonkurrert
Postet 11.03.11 kl 00:13
Om jeg har forstått dette rett, så vil neocaridina-artene krysse seg med andre neocaridina, og caridina med caridina. Neocaridina (eks kirsebærreker) vil ikke krysse seg med caridina (eks grønn reke eller krystallreker), men en art kan utkonkurrere en annen.
De brune rekene som dukker opp er nok en fargevariant av de grønne.
De brune rekene som dukker opp er nok en fargevariant av de grønne.
Postet 11.03.11 kl 00:52
Postet 11.03.11 kl 01:10
Jag hade Crystal Red räkor i mitt 250L när jag skaffade mina 30 Amano och jag kan berätta att alla Crystaln Red försvann 1 efter 1 tills det var ingen kvar, tror jag hade 20 Crystal Red från början så jag tycker inte det är någon bra idé att blanda andra räkor med Amano, för Amanon kommer att konkurera ut de andra, spelar ingen roll vilken som var först i karet.
Postet 11.03.11 kl 19:11
Tusen takk for svar dere! Veldig hjelpsomt
Ikke gi meg opp helt ennå... :P Nå ting begynner å bi interessant her :P
Har nå alle rekene mine her...det skal være "gule reker", men alle er oransje... De som har vært der lengst er mye sterkere oransje enn de nyeste... Han på Akvariereker sa at jeg skulle "gi de et par dager", så ble de nok gule, men det har nå gått en uke...tar det virkelig så lang tid før de får sin opprinnelige farge, eller kan jeg rett og slett ha fått feil reker? Ser også ut som at det er en "giftgrønn reke" der, og den har sin normale farge, så jeg syns det er rart at de gule rekene er så oransje... Og vil den grønne etterhvert bli "utkonkurrert"? Eller? :/
Jeg lurer også litt på hvor ofte og hvor mye mat de skal ha? Bruker "tropical shrimp sticks" og "premium shrimp food, breeders choice platinum" til cirka 10-11 reker i et 20 liters akvarium.
Ikke gi meg opp helt ennå... :P Nå ting begynner å bi interessant her :P
Har nå alle rekene mine her...det skal være "gule reker", men alle er oransje... De som har vært der lengst er mye sterkere oransje enn de nyeste... Han på Akvariereker sa at jeg skulle "gi de et par dager", så ble de nok gule, men det har nå gått en uke...tar det virkelig så lang tid før de får sin opprinnelige farge, eller kan jeg rett og slett ha fått feil reker? Ser også ut som at det er en "giftgrønn reke" der, og den har sin normale farge, så jeg syns det er rart at de gule rekene er så oransje... Og vil den grønne etterhvert bli "utkonkurrert"? Eller? :/
Jeg lurer også litt på hvor ofte og hvor mye mat de skal ha? Bruker "tropical shrimp sticks" og "premium shrimp food, breeders choice platinum" til cirka 10-11 reker i et 20 liters akvarium.
Postet 17.03.11 kl 12:31