Egg?! (side 2)

ancistrus hoa drev å slapp egg når ho var for rognstinn. så det er mulig at det kommer egg .
Egg?!
Mine praktbotiaer er ikke så store. Kanskje 6 cm?
De under ett år gamle.
Kh/ph? hva er det?
Hei på dere!!!

Jeg har blitt anbefalt at jeg skal senke PHen min litt pga at plantene mine ikke trives.

Det var en person som nevnte noe om at jeg ikke hadde fri CO2 i vannet, plantene mine sliter med å fremskaffe karbon når det ikke er fri CO2, få PHen på under 7, så sette inn hurtigvoksende planter (Egeria Densa for eksempel), bruke plantenæring når plantene begynner å komme seg, unngå slam på bunnen av akvariet, at hurtigvoksende planter tar alltid næring gjennom bladene (osmose) slik at nyttegjør seg ikke av næring i bunnlaget, planter med tykke blader tar ofte opp næring via røttene.

Jeg synes dette er gode råd, men hva synes du?

PHen min ligger på rundt 7,5.
Jeg har kjøpt et PH/KH middel som skal senke PH/KH i akvarium, (se bildet) men jeg er usikker på hvordan jeg bruker det. Jeg har noen spørsmål til dere om middelet, håper noen kan svare!!!

1. Hvor mange grader i PH har du i akvariet ditt?

2. Er det noen som er kjent med dette middelet? (se bildet) Vet du hvordan man skal bruke det? Hvor ofte? Hva står det bakpå middelet? VIKTIG SPØRSMÅL!!!!!!!!

3. KH, hva er det for noe?! Hva er en normal KH verdi? (har aldri testet det før, men har KH test-sett)

4. Hvor ofte burde man teste KH verdien?

5. Er det riktig at det gulaktige lysrøret skal være bakerst når det gjelder god plantevekst i akvariet?

6. Burde jeg bruke plantemiddel? Hva slags plantemiddel anbefaler du? Kapsel eller flytende? (du kan gjerne sende meg et bilde av anbefalt plantemiddel)

7. Hvor mange planter anbefaler du til et 180 liters akvarium? Hva slags planter? (jeg tror jeg burde ha noen hardføre planter, og noen hurtigvoksende, som anbefalt)

8. Hvor mange timer skal jeg ha på lyset?

Puh! Det var mange spørsmål. Håper du kan svare på noen av dem i allefall =)
Om denne Praktbotia`en din ikke er mer en rundt et år så tror jeg nok ikke det egg fra den.

Jeg fant dette om oppdrett av Praktbotia.

Breeding
The fish most be triggered to breed.
This at done by and injection of hormones and not naturally.
It appears that this fish maybe becomes sexual mature only after years 5 years plus (though young 2-3 year old females do carry eggs) and then are the fish at least 15.2-17.8cm (6-7").
Egg?!
Takk for svar!! Jeg trenger litt hjelp med dette med PH/KH, se over =)
Ancistrus egg dette ja, det må det være. de er heeelt like. Hua kan legge egg uten hanne. Eggene produseres inni hu og hu må kvitte seg med dem engang og. Selv uten hanne i nærheten. Det høres rart ut, men det er slik.
Egg?!
Takk for svar =)
Jeg tror også at det er ancistrus egg =)
Så gøy! Håper det kommer små, søte fiker snart
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap