Storauksjon! drammen akvarieklubb. søndag 6 februar (side 2)

Planlagt medbragt:

Planter diverse poser +ferskvannstang
Malawi
Tanganika
Paletter
Betta edithea
Corydoras
sandsnegler
grønne reker
sverddragere
showguppy
ancistrus sp.
Plussmedlem
Noen som aner hvor lenge denne auksjonen sånn ca. vil vare? Har foreldre som må bli med, og de blir nok etterhvert leie Derfor, noen som vet hvor lenge omtrent den vil vare?
Alt avhenger av antall objekter,men tror de har sagt ca. klokka 1700.

Men du kommer selvsagt når du vil og drar (kanskje) når du vil,avhengig av foreldre og hvor tålmodige de er :o)
Plussmedlem
17.00, ja. Det hørtes da ikke såå ille ut? :P Hehe Jeg får vel heller reise litt tidligre. Må hvertfall komme meg på den auksjonen!
Du har ikke objekter du skal selge?
Glemte å skrive det over her,men da må du være der innen klokka 1200.

Vi sees
Hit må jeg komme meg.. Håper å finne mye fine planter til akvariet mitt.. Lyst på cryptocoryner, cabomba og pistia
Det kan jeg love deg kommer på auksjonen
Flott Kanskje jeg kan finne noen kompiser til mine to perleguramier også
Mange muligheter for nye kompiser på auksjonsdagen

Loddsalg er det også,er en heldig kan en komme hjem med noe derfra også.
I fjor hadde de flere store karr til utlodning,også pumper og fiskemat og diverse nyttig.
Noen som vet hvilke gevinster det er i år?
L 144 hunner
ja det vil jeg med stor sikkerhet si det kommer dog så vil jeg tro at det ikke kommer enslige fisk av denne arten i en pose
Kjetil,har kopiert over innlegget ditt fra den andre tråden som ikke er aktiv:

"angående billig bordet så er det og opp til dere selgere selv å ha såpass omløp og kritikk av objekter som egner seg der og ikke på auskjon.
VI VIL IKKE HA ANDEMAT OG PISTIA ETC I AUKSJONEN!
DETTE ER OBJEKTER TIL BILLIGBORDET. Fiskemottak skal og må være strenge i håndtering av objekter som er uegnet for auksjon.

Vi gjør ett par grep for å få mer variasjon i årets auskjon og :
1. fisk vil bli plassert etter art i kasser
2.fisk/reker/planter som en selger kommer med mange av VIL bli slått sammen! vi kommer IKKE til å akseptere 3 guppyer i en pose når samme selger kommer med 10 poser av denne fisken/reken , så : selger pakk nok i posen!
3.alle selgere skal være representert under hver runde med auksjon!
4. Poser merket med lekspar skal og være lekspar ikke bare en av hvert kjønn. ancistrius på 5 cm er ikke lekspar men "potensielt" lekspar en gang i fremtiden.

ser at jeg har en streng tone og det er IKKE meningen men for at auksjonen skal gå smidig så er dette en nødvendighet "

"
Billigbordet er en flott mulighet å gjøre noen små kupp.
Der ligger objekter som er priset av selger og blir solgt fortløpende uavhengig av auksjonens gang,og som Kjetil nevner mange poser med planter deriblandt pistia og andemat.
Masse andre ting selges derfra,det varierer fra gang til gang.Sist var det planter,fiskemat,pumper,diverse utstyr,reol etc.etc.
Så ta en titt bortom,det er vel verdt en titt!

Vi har omløp og kritikk vi da,dette går bra!

Når du snakker om streng tone så bør man kanskje også passe på når folk skal se på fiskeposene før auksjonen og i pausene.
Sist dere hadde auksjon var det ett barn som knipset på fiskeposene så fiskene spratt rundt oppi der , da foreldrene ikke reagerte sa jeg fra til barnet at det ikke var lov, og da bare kikket foreldrene stygt på meg og sa fremdeles ingen ting......

Så vær forsiktig når man ser på fisken. (Både voksne og barn)
Veldig godt poeng, man skal behandle objektene på en varsom måte! vi skal ha ett ekstra øye på denne problemstillingen og si ifra om dette til pausene!
Innlegg fra PC.
Kopiert over hit:

"sitat av Kjetil E:
Vi gjør ett par grep for å få mer variasjon i årets auskjon og :
1. fisk vil bli plassert etter art i kasser"

fra PC:

"Dette har blitt prøvd før, og det som skjedde var at prisene gikk rett i dass. Ingen ville by mye når de visste det var flere poser, og i begynnelsen gikk posene nesten gratis... alle ventet for å se om prisene ville bli enda lavere når "markedet" var mettet.

Masse jobb for sekretariatet er det også

Fordelen er jo at det blir lettere å slå sammen poser... "
Auksjon drammen
Må man bestille selger nr. i forkant? Eller kan jeg få det på plassen på søndag,er litt usikker på om jeg får kommet meg dit.
Du kan få selgernummer på auksjonsdagen,eller i forkant.Fritt valg
ser at dette kunne vært formulert litt bedre, Vi skal ikke ha "bare en art i ei kasse" men ha f.eks L-maller i en , levenfødere i en , ciklider i en ...Vi hadde dette for noen år siden og det la ikke som jeg husker noen demper på budene...

viktigste er dog at alle selgere blir representert i løpet av begynnelsen av auksjonen.

Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap