Hva kan dette være? (side 2)
Etter vannskifte i dag.( Byttet ca 16 liter i dag)
Er ph på 6,5-7
Gh på 11
Nitrit er gul( tetra test)
Det tar vist tid å få ned gh i dette karet gitt. Vil ikke fjerne stenen helt enda.
Gh blir ihvertfall gradvis lavere............ og det er vel best for fiskene at det kommer seg jevnt og trutt nedover........... Og ikke plutselig veldig mye ned.
Jeg tilsatte noe Aquasafe og selfølgelig plantegjødning.
Gresset har ikke vokst like fort som det pleier men det blir jo uansett alt for langt fort...
Er ph på 6,5-7
Gh på 11
Nitrit er gul( tetra test)
Det tar vist tid å få ned gh i dette karet gitt. Vil ikke fjerne stenen helt enda.
Gh blir ihvertfall gradvis lavere............ og det er vel best for fiskene at det kommer seg jevnt og trutt nedover........... Og ikke plutselig veldig mye ned.
Jeg tilsatte noe Aquasafe og selfølgelig plantegjødning.
Gresset har ikke vokst like fort som det pleier men det blir jo uansett alt for langt fort...
Postet 17.01.11 kl 21:08
Postet 17.01.11 kl 21:36
froskenPlanteveksten tar seg nok opp igjen skal du se :-)
He he ja det gjør den sikkert.
Har noen alger nå da som jeg ikke vet hvordan jeg skal bli kvitt..... Har ett par Anubias som har vært oppe å svømt ganske mye i overflaten og de har en sort pelskant rundt bladene. De har sittet i grusen i to- tre uker , men ingen av fiskene vil vist spise de algene......
Postet 17.01.11 kl 23:57
Postet 18.01.11 kl 00:04
Postet 18.01.11 kl 00:15
Postet 18.01.11 kl 00:24
froskenDet hender plantene ser litt stusselige ut her,skal innrømme det.. Men de algene gjør vel egentlig ingen skade der de dekorerer bladene.
He he ja..... Bare det ikke formerer seg.
Det er det foresten ingen andre ting som gjør heller så...... Bortsett fra den planten foran til høyre i akvariet hos meg......
Postet 18.01.11 kl 00:34
Postet 18.01.11 kl 12:24
Postet 18.01.11 kl 22:41
Postet 18.01.11 kl 23:01
Postet 18.01.11 kl 23:46
Postet 19.01.11 kl 00:38
Ved vannskifte i går( byttet ca 17 liter vann.
Var verdiene følgende:
Ph: ca7
Gh: 9 dråper
Nitrit: gul( tetra test)
Temp: 24-26
Det har dødd en kardinaltetra iløpet an den siste uken uten synlige skader/ tegn på sykdom.
I dag er en platy veldig rolig og gjemmer seg det meste av tiden..
Her er det heller ikke noen synlige symptomer.
Skjønner ikke hva som skjer.
Var verdiene følgende:
Ph: ca7
Gh: 9 dråper
Nitrit: gul( tetra test)
Temp: 24-26
Det har dødd en kardinaltetra iløpet an den siste uken uten synlige skader/ tegn på sykdom.
I dag er en platy veldig rolig og gjemmer seg det meste av tiden..
Her er det heller ikke noen synlige symptomer.
Skjønner ikke hva som skjer.
Postet 26.01.11 kl 02:13
Postet 26.01.11 kl 08:50
Janne PettersenDet tar vist tid å få ned gh i dette karet gitt. Vil ikke fjerne stenen helt enda. Gh blir ihvertfall gradvis lavere............ og det er vel best for fiskene at det kommer seg jevnt og trutt nedover........... Og ikke plutselig veldig mye ned.
Så lenge du lar steinen stå, vil du ikke få ned gh. Istedet vil gh verdien synke litt hver gang du nettopp har byttet vann, for så å stige gradvis igjen utover uka og frem til neste vannbytte. Så den går aldri ned annet enn rett etter vannbyttene dine, der du bruker kranvann med lav gh (som får høyere gh når det kommer i kontakt med den spesielle gh-steinen)
Postet 26.01.11 kl 13:37
Postet 26.01.11 kl 14:10